NEXT Project
NEXT Techs projekthanteringssystem NEXT Project är ett system helt anpassat för bygg, anläggning och entreprenad. När det integreras med bokförings- och lönesystem blir verktyget en helt komplett och konkurrenskraftig affärssystemslösning.



Dokument- & mallhantering
NEXT Project ger er verktyg för mall- och dokument- och hantering för byggprojekt. Verktygen är användarvänliga men innehåller samtidigt professionella funktioner anpassat för experten.
Molnbaserat och mobilanpassat
Med Next Project lagras all information på samma ställe i molnet. Dessutom går Next Project att använda på alla enheter. Arbetsledaren följer projektet från datorn i byggboden samtidigt som fältpersonal ser projektdetaljer, lägger upp avvikelser, registrerar timmar och använt material via mobilen eller surfplatta.
Färdiga integrationer för NEXT
Anslutningen går att använda fristående för integration med NEXT men kan också anpassas utifrån unika behov. Med fördel kan den dock även nyttjas som en del i vårt ekosystem där det då finns färdiga flöden till andra anslutningar.





Verktyget som digitaliserar bygg och anläggning
Next Project är systemet som digitaliserar byggbranschen. Verktyget är kraftfullt, men också skalbart, vilket innebär att ni väljer vilka moduler och funktioner som är relevanta för ert företag. Alla bolag, från enmansföretag till stora koncerner, kan använda Next Project.
Next Project är helt webbaserad och fungerar på alla plattformar. Vi erbjuder även standardiserade integrationer mot Visma Business och Visma Net.
6 saker du kommer gilla med NEXT Project
Mobil- & molnanpassat
Fungerar lika smidigt på mobil som desktop, självklart i molnet.Skräddarsytt för branschen
Systemet är helt anpassat för bygg, anläggning och entreprenadIngen bindningstid
Kundnöjdheten är viktig för NEXT Project, därför kommer systemet helt utan bindningstid.Integrations-möjligheter
NEXT Project fungerar bäst genom starka integrationer.Projekt-anpassat
Funktioner som underlättar hela projektprocessen.Ordning och reda
Ordning och reda som skapar högre lönsamhet.Vill du integrera
NEXT med ett
annat system?
Skicka oss en förfrågan så återkommer vårt integrationsteam
så snart som möjligt.
Några av alla funktioner i NEXT Project
-
Affärssystem
-
Arbetsorder
-
Anbud/avtal
-
Avräkning - åkeri & frakt
-
Avvikelsehantering
-
Budget & prognos
-
Elektronisk fakturahantering
-
Foton & dokument
-
Integration ekonomi & lön
-
Karta
-
Personalliggare
-
Projektplanering
-
Prislistehantering
-
Tidrapportering
-
ÄTA
-
Affärssystem
Next Project är ett molnbaserat affärssystem för byggbranschen som enkelt kan integreras mot exempelvis Visma för att skapa en helhetslösning. -
Arbetsorder
NEXT Project:s arbetsordersystem hjälper dig att enkelt skapa en arbetsorder för era projekt och hålla koll på era uppdrag. -
Anbud/avtal
Samla all information på samma ställe och använd som underlag även för dina anbud och avtal. -
Avräkning - åkeri & frakt
Automatisk registrering av orderdata, hela hanteringen av avräkning sker digitalt från redovisade underlag och reskontra och bokföring uppdateras automatiskt då fakturorna exporteras till ekonomisystemet. -
Avvikelsehantering
I avvikelsemodulen samlas alla former av avvikelser, exempelvis justerade ritningar, arbetsmiljö, leveransproblem eller tilläggsbeställningar. -
Budget & prognos
Importmöjligheterna från kalkylprogrammet tillsammans med komplett integration med ekonomisystemet gör att det manuella registreringsarbetet försvinner. Du kan dessutom följa projektekonomin i realtid. -
Elektronisk fakturahantering
NEXT e-invoice digitaliserar vi dina leverantörsfakturor, så att ni både slipper manuellt pappersarbete och oreda. -
Foton & dokument
Samla alla dina dokument på ett ställe och nå dem enkelt från alla dina enheter, dator som mobil. -
Integration ekonomi & lön
Integrationer finns med ett stort antal ekonomi- och lönesystem. -
Karta
NEXT Project:s koppling till Google Maps gör det enkelt att få en geografiskt översikt och följa din position i förhållande till arbetsorder. -
Personalliggare
Skapa en egen elektronisk personalliggare som kan användas av både egen personal och underleverantörer. -
Projektplanering
Med planeringsmodulen för era projekt får du en god översikt över projektplan, tidsplan och resurser. Med planeringsmodulen får ni snabbare estimering, effektiv resursplanering och kan skapa återanvändbara mallar. -
Prislistehantering
Hantera artiklar på ett enda ställe och sätt olika kund, projekt- eller ramavtalspriser. -
Tidrapportering
På under minuten har du rapporterat din arbetsdag direkt från fält med NEXT tidrapporteringssystem för byggbranschen. -
ÄTA
Med Next Project kan ni dokumentera ÄT:or i realtid med både text och foto.

Några nöjda kunder
Network Solutions
"Är det något jag skulle vilja göra om så är det att ha kommit igång med Next Project ännu tidigare."
Andreas Andersson | VD
Sveriges Maskinringar
"Tidigare när våra användare var ute på arbete skrevs tidrapporter och andra notiser ner på papper under dagen och sedan fick medarbetaren snällt logga in på datorn under kvällen för att registrera allt i systemen. Det blev ett ohållbart arbetssätt."
Annelie Näsström | Verksamhetsansvarig
Telarco
"Den bästa förändringen med den nya helhetslösningen skulle jag vilja säga är sökbarheten i allting, enkelheten att söka gäller alla systemen. Vi har strikta bokslut och det stödet vi får i de olika systemen har varit en av de större skillnaderna. Vi kan idag hantera detta mycket lättare."
Jenny Landgren | Ekonomichef