Bitlog WMS
Ett Warehouse Management System (WMS) är ett system för lagerhantering och används för att stödja de dagliga aktiviteterna inom ett lager, med fokus på lagerkontroll och förflyttning av varor i lager. Den primära uppgiften för ett WMS är att överse vilka varor som finns i ett lager, stötta med plockning, samt ha koll på vart det finns någonstans.
Digitaliserat arbete
Systemet är papperslöst, med gränssnitt i surfplattor, handscanner och voicepicking-möjlighet.
Bäst på kundnöjdhet
Kontinuerlig inventering
Med hjälp av nollpunktsinventering, dvs att i samband med plock inventera lagerplatsen då systemet anser att lagerplatsen skall vara tom. På så sätt kan lagerplatser inventeras flera gånger per år och en hög saldokvalitet erhålls utan en större ansträngning.
Används av
Bitlog WMS - ett användarvänligt system för lagerhantering
Bitlog är ett Warehouse Management System (WMS), eller lagerhanteringssystem. Bitlog kompletterar er befintliga eller nya affärssystemlösning och ser till att ni får effektivitet i ert lager.
6 Saker du kommer gilla med Bitlog
Kontroll
Genom att använda skanning hanterar du ditt lager med precision. Både vid inleverans, inventering, lagerflytt och plockning verifieras att rätt produkt, på rätt lagerplats, i rätt antal registreras.
Enkel integration
Ta er digitalisering till nästa nivå genom att dra nytta av sömlösa integrationer från WMS-systemet till er e-handelsplatform och ert ERP.
Full spårbarhet
Få full spårbarhet, från inleverans till utleverans. Bitlog ger dig all data om produkten och var den återfinns, vem som placerade den där och när det skedde.
Kraftfull
e-handelsfunktionalitet
Effektivisera mottag, plock och retur med skräddarsydd funktionalitet för e-handelslager
Standardiserat gränssnitt
Hjälp dina användare att snabbt komma igång med enkel en enkel iOS app installerad på iPads och iPhones. Lätt att använda och lätt att lära sig. I Bitlog finns allt som behövs för en välfungerande arbetsvardag.
Kontinuerliga uppgraderingar
Genom kontinuerlig uppdatering och uppgradering får du hela tiden den nyaste versionen av systemet. Arbeta alltid med realtidsdata och ligg steget före era konkurrenter.
Handscanners & Digitala plockordrar
Handscanners
Med hjälp av en handscanner scannar du lätt alla varor på lagret i samband med inleverans, plock och utleverans. Du har all relevant information om produkten och vilka aktiviteter som behöver utföras tillgängligt när du är på lagret.
Digitala plockordrar
Nyttja digitala plockordrar för att optimera ditt plock på lagret. Få full koll på vart dina produkter finns och minska risken för felplock. Allt registreras i handscannern och uppdateras sedan automatiskt i ditt affärssystem.
Inventering
Skippa inventering årsvis
Löpande inventering är förmodligen det bästa som hänt lagerpersonal och lagerchefer. Att slippa inventera en gång om året och istället inventera löpande spar tid och ger ett säkrare lagersaldo.
Nollpunktsinventering
Inventera löpande medan ni plockar ordrar. När systemet anser att lagerplatsen är tom kommer den att inventera samtidigt som ni plockar era varor.
Användarvänligt
Det är lätt att komma igång med Bitlog och användarvänligheten är hög. Genom att ge alla tillgång till korrekt data om ert lager så minskar också personberoendet på lagret.
Spårbarhet
Kundnöjdhet
Genom mindre felplock så minskar också onödiga returer. Genom att dessutom kunna ge snabbt svar på vilka produkter som finns i lager så ökar också servicen gentemot kunderna. När informationen stämmer i systemen så kan kunderna få säkra svar och rätt produkter direkt, vilket är en förutsättning för nöjda kunder.
Historiska lagerförflyttningar
Få full spårbarhet, från inleverans till utleverans. Bitlog ger dig all data om produkten och var den återfinns, vem som placerade den där och när det skedde. Du kan även ta fram historiska lagerförflyttningar för en specifik artikel för att identifiera olika samband.
Kundberättelse: Care of Carl valde effektiv lagerhantering
Varför Exsitec?
Vi har lång erfarenhet
Exsitec har hjälpt företag att digitalisera sina verksamheter i över 20 år och tillsammans med våra kunder har vi genomfört tusentals projekt.
Långa kundrelationer
Med en tydlig förvaltningsmodell utvecklar vi kundrelationer där vi skapar värde för våra kunder, på kort sikt såväl som på lång sikt.
Vi kan integration
Med lång erfarenhet av systemstöd har vi kunskapen att förstå de digitala behoven – och skapar en kraftfull helhetslösning med era verksamhetsstödjande system.
Vi erbjuder support till Bitlog
Vi har lång erfarenhet av att integrera olika verksamhetssystem för att göra våra kunders arbetsvardag enklare. Självklart kan vi hjälpa er att integrera Bitlog med era övriga system.
“Med hjälp av Bitlog har vi en högre leveranssäkerhet, vi har färre felplock och alla moment som tidigare var personberoende har försvunnit. Vi är mindre sårbara och alla delar flyter på bättre i dagsläget tack vare systemet. Och det är inte bara för lagerpersonalen det har blivit ett lyft för, utan även för kontorspersonalen."
– Hampus Ekblom, IT-ansvarig
"De största vinsterna med Bitlog är att det är ett enkelt program. Vi har mycket säsongsanställd personal som arbetar här en kortare tid och processen för att lära upp dem har vi effektiviserat med hjälp av Bitlog"
- Robert Walser Lindberg, Lagerchef Liseberg.
“Tidigare plockade vi med papper och penna, vilket var väldigt basic och företaget hade låtit det vara så ett tag. För att klara av nästa tillväxtfas behövde vi digitalisera och hitta ett system som kunde stötta våra processer fullt ut."
– Magnus Olsson, Head of Logistics
Prata system för lagerhållande företag med mig
Med mig kan du prata om allt från val av handdator till lagerprocesser och dess kostnader. Ta kontakt direkt eller fyll i dina uppgifter så hör jag av mig.
Karl Henriksson
Mobil: 073-868 29 59
Epost: karl.henriksson@exsitec.se