Datum |
Tid |
ANMÄL MIG |
Kostnad |
Välj ett färdigt spår eller skapa ditt egna!
Här går vi till botten med vad det finns för fördelar med att använda webben i kundupplevelsen och hur man kommer igång! Allt från SEO marknadsföring och Inbound, till saker att tänka på när du satsar på E-handel. Välj fritt bland dagens webinar och lyssna in på de som inspirerar just dig! Läs mer om spårets innehåll
ANMÄL MIGFör den som verkligen vill grotta ned sig i hur man tar sin e-handel & webb till nästa nivå! Vi dyker ner i allt från UX och PIM verktyg och de senaste trenderna inom e-handel. Dessutom bjuder vi på inspirerande talare från bland annat Casall, Pineberry och Omniarch. Läs mer om spårets innehåll
ANMÄL MIG![]() |
![]()
Sidan du analyserade är snabb och optimerad för sökmotorer. Läs mer om ert resultat nedan och vad det innebär. Tänk på att ni alltid behöver en strategi för att hålla er i topp. Något vi på Exsitec kan hjälpa er med! |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
CLS = Bra! 😀
Er sida genererar inga eller väldigt lite förskjutningar vilket ökar er positionering i sökmotorer och driver ner annonspriser. Det innebär också en stabil och bra användarupplevelse!
CLS = Medel 😐
Här finns det förbättringspotential! En lägre CLS påverkar er position i sökmotorer och driver upp era priser på google-annonser. användarupplevelsen kan även påverkas för era besökare.
CLS = Låg 😢
Ni behöver göra något åt detta så snart som möjligt. Detta påverkar både ert position i sökmotorer men framförallt användarupplevelsen.
Vad är CLS? 🎓
Cumulative Layout Shift utvärderar om element på er sida laddar ojämnt, det vill säga gör att innehåll förskjuts på sidan. Har du någon gång gått in på en sida och försökt trycka på en knapp, men precis när du trycker hoppar sidan till, vilket resulterar i att du klickar på något helt annat? Då har du varit med om dålig CLS. Kontakta Exsitec för att ta redan på vad ni kan förbättra med era systemstöd och webb!
FCP = Bra! 😀
Er sida laddar det första innehållet på under 1,8 sekunder vilket är snabbt och bra. Era besökare ser direkt att något är på gång och kan börja ta del av innehållet på sidan. Detta påverkar er positionering positivt i sökmotorer och driver ner era annonskostnader.
FCP = Medel 😐
Det tar över 2 sekunder att ladda det första innehållet på er sida. Det kan låta lite men tänk att detta är det absolut första en besökare ser. Det kan påverka er positionering i sökmotorer och driva upp annonspriserna. Framförallt kan ni förlora många besökare som tror att sidan inte fungerar.
FCP = Låg 😢
Det här var tyvärr dåligt. Er sida laddar det första innehållet väldigt långsamt vilket är dåligt för användarupplevelsen. Det tar mer än 3 sekunder innan era besökare kan läsa eller se något innehåll. Detta påverkar er positionering i sökmotorer negativt och gör annonsering dyrare.
Vad är FCP?
First Contentful Paint = Tiden det tar att ladda det första innehållet som visas för en besökare. Exempelvis texter och bilder. Det här är första gången användare kan börja konsumera ert innehåll och vet att sidan fungerar och något håller på att ladda. Här gäller det att prata med en utvecklare för att förbättra resultatet. Prata med Exsitec så kan vi hjälpa er!
FID = Bra! 😀
Ert största innehåll laddar snabbt vilket innebär att hela er sida laddar snabbt. Detta påverkar er position i sökresultat positivt och driver ner annonspriser. Det innebär också en snabb och smidig användarupplevelse.
FID = Medel 😐
Det tar relativt lång tid för er sida att generera det största innehållet. Vilket kan påverka er positionering i sökmotorer negativt och driva upp annonspriser. Det påverkar även användarupplevelsen negativt och besökare med dåligt tålamod kan gå förlorade.
FID = Låg 😢
Det tar lång tid för er sida att generera det största innehållet. Detta påverar er positionering i sökmotorer negativt och driver upp annonspriser. Det påverkar även användarupplevelsen negativt och besökare med dåligt tålamod kan gå förlorade.
Vad är FID? 🎓
FID - First Input Delay Mäter hur snabbt besökare kan interagera med din webbsida. Själva pixlarna och vad man kan se kan mätas med First Contentful Paint (FCP). Men hur snabbt din webbplats kan visa pixlar på skärmen är bara en del av upplevelsen. Lika viktigt är hur bra er webbsida är när besökaren försöker interagera med dessa pixlar. Saker som länkar knappar formulär etc påverkar er FID.
