Pamela Cairenius
Pamela Cairenius
kontakta mig

Varför ska vi ha ett supportavtal?

Varför ska vi ha ett supportavtal?

Ja det kanske man som kund ibland funderar över, och väljer att strunta i, med argumentet ”det kostar ju pengar”. Men, att inte har supportavtal, det kostar också pengar, och ibland kan det kosta mycket mer pengar.


Support & förvaltning

Varför har vi på Exsitec bestämt/valt att erbjuda support?

Vi på Exsitec vill genom bästa möjliga IT-stöd för våra kunders verksamhet göra att deras vardag blir effektivare, enklare o roligare. Vi ser till att system fungerar tillsammans i kundens verksamhet, samt tar ansvar efter leverans. Vi ska ge en kundupplevelse i världsklass efter leverans genom att tillhandahålla kompetent o tillgänglig support på alla våra produkter. Våra kunder ska känna sig trygga med att vi hjälper dem få långsiktig nytta – vi får en naturlig o långsiktig relation till kunderna.

Hur gör vi då detta, så att det blir bra för Exsitec o bra för våra kunder?

Långsiktiga mål för Exsitec

Erbjuda single-point-of-contact, även på produkter vi inte levererar support på Supportera alla våra produkter – arbeta med att ta in nya produkter på supporten (bredd)
Vidareutveckla erbjudandet på befintliga kunder (djup)

Långsiktiga mål för kunder

Tryggare kunder – ingen begränsning i hur mycket de får höra av sig

Nöjdare kunder – användarna får hjälp att utnyttja sitt system till fullo, till en fast kostnad

Långa relationer mellan Exsitec o kund – vi har löpande kontakt även om vi / de inte utvecklar något

Fasta belopp – kunder kan lättare budgetera sina systemkostnader

Hur jobbar vi på supporten?

Som ny supportkund så kör vi en så kallad ”supportintro” för ditt företag, där vi berättar hur support på Exsitec går till. Sen kör vi igång, har efter tre månader en uppföljning med er för att se om några frågor eller andra undringar uppstått, eller om det är något du vill förändra i rutinen.

Kunskapsbanken

Vissa kunder vill maila oss (denna kontaktväg blir bara vanligare o vanligare, o är det mest effektiva sättet att få hjälp på), andra kunder vill fortfarande ringa oss, o fler o fler kunder vill hitta information själva i dagens informationssamhälle. Då vi ser denna väg öka, så jobbar vi mycket med att utöka och förbättra vår Kunskapsbank, där du som kund kan hitta information själv, när som helst på dygnet när det passar dig, och när du behöver informationen.

På webben, hittar du inte bara kunskapsbanken, utan även alla dina aktiva och gamla ärenden. Så när du sitter där och jobbar över en tisdagskväll vid klockan 19, o frågar dig själv ”Vad var det nu Exsitec sa jag skulle göra här?”, så kan du hoppa in på webben och se och söka och läsa i dina gamla ärenden, och även hitta dina svar den vägen.

”Hjälp till självhjälp” 

Supporten vill att du som kund använder ditt system till fullo, att du får en roligare, enklare snabbare o effektivare vardag, och att du drar nytta av all funktionalitet som ditt system kan erbjuda. Därför får du ofta två svar när du ställer en fråga till oss. Dels svar på din fråga (naturligtvis och dessutom alltid i skrift), och dels ett extra svar/tips som rör din fråga. Kanske du inte är behjälpt av den extra informationen nu, men du har då i alla fall läst/hört den, o kan ha nytta av den vid annat tillfälle. Vi på supporten vill på så sätt att du ska lära dig ditt system, sakta men säkert, o inte bara få en lång relation med Exsitec support, utan också med ditt system. Du vet det där uttrycket ”äta elefanten i små bitar”.

Utbildning

Utbildning i ditt system, med eller utan supportavtal – du är välkommen att kontakta supporten på nedan mailadress, om du skulle vilja boka in utbildningar. Vi kör utbildningar hos dig som kund, eller i våra lokaler, eller som i dessa tider, remote. Allt för att du som kund ska bli effektivare o använda ditt system för era behov.

Skulle du vilja följa upp o se statistik över dina ärenden, så kan vi på Supporten erbjuda utskick av denna information också. Skicka ett mail till nedan adress, så sätter vi upp detta.

Om du inte är supportavtalskund hos Exsitec ännu

Maila support@exsitec.se så tar vi kontakt med dig o hjälper dig vidare

Tre vägar till Supporten

Även om du inte har ett supportavtal är du som kund välkommen att höra av dig till Exsitec support (mellan kl 08-17) o det gör du genom någon av dessa tre kontaktvägar:
webben: service.exsitec.se
mailen: 
support@exsitec.se
telefon: 010-33 33 309

 

Välkommen till Exsitec Support

Kontakta skribenten

Pamela Cairenius
Pamela Cairenius