Mobigo Arbetsordersystem
Mobigo är arbetsordersystemet som erbjuder mobil arbetsorderhantering för service- och installationsföretag. Mobigo gör arbetsvardagen enklare och effektiviserar verksamheten för hela bolaget.



Full kontroll på fältet
Mobigos kartvy ger dig direkt översikt över uppdrag, resurser och kunder. Dra och släpp uppdrag direkt i kartan – för enkel planering, smart ruttning och tydlig visualisering.
Automatisera återkommande jobb
Planera återkommande service eller underhåll utan manuell handpåläggning. Mobigo skapar automatiskt arbetsorder utifrån schemalagda intervall – smidigt och pålitligt.
Direkt kopplat till ERP
Mobigo kan enkelt kopplas till de vanligaste fakturerings- och lönesystemen.
Används av






Mobil arbetsorderhantering för en enklare vardag
Med hjälp av Mobigos moduler anpassas funktionaliteten för att maximera företagens kontroll över information och administrativa rutiner. Detta hjälper er verksamhet att öka effektivitet, kontroll och spårbarhet. Ni spar också på miljön genom att digitalisera pappers- och dokumenthantering samt tidrapportering.

6 saker du kommer gilla med Mobigo
-
Minskad pappershantering
-
Eliminerar onödigt dubbelarbete
-
Ett ökat kassaflöde
-
Ökar informationstillgången
-
Ökad kontroll och överblick
-
Mobila klienter för mobil och surfplatta
Genom att digitalisera administrativa uppgifter som hantering av arbetsorder, checklistor, protokoll och tidrapportering blir verksamheten mer effektiv.
Skriv saker en gång. Inte fler på många olika stället och kanske på papper. Få också bort vanlig stansning av era arbetsorder och tidrapportering för att frigöra tid till era kunder ni kan ta betalt för.
Tiden från det att uppdraget startat fram till fakturering minskar kraftigt.
Genom att ha all verksamhetsinformation samlad på ett ställe där man får en överblick över situationen, riskerar man inte överraskningar och slipper vara utelämnad till nyckelpersoner. Fokusera på kundnytta och försäljning istället för att administrera och leta efter information.
Den mobila klienten kan användas i både mobiltelefon och surfplatta, på Android och iPhone/iPad. Du kan alltså enkelt och smidigt nå Mobigo direkt även ute på fältet.
-
Minskad pappershantering
Genom att digitalisera administrativa uppgifter som hantering av arbetsorder, checklistor, protokoll och tidrapportering blir verksamheten mer effektiv.
-
Eliminerar onödigt dubbelarbete
Skriv saker en gång. Inte fler på många olika stället och kanske på papper. Få också bort vanlig stansning av era arbetsorder och tidrapportering för att frigöra tid till era kunder ni kan ta betalt för.
-
Ett ökat kassaflöde
Tiden från det att uppdraget startat fram till fakturering minskar kraftigt.
-
Ökar informationstillgången
Sluta leta, all information finns framför dig. Var du än befinner dig kan du via mobilen ha koll på alla arbetsordrar, kunder, var jobbet utförs och när det är dags att fakturera. Eller varför inte registrera nya uppdrag eller ÄTA direkt i mobilen. -
Ökad kontroll och överblick
Genom att ha all verksamhetsinformation samlad på ett ställe där man får en överblick över situationen, riskerar man inte överraskningar och slipper vara utelämnad till nyckelpersoner. Fokusera på kundnytta och försäljning istället för att administrera och leta efter information.
-
Mobila klienter för mobil och surfplatta
Den mobila klienten kan användas i både mobiltelefon och surfplatta, på Android och iPhone/iPad. Du kan alltså enkelt och smidigt nå Mobigo direkt även ute på fältet.
Guide:
3 steg för kontroll och uppföljning i serviceföretag
Dagens användare ställer höga krav på de applikationer som används, både privat och i sitt arbete. De förväntar sig att kunna använda alla sina applikationer i mobilen och på surfplattan. Var som helst och när som helst, utan begränsningar.
Servicearbete med personal i fält handlar ofta om att hantera ett eller flera uppdrag dagligen med god effektivitet och kvalitet. Effektiviteten uppnås genom god planering och minimal administration. Kvalitet försäkras genom tydliga arbetsinstruktioner och rätt information tillgänglig där och när den behövs.
Den här guiden går igenom hur ni på tre nivåer kan effektivisera ert arbete från fält till ledning.
Fler fördelar med Mobigo
Objektsregister
med återkommande uppdrag
Återrapportering
på serviceuppdrag: tid, material och checklista
Kalenderplanering
där tekniker kan ta uppdrag på kö
Avtalsmodul
- skapa uppdrag på en given periodicitet
Anpassningsbart
och automatiserar er verksamhet
Snabbt
och enkelt att komma igång
Sammanställningar
för lönekörning
EDI-koppling
till grossister
Passar både
servicejobb & rondering