Entré Hantverksdata
Hantverksdatas projektsystem Entré är det kompletta systemet för företag inom service- och entreprenad. Kärnan i systemet är arbetsorder och projekthantering som förenklar vardagen och effektiviserar verksamheten.
Utvecklat för hantverksbranschen
Kraftfull projekthantering
Stark funktionalitet för serviceverksamhet
Projektsystemet för service- och entreprenadbranschen
Med över 50 års erfarenhet inom service och installation, är Entré Hantverksdata anpassat till de olika branscherna för att ni ska få ut det mesta av lösningarna. Systemets kärna är projekthantering och de olika modulerna i systemet gör att ni får full koll på era projekt och kan arbeta mer effektivt.
"Allt hänger ihop och vi har en väldigt lätt överblick över alla funktioner. Vi har sparat in en heltidstjänst med Entré."
- Morgan Larsson, VD - Elservice AB
Projekthantering
Projekthanteringen är genomgående i hela systemet. Varje gång du skapar en post i någon av modulerna kan du ange vilket projekt den hör till. Så fort statusen har uppdaterats får alla som är inkopplade i projektet notis om förändringen. Detta ger en full överblick över projekten för såväl hantverkare som projektledare.
Entré är fullt med olika funktioner som underlättar projekthanteringen och gör Entré till ett effektivt verktyg för administratörer och projektledare inom entreprenad- och servicebranscherna.
Orderhantering
Med orderhanteringen i Entré kan arbetsledaren kan skapa upp en offerter med anbudspris, arbetskostnad för ROT-beräkning och beskrivning av anbudet och möjlighet att bilägga dokument som specifikationer, bilder, ritningar mm.
Anbudet skickas direkt via mejl och kan då öppnas i mobilen eller en webbläsare. Kunden kan gå igenom detta och kommunicera med arbetsledare via interna meddelanden som sparas och loggas. De kan också acceptera anbudet via BankID.
Tid & lön
Tidsplaneringen och -registreringen i Entré är entreprenadbranschens mest flexibla och kompletta. Tidsregistreringen i tillsammans med modulen Lön ger dig ett kraftfullt verktyg som underlättar ditt arbete. Tid som registrerats i modulen Tidsregistrering kopplas samman med projektstyrningen och projekten kan därför visas med redovisade timmar och upparbetad lönekostnad. Tiden som registrerats återanvänds i löneberäkning, projektstyrning och vidaredebitering till kund utan att behöva registreras igen.
Redovisning & leverantörskontra
Med redovisningsmodulen i Entré håller ni koll på att ni redovisar rätt. I och med att modulen är integrerad med resterande moduler i systemet kan ni hämta bokföringsunderlag både manuellt och automatiskt från kundreskontra, leverantörsreskontra, lön mm.
Ha koll på dina leverantörsfakturor och betala i tid. Använd EDI för snabb, korrekt och tidsbesparande registrering. Alla fakturor och betalningar hamnar automatiskt i bokföringen. Ta ut momsrapport, balans- och resultaträkning.
Serviceanläggning
Entré Service riktar sig till företag med olika typer av serviceverksamhet. Serviceanläggning bygger på ett register som hanterar olika typer av anläggningar. Det kan vara en larmanläggning, kylanläggning, elcentral, panna, hiss, fastighet mm. Du kan självklart blanda olika typer av anläggningar på samma kund. Varje anläggning har dels en komponentlista, dels en åtgärdslogg för att dokumentera serviceåtagande m.m.
Lagerhantering
Att ha koll på lagret är en del av vardagen på ett företag i hantverksbranschen. Modulen Beställningar/Lager hanterar de aktiviteter och lagerrutiner ni behöver för att underhålla ert lager på rätt sätt. Att i realtid ha koll på lagersaldo och beställningar gör att både du och kunden har koll på vad som finns tillgängligt, identifiera bristvaror och beräkna när dessa kan förväntas komma in. Med materialplaneringen kan beställningar skapas automatiskt till grossist.
Exempel på fler funktioner i Entré Hantverksdata
Objekten som skapats i projektplaneringen uppdateras sedan via tidsregistreringsfunktionen, vilket gör det möjligt att se genomförandegraden i projektet. Det går även att se var i projektet flaskhalsar och kritiska punkter förekommer.
Till samtliga projekt skapas en projektdagbok för alla dagar i projektet. Dagboken kan användas för att anteckna exempelvis väderförhållanden, hur många hantverkare som var på plats under dagen eller annat som påverkat arbetet. Dessutom kan avvikelser som uppstått i arbetet under dagen skapas som händelser och dokumenteras.
Varför Exsitec?
4000 kunder
i Norden
Exsitec har hjälpt företag att digitalisera verksamheter i över 20 år och tillsammans med våra kunder har vi genomfört tusentals projekt.
Långsiktiga
kundrelationer
Med en tydlig förvaltningsmodell utvecklar vi kundrelationer där vi skapar värde för våra kunder, på kort sikt såväl som på lång sikt.
Vi kan integration
Med lång erfarenhet av systemstöd har vi kunskapen att förstå de digitala behoven – och skapar en kraftfull helhetslösning med era verksamhetsstödjande system.
3 steg för kontroll och uppföljning i serviceföretag
Prata Entré med mig
Med mig kan du prata om allt från funktioner till kostnader, integrationer och implementering. Ta kontakt direkt eller fyll i dina uppgifter så hör jag av mig.
Linnea Erikson
Mobil: 070-977 88 12
Epost: linnea.erikson@exsitec.se