LCP = Bra 😀
Ert största innehåll laddar snabbt vilket innebär att hela er sida laddar snabbt. Detta påverkar er position i sökresultat positivt och driver ner annonspriser. Det innebär också en snabb och smidig användarupplevelse.
LCP = Medel 😐
Det tar relativt lång tid för er sida att generera det största innehållet. Vilket kan påverka er positionering i sökmotorer negativt och driva upp annonspriser. Det påverkar även användarupplevelsen negativt och besökare med dåligt tålamod kan gå förlorade.
LCP = Låg 😢
Det tar lång tid för er sida att generera det största innehållet. Detta påverkar er positionering i sökmotorer negativt och driver upp annonspriser. Det påverkar även användarupplevelsen negativt och besökare med dåligt tålamod kan gå förlorade.
Vad är LCP? 🎓
LCP - Largest Contentful Paint rapporterar hur lång tid det tar för den största synliga innehållet att visas relativt till när sidan började att laddas.
UX Designer @Woonderland
E-commerce Manager @Casall
Sales Manager @Pineberry
CEO @Omniarch
E-commerce Advisor @Litium
Account Executive @Litium
Affärsutvecklare @Exsitec
Säljchef CRM & E-handel @Exsitec
10.00-10.40
Tor Magnus Kolflaath
Grundare
Inbound Group
Hur fungerar egentligen B2B inbound marketing? Vad kännetecknar de som lyckas? Och hur få man fler leads och affärsmöjligheter från webben? I det här webinaret kikar vi närmare på vad som utmärker de norska B2B-företagen som lyckas med sin digitala marknadsföring och bjuder på konkreta tips.
Detta webinar är på norska.
10.50-11.30
Luis Carvajal
Affärsutvecklare
Exsitec
Luis Carvajal, erfaren affärsutvecklare inom e-handel, berättar om vad som normalt skiljer en enklare webbshop mot en modern e-handel. Luis kommer också gå in på när kundportal/återförsäljarportal blir intressant och delar med sig utav sina bästa tips.
11.40-12.10
Rasmus Hellman
Account executive
Litium Sverige
Detta är passet för dig som arbetar med komplex produktförsäljning och som undrar hur digital försäljning ändå kan bli möjlig. Rasmus från Litium har alla tips du kan behöva när det kommer till produktberikning och att göra det komplexa enkelare på webben.
12.15-12.50
13.00-13.40
Karin Axelsson
SEO SEM socialads
Pineberry
Vad krävs för att öka trafiken till din webb? I detta webinar reder vi i frågan och benar ut detta med SEO & SEM, som blivit en specialistkompetens inom digital marknadsföring.
13.40-14.20
Hans Audun
Country Manager
Litium Norge
Att starta upp en e-handel behöver inte vara svårt, men det finns en del att hålla koll på om du vill satsa på en robust och skalbar lösning. Passa på att lyssna på när Hans delar med sig om 7 saker att tänka på inför ett e-handelsprojekt. Hans driver e-handelsserien och är country manager för Norge på Litium.
Detta webinar är på norska.
10.00-10.40
Martin Hanner
E-commerce manager
Casall
Pernilla Chis
Säljchef CRM & E-handel
Exsitec Sverige
Frida Widesjö
Marknadschef
Exsitec Norge
De flesta B2C-företag som arbetar med digital handel har förstått vikten av att ha en E-commerce Manager som kompletterar traditionella roller som Försäljningschef & Marknadschef. I detta webinar möter vi Martin Hanner, Ecommerce Manager, på träningsföretaget Casall, som etablerat nordisk e-handel, och låter B2B-företag inspireras av hur B2C-företag redan arbetar.
10.50-11:30
Pelle Pettersson
CEO
Omniarch
Detta är webinaret för dig som vill veta mer om de senaste trenderna inom e-handel! Värdefull kunskap och tips som kan komma väl till pass när du funderar på att uppgradera din nuvarande e-handel.
11.40-12.10
Markus Rundlöf
UX/IU designer
Woonderland/Exsitec
Varför är det så viktigt att tänka på UX när du bygger upp din E-handel & Webb? Markus har många års erfarenhet inom området och har hjälpt med många välkända varumärken när det kommer till kundupplevelse på webben.
