CRM-system som gör skillnad i er verksamhet
CRM-system står för Customer Relationship Management och är ett system som samlar all information & data om dina kunder på en och samma plats. Sälj, marknadsföring och ärendehantering i ett och samma system gör så att din verksamhet får en 360-gradig vy över era kunder. Ett modernt CRM-system är flexibelt, möjliggör automatisering och går att integrera med många andra system.
Vad är CRM?
CRM, Customer Relationship Management, är ett system för att hantera kundrelationer och numera har de flesta flera moduler som löser utmaningar för avdelningarna sälj, marknad och kundtjänst.
Ta kontroll över era kundrelationer och samla all kundkommunikation på ett ställe. Stötta era säljare, marknadsförare och kundtjänsmedarbetare med moderna verktyg som höjer produktiviteten.
Vi är specialister på sälj- och marknadsprocesser och hjälper er gärna med både strategier och systemval.

Några av våra nöjda kunder



















-
Kraftigare kommunikation
-
Enklare att driva lönsamma affärer
-
Ökad leadsgenerering
-
Full kontroll på support
Genom ett CRM-system kommer ni proffsigt kunna hantera alla era kunddialoger. Med CRM:ets olika funktioner kan ni enkelt skapa och spåra kundkontakter, hantera försäljningsprocessen och upprätthålla en smidig kontakt med era kunder.
Med hjälp av ert CRM-system kommer ni även kunna hantera och analysera er data, spåra kundbeteenden och därefter anpassa era försäljningsprocesser. Att driva lönsamma affärer och ta ert företag till nästa nivå har aldrig varit enklare.
I ett CRM-system kommer ni kunna samla all relevant data om era kunder och potentiella leads och därigenom få en tydligare bild över er säljprocess. Genom olika analyser kan ni sedan optimera era marknadsföringsstrategier och öka er försäljning ytterligare.
Få full kontroll över er support och eftermarknad med ett CRM. Oavsett om det gäller att svara på kundfrågor, lösa problem eller kunduppföljning efter stängd affär kommer CRM-systemet hjälpa er att bygga starka och långvariga kundrelationer.
-
Kraftigare kommunikation
Genom ett CRM-system kommer ni proffsigt kunna hantera alla era kunddialoger. Med CRM:ets olika funktioner kan ni enkelt skapa och spåra kundkontakter, hantera försäljningsprocessen och upprätthålla en smidig kontakt med era kunder.
-
Enklare att driva lönsamma affärer
Med hjälp av ert CRM-system kommer ni även kunna hantera och analysera er data, spåra kundbeteenden och därefter anpassa era försäljningsprocesser. Att driva lönsamma affärer och ta ert företag till nästa nivå har aldrig varit enklare.
-
Ökad leadsgenerering
I ett CRM-system kommer ni kunna samla all relevant data om era kunder och potentiella leads och därigenom få en tydligare bild över er säljprocess. Genom olika analyser kan ni sedan optimera era marknadsföringsstrategier och öka er försäljning ytterligare.
-
Full kontroll på support
Få full kontroll över er support och eftermarknad med ett CRM. Oavsett om det gäller att svara på kundfrågor, lösa problem eller kunduppföljning efter stängd affär kommer CRM-systemet hjälpa er att bygga starka och långvariga kundrelationer.
Funktioner i CRM-systemet
Säljsystem
Säljsystem är en viktig del av nästa generations CRM-system, specifikt designat för att effektivisera säljavdelningens processer och skapa en sömlös kundupplevelse.Marketing automation
Marketing automation är mycket mer än en robust programvara som är utformad för marknadsföringsavdelningar.Ärendehantering & support
Ett ärendehanteringssystem ger er en total överblick över alla inkommande support-förfrågningar, från alla era olika kanaler, samlade i samma plattform.
Data enrichment tillsammans med CRM?
Vanliga frågor och svar
-
Hur snabbt kan vi vara igång?
-
Vad kostar det?
-
Hur fungerar integration med mail och mobilanvändning?
-
Kan vi anpassa systemet själva?
-
Vad krävs för att komma igång?
När vi väl hittat ett CRM-system som passar er så kan vi vara igång på allt från ett par veckor till ett par månader, beroende på hur mycket anpassningar som ska göras till just er verksamhet.
De olika CRM-system som vi erbjuder har olika nivåer av anpassningsbarhet och vi kan alltid föreslå till er vad vi anser är best practise.
Det vanligaste när det kommer till licenser för de olika CRM-systemen som vi erbjuder är att man betalar en månadskostnad/användare. Men för HubSpot Marketing Hub så betalar man för antalet marknadskontakter som man har.
Till licenserna sedan så kan vi erbjuda hjälp med att föra över er kunddata, utbilda er i plattformen, bygga avancerade flöden åt er m.m. Vi har färdiga onboardingpaket men gör också unika anpassningar kring hur ni bäst kommer igång med det system ni valt.
Alla de CRM vi jobbar med går att integrera med de vanligaste mailklienterna och att få till kopplingen ingår i vår onboarding. Dessutom finns mobilapp till alla dessa CRM, så att det även går att komma åt CRM:et på språng.
Det går att göra egna anpassningar i CRM-systemen som vi säljer. Vissa CRM-system är mer anpassningsbara än andra, så vi säkerställer alltid i utvärderingsprocessen vilket system som passar era behov bäst. Men flera av systemen kan man som användare, om man vill, göra egna anpassningar utan hjälp från oss.
Ta kontakt med oss så hjälper vi er att skissa på en genomförandeplan av ert CRM-byte eller implementation av ert första CRM-system.
Från er sida krävs att vi har tillgång till personer som är väl insatta i just era sälj- och marknadsprocesser. Resten sköter vi.
-
Hur snabbt kan vi vara igång?
När vi väl hittat ett CRM-system som passar er så kan vi vara igång på allt från ett par veckor till ett par månader, beroende på hur mycket anpassningar som ska göras till just er verksamhet.
De olika CRM-system som vi erbjuder har olika nivåer av anpassningsbarhet och vi kan alltid föreslå till er vad vi anser är best practise.
-
Vad kostar det?
Det vanligaste när det kommer till licenser för de olika CRM-systemen som vi erbjuder är att man betalar en månadskostnad/användare. Men för HubSpot Marketing Hub så betalar man för antalet marknadskontakter som man har.
Till licenserna sedan så kan vi erbjuda hjälp med att föra över er kunddata, utbilda er i plattformen, bygga avancerade flöden åt er m.m. Vi har färdiga onboardingpaket men gör också unika anpassningar kring hur ni bäst kommer igång med det system ni valt.
-
Hur fungerar integration med mail och mobilanvändning?
Alla de CRM vi jobbar med går att integrera med de vanligaste mailklienterna och att få till kopplingen ingår i vår onboarding. Dessutom finns mobilapp till alla dessa CRM, så att det även går att komma åt CRM:et på språng.
-
Kan vi anpassa systemet själva?
Det går att göra egna anpassningar i CRM-systemen som vi säljer. Vissa CRM-system är mer anpassningsbara än andra, så vi säkerställer alltid i utvärderingsprocessen vilket system som passar era behov bäst. Men flera av systemen kan man som användare, om man vill, göra egna anpassningar utan hjälp från oss.
-
Vad krävs för att komma igång?
Ta kontakt med oss så hjälper vi er att skissa på en genomförandeplan av ert CRM-byte eller implementation av ert första CRM-system.
Från er sida krävs att vi har tillgång till personer som är väl insatta i just era sälj- och marknadsprocesser. Resten sköter vi.