Digitalisering för tillverkande bolag
Digitala försäljningskanaler för tillverkande-industrin ökar er försäljningspotential dramatiskt. Med en digital försäljningskanal kan ni nå ut till fler, den arbetar dygnet runt, och ger en modern köpupplevelse. Dagens köpare blir allt mer digitala och det är utmanande att vara specialister på både tillverkning av sina produkter och samtidigt att optimera sina digitala kanaler.
Vi ser till att ni har de bästa digitala lösningarna för er verksamhet.
Lösningar som passar bygg och anläggning
Affärssystem
Verksamhetens kärnprocesser i ett digitalt verktyg och anpassade moduler.Beslutsstöd
Backa upp besluten med bättre data. Som experter på systemstöd för analys och rapportering hjälper vi dig ...Budget & prognos
Välfungerande verktyg för budget- och prognos är viktigt för att hålla verksamheten ...CRM-system
Samla kontakter och kommunicera med dem på ett och samma ställe ...Fakturahantering
Elektronisk fakturahantering gör fakturaprocessen snabbare och mer effektiv. Leverantörsfakturor ...Kundportal
Den digitala affären för B2B-företag växer konstant. Vill du hitta alternativ som kan passa för ert företag och ...Lager & logistik
Oavsett hur ert lager är organiserat är det en omfattande utmaning att hantera stora volymer av varor och ett ...Produktinformations-system
Digital produkthantering, eller Product Information Management, är ett system som hjälper er ...Några av våra nöjda kunder








CRM-system för tillverkande bolag
Inom tillverkningsindustrin möter du specifika utmaningar, såsom hantering av stora produktionsvolymer, vilket kräver effektiv produktionsplanering och lagerhantering för att säkerställa att produkterna tillverkas och levereras i tid och med hög kvalitet. Med ett system utformat för att stödja dig i att utveckla långsiktiga relationer och förbättra kontrollen över dina produktionsprocesser, såsom orderhantering, kvalitetskontroll och leverantörsservice, underlättas många av dessa utmaningar.

Exsitec som partner för tillverkande bolag
-
Lång erfarenhet
-
Långsiktig partner
-
Single Point of Contact
-
Lång erfarenhet
Vi har över 100 aktiva kunder inom tillverkning, och många av våra kunder använder nischade affärssystem som Monitor eller Jeeves. Vi har jobbat med tillverkande industri och varumärken under många år och vi har både bransch och verksamhetsspecifik kompetens inom Exsitec. -
Långsiktig partner
Tillverkning är en av de branscher som vi arbetar allra mest med. Vi tar vårt uppdrag på stort allvar och vill självklart bygga en trygg och långsiktig partnerrelation med våra kunder. Vårt mål är att finnas med er, hela vägen. -
Single Point of Contact
Med Exsitec som leverantör får ni en Single Point of Contact, SPOC, dit ni alltid kan vända er för att få hjälp, oavsett vilket system eller vilken tjänst det gäller.

PIM-system för tillverkande bolag
Digital produkthantering, eller Product Information Management, är ett system som hjälper er samla all produktinformation på ett och samma ställe samt berika och publicera det i externa och interna kanaler. För producerande företag äger man ofta stor del av sin produktdata.
Som tillverkande bolag kan en utmaning vara flertalet produkter som alla är "produktinformationstunga" och behovet av att uppdatera och underhålla informationen sker i flera olika led. Med ett PIM-system på plats får du möjlighet att strukturera informationen och hantera den genom ett system.
Några av fördelarna med ett integrerat PIM-system
- Möjlighet att hantera fler länder, språk och översättningar
- Få enhetlig information på samtliga plattformar och så kallad "Singel source of Truth"
- PIM-system kan fungera som ett internt uppslagsverk
- Minskar manuellt arbete
- Kan integreras mot flera olika kanaler
Produktkonfiguratorer förenklar för kunden och era säljare
Vår expertis inom produktkonfiguratorer har gjort det möjligt för oss att skapa mångsidiga lösningar genom åren, vilket gör det enklare än någonsin för era kunder och säljteam att enkelt navigera i komplexa produkterbjudanden. Med en kundanpassad verktyg för självbetjäning kan dina kunder enkelt konfigurera sina önskade produkter i sin egen takt, samtidigt som ditt säljteam kan fokusera på att ge personlig och värdefull support. Lita på att vi förenklar ditt produkterbjudande och förbättrar den övergripande kundupplevelsen.

Kundportal B2B
Mitt konto
Som kund får du en samlad bild av dina unika avtal, prislistor, kontaktpersoner, produkter.
Ekonomi och transaktioner
- Se all din Orderhistorik - vad läggs som webborder, EDI, Punchout eller epost?
- Sök på specifik order.
- Rapportering - se genomsnittlgt ordervärde och antalet orders över dashboards. Sparade fakturor. Möjlighet att låta säljare och kund samarbeta runt sparade varukorgar etc.
Offerthantering, kommunikation, dokument
Hantering av offerter. Få en samlad bild av dina offerter, se status, giltighetstid, och skapa förfrågningar. Samla all offert-kommunikation, viktiga noteringar, dokument / filer med mera.