En modern kundportal

Skapa konkurrensfördelar genom att erbjuda dina kunder bästa möjliga användarupplevelse

 

En bra interaktion med kunderna är en viktig framgångsfaktor för de flesta företag.

Samtidigt ökar kundernas krav på effektiva och enkla verktyg i takt med att digitaliseringen breder ut sig. 

Att tillhandahålla en portal som underlättar sina kunders vardag är idag en viktig konkurrensfördel och skapas på bästa sätt genom att utgå från kundernas behov.

 

Testa vår demo

checkbox-confirm-circle-34_0b0b8890-3eb9-4b75-892f-1643b8c51980

Vad är en kundportal? 

Är begreppet kundportal nytt för dig? Här kan du läsa mer om vad en kundportal faktiskt är och hur den kan fungera.

checkbox-confirm-circle-34_0b0b8890-3eb9-4b75-892f-1643b8c51980

Borde ni ha en kundportal?

Är en kundportal något du och ditt företag borde skaffa? Läs mer om behovet för en kundportal, eller fyll i vårt formulär Beräkna värdet av en kundportal

checkbox-confirm-circle-34_0b0b8890-3eb9-4b75-892f-1643b8c51980

Hur tar man fram en kundportal?

Har ni bestämt er för att fram en kundportal? Lär dig hur man går tillväga genom att läsa vår guide, eller kika på våra tidigare kunder som gått igenom processen. 

White-Light Gray




Digitalisering av Dafo

"Vi upplevde vårt gamla system för SBA som gammalmodigt, både tekniskt såväl som i tänket och arbetssättet. Vi gjorde en analys och såg vart framtiden var på väg, både gällande processer och tekniska förutsättningar. De flesta systemen på marknaden upplevde vi som föråldrade och vi behövde ett system vi kunde växa i."

Lukas Svärd | Affärsutvecklare på Dafo

Namnlös design (58)

 

Light Gray-Gray

Namnlös design (59)




Innovation Lift Scandinavia expanderar genom kundportal

"Allt har fungerat fantastiskt bra och utan portalen hade vi inte kunnat expandera och ta in kunder i den takt vi har gjort. Vi har dock fler utvecklingsidéer på gång och vi lär oss mer och mer om vad vi vill ha för funktioner i systemet framöver.
Vi ser detta som version 1, och det kommer med största sannolikhet en version 2 och kanske en version 3." 

Johan Högberg | Försäljningschef på ILS

Gray-Light Gray


Vad är en kundportal?

En kundportal, extranät eller mina sidor är en webbaserad portal som förbättrar er kundupplevelse och minskar intern administration. Vill du veta mer om vad en kundportal är, läs gärna blogginläggen nedan.

 


Decision making white

Light gray-White2

Borde ni ha en kundportal?

Funderar ni på om en kundportal är en lösning för er? En kundportal är relevant inom många olika branscher och värdet är som störst för långa kundrelationer med flera olika interaktionspunkter längs kundresan.

Det är ofta svårt att räkna på värdet av en kundportal. För att stötta i detta har vi tagit fram en kalkylator som hjälper er uppskatta de positiva effekterna en portal kan medföra.

 

 

computer-code-interface-concrete

 

Hur tar man fram en kundportal?

Överväger ni en investering i en kundportal men är osäkra på hur ni går vidare? Vi har genomfört många kundportalsprojekt som ni kan läsa mer om bland våra kundcase. 
Vill du läsa mer om hur man tar fram en kundportal, ladda gärna ner vår guide 7 steg för att ta fram en kundportal, extranät eller mina sidor
 
Ladda ner guide

ILS-s (1)

 

coromatic-logotype-rgb

 

Namnlös design (64)

 




Coromatic får mer tid åt kundservice 

"Kunderna kan lätt få en överblick av de arbeten vi gjort hos dem och skriva ut rapporter. De kan också kontakta oss via portalen, lägga in fler egna användare och skapa uppdrag och förfrågningar. De får då en samlad bild och spårbarhet."

Tina Mauritzson | Servicekoordineringchef på Coromatic