Digitalisering för tillverkande bolag
Digitala försäljningskanaler för tillverkande-industrin ökar er försäljningspotential dramatiskt. Med en digital försäljningskanal kan ni nå ut till fler, den arbetar dygnet runt, och ger en modern köpupplevelse. Dagens köpare blir allt mer digitala och det är utmanande att vara specialister på både tillverkning av sina produkter och samtidigt att optimera sina digitala kanaler.
Vi ser till att ni har de bästa digitala lösningarna för er verksamhet.
Lång erfarenhet
Långsiktig partner
Single Point of Contact
Kundportal
Läs mer om vår paketerade B2B-portal för tillverkande industri->
Fakturahantering
Automatiserad fakturahantering i molnet.
Budget & Prognos
automatisera och integrera era processer för budget, prognos och planering
CRM
Samla kontakter och kommunicera med dem på ett och samma ställe.
Lager & Logistik
Lösningar för lagerverksamheten som hjälper er hantera alla era lagerprocesser digitalt för en mer effektiv arbetsvardag med minimerad risk för manuella fel
Beslutsstöd
Backa upp besluten med bättre data.
Produktinformationssystem
Strukturera informationen och hantera den genom ett system.
Ett axplock av tillverkande kunder vi hjälper idag
PIM-system för tillverkande bolag
Modern produkthantering
Digital produkthantering, eller Product Information Management, är ett system som hjälper er samla all produktinformation på ett och samma ställe samt berika och publicera det i externa och interna kanaler. För producerande företag äger man ofta stor del av sin produktdata
Som tillverkande bolag kan en utmaning vara flertalet produkter som alla är "produktinformationstunga" och behovet av att uppdatera och underhålla informationen sker i flera olika led. Med ett PIM-system på plats får du möjlighet att strukturera informationen och hantera den genom ett system.
Några av fördelarna med ett integrerat PIM-system
- Möjlighet att hantera fler länder, språk och översättningar
- Få enhetlig information på samtliga plattformar och så kallad "Singel source of Truth"
- PIM-system kan fungera som ett internt uppslagsverk
- Minskar manuellt arbete
- Kan integreras mot flera olika kanaler
Kundportal B2B
E-handel för B2B-kunder och återförsäljare
Ofta finns en rädsla hos de tillverkande bolagen att deras återförsäljare skall bli sura om de öppnar upp sitt sortiment för försäljning till slutkund. Därför är det ofta vanligt att man bara öppnar upp en del av produktsortimentet för detta, exempelvis reservdelar som återförsäljarna hos de tillverkande bolagen inte är så intresserade av att sälja.
Mitt konto
Som kund får du en samlad bild av dina unika avtal, prislistor, kontaktpersoner, produkter.
Ekonomi och transaktioner
- Se all din Orderhistorik - vad läggs som webborder, EDI, Punchout eller epost?
- Sök på specifik order.
- Rapportering - se genomsnittlgt ordervärde och antalet orders över dashboards.
sparade fakturor. Hantera och skapa dina inköpslistor. Möjlighet att låta säljare och kund samarbeta runt sparade varukorgar etc.
Offerthantering, kommunikation, dokument
Hantering av offerter. Få en samlad bild av dina offerter, se status, giltighetstid, och skapa förfrågningar.
Samla all Offertkommunikation, viktiga noteringar, dokument / filer med mera
Mer inom Tillverkande bolag
Effektiva
e‑handelsprojekt
Vi jobbar nära våra e-handelskunder i små effektiva team som driver e-handelsprojektet framåt och som guidar i vad som är best practise i olika delar.
Långsiktiga
kundrelationer
Tillsammans med våra kunder skissar vi gärna på digitala roadmaps, stöttar och tar ett helhetsansvar för era digitaliseringsbehov idag och imorgon.
Vi kan
integration
Med lång erfarenhet av systemstöd har vi kunskapen att förstå de digitala behoven – och skapar en kraftfull helhetslösning med exempelvis en integration till ERP eller ert CRM-system.
Produktkonfiguratorer förenklar för kunden och era säljare
Vår expertis inom produktkonfiguratorer har gjort det möjligt för oss att skapa mångsidiga lösningar genom åren, vilket gör det enklare än någonsin för era kunder och säljteam att enkelt navigera i komplexa produkterbjudanden. Med en kundanpassad verktyg för självbetjäning kan dina kunder enkelt konfigurera sina önskade produkter i sin egen takt, samtidigt som ditt säljteam kan fokusera på att ge personlig och värdefull support. Lita på att vi förenklar ditt produkterbjudande och förbättrar den övergripande kundupplevelsen.