Digitalisering för service och installation

Bolag inom service och installation har ofta många uppdrag mot olika kunder som dagligen utförs i verksamheten. För att hantera detta finns behov av enkel administration där både administratörer, tekniker och kunder kan skapa uppdrag, dokumentera vad som är utfört, samt följa upp arbetet. Exsitec arbetar med de ledande systemen på marknaden inom service och installation och har stor erfarenhet av att implementera dessa lösningar för våra kunder.

Några av våra nöjda kunder

Case: Saps Service Management

Saps Service Management erbjuder heltäckande service för fastighet och infrastruktur till sina kunder. Företaget grundades 2006 och har sedan dess gjort en enorm tillväxtresa. Saps har använt sig av rätt systemstöd för att hålla administrationen till ett minimum, öka tillväxten i hela verksamheten och erbjuda sina kunder den bästa servicen.

P1070266

Resultat för digitaliserade service- och installationsföretag

  • Ökad effektivitet och mer kontroll

  • Eliminera pappersarbete och admin

  • Högre kvalitet

  • Snabbare fakturering

Genom att använda systemstöd anpassat för service och fältarbete automatiseras era rutinmässiga processer, vilket innebär att ni kan lägga er tid på det som är viktigt för er. Dessutom får ni en bättre överblick av verksamheten och kan undvika onödiga risker och misstag.
Systemstöd hjälper er att eliminera pappershantering och onödigt dubbelarbete, samt att sänka er administration till miniminivå.
Ett systemstöd hjälper verksamheten att nå en högre kvalitet genom att tillhandahålla bättre kommunikation, tydliga arbetsinstruktioner och att ha rätt information tillgänglig där och när den behövs. Ni blir alltså mer effektiva vilket kan resultera i ökad kundnöjdhet.
Systemstöd gör att det blir enklare att hålla ordning och reda - det ökar lönsamheten. Tiden från det att uppdraget startat fram till fakturering minskar dessutom kraftigt, och ni missar inget i faktureringsunderlaget.
  • Ökad effektivitet och mer kontroll

    Genom att använda systemstöd anpassat för service och fältarbete automatiseras era rutinmässiga processer, vilket innebär att ni kan lägga er tid på det som är viktigt för er. Dessutom får ni en bättre överblick av verksamheten och kan undvika onödiga risker och misstag.
  • Eliminera pappersarbete och admin

    Systemstöd hjälper er att eliminera pappershantering och onödigt dubbelarbete, samt att sänka er administration till miniminivå.
  • Högre kvalitet

    Ett systemstöd hjälper verksamheten att nå en högre kvalitet genom att tillhandahålla bättre kommunikation, tydliga arbetsinstruktioner och att ha rätt information tillgänglig där och när den behövs. Ni blir alltså mer effektiva vilket kan resultera i ökad kundnöjdhet.
  • Snabbare fakturering

    Systemstöd gör att det blir enklare att hålla ordning och reda - det ökar lönsamheten. Tiden från det att uppdraget startat fram till fakturering minskar dessutom kraftigt, och ni missar inget i faktureringsunderlaget.
colleagues 1000x1000

Dags för nytt försystem? Det här bör ni tänka på!

I den här guiden går vi igenom vad ni bör tänka på när ni söker ett försystem eller arbetsorderhantering, och ger tips på hur ni kan hitta den lösning som passar er verksamhet bäst.