Entré Hantverksdata
Hantverksdatas projektsystem Entré är det kompletta systemet för företag inom service- och entreprenad. Kärnan i systemet är arbetsorder och projekthantering som förenklar vardagen och effektiviserar verksamheten.



Utvecklat för hantverksbranschen
Entré är det branschanpassade projektverktyget med funktioner som är utvecklade för entreprenad- och serviceföretag. Kärnan i systemet är hanteringen av projekt med material och tid samt serviceflöden.
Kraftfull projekthantering
Entré har otaliga funktioner för projekthantering som underlättar för administratörer och projektledare inom entreprenad- och servicebranscherna. Projektstyrningen tillåter dig att gå in i detalj och se vad som händer i realtid i varje projekt.
Stark funktionalitet för serviceverksamhet
Entré Service är anpassat till företag med olika typer av serviceverksamhet. Detta hjälper båda att enkelt se över och planera serviceåtaganden för olika typer av anläggningar (exempelvis larm, kyla, el, hiss osv).
Projektsystemet för service- och entreprenadbranschen
Med över 50 års erfarenhet inom service och installation, är Entré Hantverksdata anpassat till de olika branscherna för att ni ska få ut det mesta av lösningarna. Systemets kärna är projekthantering och de olika modulerna i systemet gör att ni får full koll på era projekt och kan arbeta mer effektivt.
"Allt hänger ihop och vi har en väldigt lätt överblick över alla funktioner. Vi har sparat in en heltidstjänst med Entré."
Morgan Larsson, VD Elservice AB
6 saker du kommer gilla med Entré Hantverksdata
Projekthantering
Projekthanteringen i systemet ger en överblick över projektens status och underlättar arbetet för hantverkare och projektledare. Entré erbjuder funktioner som effektiviserar administrationen inom entreprenad- och servicebranscherna.Orderhantering
Med orderhanteringen i Entré kan arbetsledaren skapa offerter med anbudspris och ROT-beräkning, bifoga dokument och skicka dem via mejl. Kunden kan granska, kommunicera och acceptera anbudet via BankID.
Tid & lön
Entrés tidsplanering och registrering är flexibel och komplett, kopplar tid till projektstyrning och löneberäkning, och möjliggör vidaredebitering utan dubbelregistrering.Redovisning & leverantörs-reskontra
Redovisningsmodulen i Entré hjälper till att säkerställa korrekt redovisning genom integration med andra moduler, vilket möjliggör både manuell och automatisk hämtning av bokföringsunderlagServiceanläggning
Entré Service erbjuder företag en lösning för att hantera olika typer av serviceanläggningar, med ett register som inkluderar komponentlistor och åtgärdsloggar.Lagerhantering
Att övervaka lagret är viktigt i hantverksbranschen. Modulen Beställningar/Lager hjälper till att hantera lageraktiviteter och rutiner, vilket möjliggör realtidskontroll av lagersaldo och beställningar. Detta underlättar för både företag och kunder att se tillgänglighet, identifiera bristvaror och förutse leveranser.Exempel på fler funktioner i Hantverksdata
-
Projektplanering/GANTT
-
Projektdagbok
-
Inventarieregister
-
Intentering med artikelskanning
Objekten som skapats i projektplaneringen uppdateras sedan via tidsregistreringsfunktionen, vilket gör det möjligt att se genomförandegraden i projektet. Det går även att se var i projektet flaskhalsar och kritiska punkter förekommer.
-
Projektplanering/GANTT
Med projektplaneringsfunktionen i Entré kan projektets början och slut markeras i ett GANTT-schema. Varje projekt kan delas upp i etapper och moment som innehåller kalkyltimmar. Dessa summeras sedan upp i projektet.
Objekten som skapats i projektplaneringen uppdateras sedan via tidsregistreringsfunktionen, vilket gör det möjligt att se genomförandegraden i projektet. Det går även att se var i projektet flaskhalsar och kritiska punkter förekommer. -
Projektdagbok
Till samtliga projekt skapas en projektdagbok för alla dagar i projektet. Dagboken kan användas för att anteckna exempelvis väderförhållanden, hur många hantverkare som var på plats under dagen eller annat som påverkat arbetet. Dessutom kan avvikelser som uppstått i arbetet under dagen skapas som händelser och dokumenteras. -
Inventarieregister
I Entrés inventariemodul kan ni hålla ett inventarieregister och dessutom göra planmässiga avskrivningar på era inventarier. -
Intentering med artikelskanning
Artikelskanningen möjliggör att ni kan inventera direkt med hjälp av era mobiltelefoner. Tack vare materialplaneringen får ni även funktionen att kunna skapa egna inköpsordrar utifrån era behov och krav. Systemet varnar när ni har brist i lager och skriver automatiskt ut etiketter med exempelvis pris eller lagerplats när leveranser kommer in.
