Mobigo Arbetsordersystem
Mobigo är arbetsordersystemet som erbjuder mobil arbetsorderhantering för service- och installationsföretag. Mobigo gör arbetsvardagen enklare och effektiviserar verksamheten för hela bolaget.
Ökad effektivitet och kontroll
Eliminerar onödigt pappersarbete
Koppla direkt till affärssystemet
Används av
Mobil arbetsorderhantering för en enklare vardag
Med hjälp av Mobigos moduler anpassas funktionaliteten för att maximera företagens kontroll över information och administrativa rutiner. Detta hjälper er verksamhet att öka effektivitet, kontroll och spårbarhet. Ni spar också på miljön genom att digitalisera pappers- och dokumenthantering samt tidrapportering.
Minskad pappershantering
Genom att digitalisera administrativa uppgifter som hantering av arbetsorder, checklistor, protokoll och tidrapportering blir verksamheten mer effektiv.
Eliminerar onödigt dubbelarbete
Skriv saker en gång. Inte fler på många olika stället och kanske på papper. Få också bort vanlig stansning av era arbetsorder och tidrapportering för att frigöra tid till era kunder ni kan ta betalt för.
Ett ökat kassaflöde
Tiden från det att uppdraget startat fram till fakturering minskar kraftigt.
Ökar informationstillgången
Sluta leta, all information finns framför dig. Var du än befinner dig kan du via mobilen ha koll på alla arbetsordrar, kunder, var jobbet utförs och när det är dags att fakturera. Eller varför inte registrera nya uppdrag eller ÄTA direkt i mobilen.
Ökad kontroll och överblick
Genom att ha all verksamhetsinformation samlad på ett ställe där man får en överblick över situationen, riskerar man inte överraskningar och slipper vara utelämnad till nyckelpersoner. Fokusera på kundnytta och försäljning istället för att administrera och leta efter information.
Mobila klienter för mobil och surfplatta
Den mobila klienten kan användas i både mobiltelefon och surfplatta, på Android och iPhone/iPad. Du kan alltså enkelt och smidigt nå Mobigo direkt även ute på fältet.
Fler fördelar med Mobigo
Objektsregister med återkommande uppdrag
Återrapportering på serviceuppdrag: tid, material och checklista
Kalenderplanering där tekniker kan ta uppdrag på kö
Avtalsmodul - skapa uppdrag på en given periodicitet
Anpassningsbart och automatiserar er verksamhet
Snabbt och enkelt att komma igång
Kylmodul
EDI-koppling till grossister
Passar både servicejobb & rondering
Dashboards
Sammanställningar för lönekörning
Integrerad kartvy
3 steg för kontroll och uppföljning i serviceföretag
Varför Exsitec?
4000 kunder
i Norden
Exsitec har hjälpt företag att digitalisera verksamheter i över 20 år och tillsammans med våra kunder har vi genomfört tusentals projekt.
Långsiktiga
kundrelationer
Med en tydlig förvaltningsmodell utvecklar vi kundrelationer där vi skapar värde för våra kunder, på kort sikt såväl som på lång sikt.
Vi kan integration
Med lång erfarenhet av systemstöd har vi kunskapen att förstå de digitala behoven – och skapar en kraftfull helhetslösning med era verksamhetsstödjande system.
Vad undrar du om Mobigo?
Med mig kan du prata om allt från funktioner till kostnader, integrationer och implementering. Ta kontakt direkt eller fyll i dina uppgifter så hör jag av mig.
Filip Persson
Affärsutveckling
Mobil: 0738 - 681 902
Epost: filip.persson@exsitec.se