12.15-12.50
13.00-13.40
Lars-Åke
E-handelsstrateg
Exsitec
Adán Hultgren
PIM-expert
Missa inte varför PIM-system har en central roll i en lyckad e-handelssatsning. Struktur och smarta sätt att berika dina produkter sparar mycket tid när du skall uppdatera produktutbudet på din webb. Detta och mycket mer gås grundligt igenom i detta webinar.
13.40-14.20
Lars Åke
E-handelsstrateg
Exsitec
Eric Johansson
Affärsområdeschef
Exsitec
Med smarta integrationer kan ni bygga upp ett digitalt ekosystem runt er e-handel och webb som är anpassat efter era specifika flöden i verksamheten. Lars-Åke och Eric berättar om hur ett sådant ekosystem kan se ut och lyfter den brännande frågan om integrationer, som blir allt viktigare för företag.
Tor Magnus Kolflaath
Grundare
Inbound Group
Hur fungerar egentligen B2B inbound marketing? Vad kännetecknar de som lyckas? Och hur få man fler leads och affärsmöjligheter från webben? I det här webinaret kikar vi närmare på vad som utmärker de norska B2B-företagen som lyckas med sin digitala marknadsföring och bjuder på konkreta tips.
Detta webinar är på norska.
Martin Hanner
E-commerce manager
Casall
Pernilla Chis
Sälj och marknadsspecialist
Exsitec
Frida Widesjö
Markedssejf
Exsitec Norge
De flesta B2C-företag som arbetar med digital handel har förstått vikten av att ha en E-commerce Manager som kompletterar traditionella roller som Försäljningschef & Marknadschef. I detta webinar möter vi Martin Hanner, E-commerce Manager, på träningsföretaget Casall, som etablerat nordisk e-handel, och låter B2B-företag inspireras av hur B2C-företag redan arbetar
10.50-11.30
Luis Carvajal
Affärsutvecklare
Exsitec
Luis Carvajal, erfaren affärsutvecklare inom e-handel, berättar om vad som normalt skiljer en enklare webbshop mot en modern e-handel. Luis kommer också gå in på när kundportal/återförsäljarportal blir intressant och delar med sig utav sina bästa tips.
Pelle Pettersson
CEO
Omniarch
Detta är webinaret för dig som vill veta mer om de senaste trenderna inom e-handel! Värdefull kunskap och tips som kan komma väl till pass när du funderar på att uppgradera din nuvarande e-handel.
11.40-12.10
Rasmus Hellman
Account executive
Litium Sverige
Detta är passet för dig som arbetar med komplex produktförsäljning och som undrar hur digital försäljning ändå kan bli möjlig. Rasmus från Litium har alla tips du kan behöva när det kommer till produktberikning och att göra det komplexa enkelare på webben.
Markus Rundlöf
UX/IU designer
Woonderland/Exsitec
Varför är det så viktigt att tänka på UX när du bygger upp din E-handel & Webb? Markus har många års erfarenhet inom området och har hjälpt med många välkända varumärken när det kommer till kundupplevelse på webben.
13.00-13.30
Lars-Åke
E-handelsstrateg
Exsitec
Adán Hultgren
PIM-expert
Missa inte varför PIM-system har en central roll i en lyckad e-handelssatsning. Struktur och smarta sätt att berika dina produkter sparar mycket tid när du skall uppdatera produktutbudet på din webb. Detta och mycket mer gås grundligt igenom i detta webinar.
Karin Axelsson
SEO SEM socialads
Pineberry
Vad krävs för att öka trafiken till din webb? I detta webinar reder vi i frågan och benar ut detta med SEO & SEM, som blivit en specialistkompetens inom digital marknadsföring.
13.40-14.20
Hans Audun
Country Manager
Litium Norge
Att starta upp en e-handel behöver inte vara svårt, men det finns en del att hålla koll på om du vill satsa på en robust och skalbar lösning. Passa på att lyssna på när Hans delar med sig om 7 saker att tänka på inför ett e-handelsprojekt. Hans driver e-handelsserien och är country manager för Norge på Litium.
Detta webinar är på norska.
Lars Åke
E-handelsstrateg
Exsitec
Eric Johansson
Affärsområdeschef
Exsitec
Med smarta integrationer kan ni bygga upp ett digitalt ekosystem runt er e-handel och webb som är anpassat efter era specifika flöden i verksamheten. Lars-Åke och Eric berättar om hur ett sådant ekosystem kan se ut och lyfter den brännande frågan om integrationer, som blir allt viktigare för företag.
Support