
Exsitec
kontakta migExperter på verksamhetssystem och digitalisering
jan 21, 2020
3 min läsning
Så får du hela säljorganisationen med i digitaliseringen

Du kanske är en försäljningschef, säljare, affärsutvecklare, marknadschef, customer success-specialist eller någon annan roll inom försäljning. I så fall har du kanske läst våra senaste artiklar:
Frågan har säkert slagit dig, hur får jag med hela säljorganisationen på digitaliseringståget? Förändring är inte lätt, det måste vara enkelt och ge resultat!
Orkar du inte förkovra dig i artiklar och videos?
Vi kommer till dig och bjuder på en gratis analys av hur ni kan öka säljperformance utifrån våra erfarenheter med digitala verktyg & strategier.
Mobilitet och effektivisering är nyckeln
Vare sig det handlar om att kunna anteckna mötesinformation direkt på en kontakt, kolla var nästa möte är eller se den kompletta kundbilden ska allt gå att få till sig i telefonen. Att öka tillgängligheten är en del i att få hela säljorganisationen att anamma digitaliseringen.
Nyttan med att kunna tillgå alla information som rör en specifik kontakt vare sig säljaren befinner sig vid datorn på kontoret eller på väg till ett möte med telefonen i handen är självklar och lätt att ta till sig för den allra största majoriteten.
När någon från säljorganisationen ska ta kontakt med en kund eller potentiell kund är det viktigt att vara informerad. Någon kan ha kontaktat den här personen tidigare, lovat vissa saker, eller redan ha möten inbokade. Moderna säljorganisationer har insett detta och har anammat digitaliseringen. Att kunna öppna upp all information som rör en kontakt innebär större professionalitet och större sannolikhet att en affär går igenom.
Uppföljning, utvärdering och förenkling
Genom att komma åt data och analysera överallt ökar möjligheten att agera precis när det behövs. Du underlättar ditt eget arbete genom att kunna arbeta var du vill och när du faktiskt har tid och behov. Genom att kunna göra kontinuerlig uppdatering och analyser är det enklare att bistå de säljare som behöver stöd i sina säljprocesser just i rätt tid. Vilket underlättar för hela säljorganisationen.
Fördelar med ett mobilt systemstöd för säljavdelningen:
- Underlättar att få med hela säljorganisationen i digitaliseringen
- All information tillgänglig överallt
- Uppföljning och analys precis när du vill ha den

Vi har flera bloggar och intressant material på temat försäljning och verksamhetsstöd. Vill du inte missa något ska du fylla i din mailadress här eller kika in denna artikeln på temat.
Kontakta skribenten