- Om oss
- Vårt erbjudande
- Tjänster
- Bransch
- Kundcase
- Inspiration
- Support
Har ni utmaningar då säljare ska registrera order ute i fält?
Kanske används papper eller Excel-dokument för att fånga upp kundernas beställningar? Kan säljarna själva lägga order, eller krävs handpåläggning av ekonomi- eller administrationsavdelningen?
Från en enkel applikation in i affärssystemet...
En order ska i regel matas in i ett affärssystem. Affärssystem är administrativa och komplexa system som är utformade för expertanvändare. Det kan därför vara en utmaning att skapa en smidig orderläggningsprocess där säljare kan fokusera helt på kundens behov snarare än administration.
Med en anpassad applikation som är tätt integrerad med ert affärssystem kan ni behålla komplexiteten i prisberäkning och lagerhantering samtidigt som säljarna enkelt kan skapa order direkt vid kundbesöket. Fritt från onödiga administrativa uppgifter.
... eller borde era kunder lägga order själva?
Som konsument är det en självklarhet att kunna beställa produkter direkt på webben. Denna förväntan blir också allt vanligare inom B2B. Utmaningen är att det ofta finns en större komplexitet i beställningsinformation, prisberäkning m.m. Detta ställer krav på en beställningsportal som kan utnyttja den logik som finns i befintligt affärssystem och samtidigt ger kunden en bra upplevelse.
Smarta funktioner vid en mobil orderläggning
Kopiera tidigare ordrar
Visa lagerstatus och leveranstid
Hitta kund via position
En funktion som gör att du slipper söka fram kunden som ska besökas, och istället låter din nuvarande position med kund A från ert kundregister. Här kan du även få tips om andra kunder som finns i närheten.
Förslag på produkter
Många webbshoppar erbjuder förslag på produkter att lägga till i varukorgen, vilket är en smidig funktion. Vad har kunden köpt tidigare och vilka produkter brukar andra köpa i kombination med denna?
Generera orderbekräftelse
Genom att låta applikationen generera en orderbekräftelse direkt kan ni snabbare avsluta affären direkt hos kund.
Varför Exsitec?
4000 kunder
i Norden
Exsitec har hjälpt företag att digitalisera verksamheter i över 20 år och tillsammans med våra kunder har vi genomfört tusentals projekt.
Långsiktiga
kundrelationer
Med en tydlig förvaltningsmodell utvecklar vi kundrelationer där vi skapar värde för våra kunder, på kort sikt såväl som på lång sikt.
Vi kan integration
Med lång erfarenhet av systemstöd har vi kunskapen att förstå de digitala behoven – och skapar en kraftfull helhetslösning med era verksamhetsstödjande system.