Digitalisering för tillverkande bolag

Digitala försäljningskanaler för tillverkande-industrin ökar er försäljningspotential dramatiskt. Med en digital försäljningskanal kan ni nå ut till fler, den arbetar dygnet runt, och ger en modern köpupplevelse. Dagens köpare blir allt mer digitala och det är utmanande att vara specialister på både tillverkning av sina produkter och samtidigt att optimera sina digitala kanaler. 

Vi ser till att ni har de bästa digitala lösningarna för er verksamhet.

Lång erfarenhet

Vi har över 100 aktiva kunder inom tillverkning, och många av våra kunder använder nischade affärssystem som Monitor eller Jeeves. Vi har jobbat med tillverkande industri och varumärken under många år och vi har både bransch och verksamhetsspecifik kompetens inom Exsitec. 

Långsiktig partner

Tillverkning är en av de branscher som vi arbetar allra mest med. Vi tar vårt uppdrag på stort allvar och vill självklart bygga en trygg och långsiktig partnerrelation med våra kunder. Vårt mål är att finnas med er, hela vägen.

Single Point of Contact

Med Exsitec som leverantör får ni en Single Point of Contact, SPOC, dit ni alltid kan vända er för att få hjälp, oavsett vilket system eller vilken tjänst det gäller. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lösningar som passar tillverkande bolag

Kundportal

Förbättra relationen till era kunder - Ökad effektivitet och självservice med en kundportal

Läs mer om vår paketerade B2B-portal för tillverkande industri->

Fakturahantering

Automatiserad fakturahantering i molnet.

Läs mer om Fakturahantering ->

Budget & Prognos

automatisera och integrera era processer för budget, prognos och planering

Läs mer om Budget&Prognos ->

 

CRM

Samla kontakter och kommunicera med dem på ett och samma ställe.

Läs mer om CRM ->

Lager & Logistik

Lösningar för lagerverksamheten som hjälper er hantera alla era lagerprocesser digitalt för en mer effektiv arbetsvardag med minimerad risk för manuella fel

Läs mer om Lager & Logistik ->

Beslutsstöd

Backa upp besluten med bättre data.

Läs mer om Beslutsstöd ->

Produktinformationssystem

Strukturera informationen och hantera den genom ett system.  

Läs mer om PIM ->

Ett axplock av tillverkande kunder vi hjälper idag 

PIM-system för tillverkande bolag
Modern produkthantering

Digital produkthantering, eller Product Information Management, är ett system som hjälper er samla all produktinformation på ett och samma ställe samt berika och publicera det i externa och interna kanaler. För producerande företag äger man ofta stor del av sin produktdata

Som tillverkande bolag kan en utmaning vara flertalet produkter som alla är "produktinformationstunga" och behovet av att uppdatera och underhålla informationen sker i flera olika led. Med ett PIM-system på plats får du möjlighet att strukturera informationen och hantera den genom ett system.  

Några av fördelarna med ett integrerat PIM-system 

  • Möjlighet att hantera fler länder, språk och översättningar
  • Få enhetlig information på samtliga plattformar och så kallad "Singel source of Truth"
  • PIM-system kan fungera som ett internt uppslagsverk
  • Minskar manuellt arbete
  • Kan integreras mot flera olika kanaler

 

ÅF-portal GIF

 

Kundportal B2B

E-handel för B2B-kunder och återförsäljare
Ofta finns en rädsla hos de tillverkande bolagen att deras återförsäljare skall bli sura om de öppnar upp sitt sortiment för försäljning till slutkund. Därför är det ofta vanligt att man bara öppnar upp en del av produktsortimentet för detta, exempelvis reservdelar som återförsäljarna hos de tillverkande bolagen inte är så intresserade av att sälja.

 

  Mitt kontonote-text-3980_75d24a8b-13cd-4adc-b81b-5b4da3424615

Som kund får du en samlad bild av dina unika avtal, prislistor, kontaktpersoner, produkter. 

  Ekonomi och transaktionernote-text-3980_75d24a8b-13cd-4adc-b81b-5b4da3424615

- Se all din Orderhistorik - vad läggs som webborder, EDI, Punchout eller epost?

- Sök på specifik order. 

- Rapportering - se genomsnittlgt ordervärde och antalet orders över dashboards.
sparade fakturor. Hantera och skapa dina inköpslistor. Möjlighet att låta säljare och kund samarbeta runt sparade varukorgar etc. 

bank-cards-2270_18997a97-98eb-40e3-957c-15544747d56a  Offerthantering, kommunikation, dokument


Hantering av offerter. Få en samlad bild av dina offerter, se status, giltighetstid, och skapa förfrågningar. 
Samla all Offertkommunikation, viktiga noteringar, dokument / filer med mera

Vanliga frågor och svar

Vad är Exsitecs paketering?

This is the default text isf you click on the accordion drop-down menu

Vad innehåller paketeringen?

This is the default text isf you click on the accordion drop-down menu

Vad kostar det?

This is the default text isf you click on the accordion drop-down menu

Mer inom Tillverkande bolag

Retail-1

Retail is Detail - Effektiv analys av din verksamhet

I detta webinar berättar vi hur man som retail-bolag kan använda ett analysstöd för att analysera och effektivisera sin verksamhet. 

Skärmavbild 2023-02-06 kl. 14.10.49

Mät och optimera ditt varuflöde

Tips på nyckeltal du kan använda för att följa upp och driva försäljning inom områden som sortimentsplanering, produktutveckling, inköp, in-/utleverans, order och lager.

Digitalisering

E-handelstrender 2023 - allt du behöver ha koll på!

Nu är vi här igen. Nytt år och vi plockar fram spåkulan och siar om framtiden. Vi har dammsugit nätet och identifierat fem viktiga e-handelstrender och snackisar inför 2023.



 

 


Varför Exsitec?

 

 

 

 

 

web-ball-people

 

Effektiva
e‑handelsprojekt

Vi jobbar nära våra e-handelskunder i små effektiva team som driver e-handelsprojektet framåt och som guidar i vad som är best practise i olika delar. 

web-ball-prize

 

Långsiktiga
kundrelationer

Tillsammans med våra kunder skissar vi gärna på digitala roadmaps, stöttar och tar ett helhetsansvar för era digitaliseringsbehov idag och imorgon. 

web-ball-intagration - cog wheel

 

Vi kan
integration

Med lång erfarenhet av systemstöd har vi kunskapen att förstå de digitala behoven – och skapar en kraftfull helhetslösning med exempelvis en integration till ERP eller ert CRM-system. 

Produktkonfiguratorer förenklar för kunden och era säljare

Vår expertis inom produktkonfiguratorer har gjort det möjligt för oss att skapa mångsidiga lösningar genom åren, vilket gör det enklare än någonsin för era kunder och säljteam att enkelt navigera i komplexa produkterbjudanden. Med en kundanpassad verktyg för självbetjäning kan dina kunder enkelt konfigurera sina önskade produkter i sin egen takt, samtidigt som ditt säljteam kan fokusera på att ge personlig och värdefull support. Lita på att vi förenklar ditt produkterbjudande och förbättrar den övergripande kundupplevelsen.

 

Web - hubspot & Litium images - 2023 (4)

 

Fredrik Richter Profilbild rund

 

 

Undrar du vad som skulle passa ditt bolag? Fredrik svarar gärna på dina frågor.