Digitalisering för service och installation
Bolag inom service och installation har ofta många uppdrag mot olika kunder som dagligen utförs i verksamheten. För att hantera detta finns behov av enkel administration där både administratörer, tekniker och kunder kan skapa uppdrag, dokumentera vad som är utfört, samt följa upp arbetet. Exsitec arbetar med de ledande systemen på marknaden inom service och installation och har stor erfarenhet av att implementera dessa lösningar för våra kunder.
Lösningar som passar service och installation
Affärssystem
Verksamhetens kärnprocesser i ett digitalt verktyg och anpassade moduler.Arbetsorder & projekthantering
Arbetsordersystem effektiviserar verksamheten genom att digitalisera, centralisera och organisera ...Beslutsstöd
Backa upp besluten med bättre data. Som experter på systemstöd för analys och rapportering hjälper vi dig ...CRM-system
CRM-system står för Customer Relationship Management och är ett system som samlar all info...Fakturahantering
Elektronisk fakturahantering gör fakturaprocessen snabbare och mer effektiv. Leverantörsfakturor ...Integrationer
Vi hjälper er att skapar vi hållbara integrationslösningar för högre automatisering, färre kostsamma fel och snabbare...Några av våra nöjda kunder









Case: Saps Service Management
Saps Service Management erbjuder heltäckande service för fastighet och infrastruktur till sina kunder. Företaget grundades 2006 och har sedan dess gjort en enorm tillväxtresa. Saps har använt sig av rätt systemstöd för att hålla administrationen till ett minimum, öka tillväxten i hela verksamheten och erbjuda sina kunder den bästa servicen.

Resultat för digitaliserade service- och installationsföretag
-
Ökad effektivitet och mer kontroll
-
Eliminera pappersarbete och admin
-
Högre kvalitet
-
Snabbare fakturering
-
Ökad effektivitet och mer kontroll
Genom att använda systemstöd anpassat för service och fältarbete automatiseras era rutinmässiga processer, vilket innebär att ni kan lägga er tid på det som är viktigt för er. Dessutom får ni en bättre överblick av verksamheten och kan undvika onödiga risker och misstag. -
Eliminera pappersarbete och admin
Systemstöd hjälper er att eliminera pappershantering och onödigt dubbelarbete, samt att sänka er administration till miniminivå. -
Högre kvalitet
Ett systemstöd hjälper verksamheten att nå en högre kvalitet genom att tillhandahålla bättre kommunikation, tydliga arbetsinstruktioner och att ha rätt information tillgänglig där och när den behövs. Ni blir alltså mer effektiva vilket kan resultera i ökad kundnöjdhet. -
Snabbare fakturering
Systemstöd gör att det blir enklare att hålla ordning och reda - det ökar lönsamheten. Tiden från det att uppdraget startat fram till fakturering minskar dessutom kraftigt, och ni missar inget i faktureringsunderlaget.

Dags för nytt försystem? Det här bör ni tänka på!
I den här guiden går vi igenom vad ni bör tänka på när ni söker ett försystem eller arbetsorderhantering, och ger tips på hur ni kan hitta den lösning som passar er verksamhet bäst.