Mät era marknadsaktiviteter genom hela köpresan
Vi har samlat marknadens bästa system för marketing automation. Vi hjälper er att hitta det som passar just er verksamhet.
System för en effektivare marknadsföring
Marketing automation
Marketing automation är mycket mer än en robust programvara som är utformad för marknadsföringsavdelningar. Begreppet innebär också att ni har ett team för att automatisera processer så att ni på ett effektivt sätt kan marknadsföra till potentiella kunder under hela köpresan för att skapa konverteringar.
För att detta ska vara möjligt är det viktigt att ha en stabil grund. Med hjälp av rätt system som har rätt nyckelfunktioner kan ni utnyttja kraftfull data och analys för att skapa strategiska marknadsföringsaktiviteter, hitta leads, skapa konverteringar och öka avkastningen.

Fördelar med att implementera ett marketing automation-system
-
Spara tid
-
Effektivt och skalbart
-
Nöjdare kunder
-
Analys och insikt
-
Spara tid
Genom att automatisera rutinmässiga uppgifter så som mailutskick och schemaläggning av kampanjer kommer ni spara massor av tid för er marknadsavdelning. -
Effektivt och skalbart
Marketing Automation kan hjälpa er att öka effektiviteten och kan erbjuda skalbarhet i era marknadsföringsuppgifter - oavsett er verksamhets storlek. -
Nöjdare kunder
Genom marketing automation kommer ni kunna leverera relevant och tidsenlig information till era kunder och därmed stärka era kundrelationer. -
Analys och insikt
Ett Marketing Automation-verktyg kan genom spårning och analys av data ge värdefulla insikter som kan hjälpa er att effektivisera era marknadsföringsstrategier.
Hur arbetar en modern marknadsavdelning?
Utnyttjar automatisering
Med automatisering kan marknadsavdelningen effektivisera kampanjer och nå rätt målgrupp vid rätt tid. Segmentering, schemalagda utskick och personaliserad kommunikation sparar tid och ökar konverteringen.
Mäter och förbättrar
Genom att analysera kampanjer i realtid kan marknadsavdelningen optimera strategi och innehåll. Mätning av engagemang och konverteringar ger bättre insikter och resultat.
Tar hand om sina leads
Genom lead scoring och segmentering kan marknadsavdelningen prioritera rätt kontakter. Automatiserade flöden säkerställer snabb och relevant uppföljning för högre konvertering.
Jobbar nära säljavdelningen
När marknad och sälj samverkar blir leadshantering smidigare. Genom delad data och automatiserade flöden säkerställs en sömlös övergång från lead till affär.
HubSpot
Hantera kontakter
Lägg till kontakter och företag med ett enda knapptryck, loggför automatiskt säljaktiviteter och håll alla uppgifter uppdaterade.
Marknadsrapportering
Presentera resultaten från era kampanjer och skapa budgetförslag med större säkerhet än tidigare.
Hantera formulär
Skapa leads från er hemsida genom HubSpots kraftfulla och användarvänliga formulärbyggare.
Dashboards
Integrera data från existerande appar i HubSpot för att hålla all er data på ett ställe - vilket ni sedan kan bygga skräddarsydda rapporter utifrån.
Livechatt
Hjälp besökare med riktade välkomstmeddelanden och chatt-automationer.
SugarCRM
Inget mer gissande
Med förutsägande lead scoring kommer ni få en effektiv marketing automation genom en pålitlig lead-kvalificering baserad på reellt engagemang och konverteringsbidrag.
Analys och resultat
Hitta vad som fungerar och vad som inte fungerar med Advanced Analytics, ett kraftfullt beslutsstöd som ingår i Sugar Market.
Vårda era prospekts
Med hjälp av AI kan ni analysera lead-intressen för att snabbt skapa dynamiska kampanjer som lockar fler högkvalitativa leads till er pipeline.
Engagera med kunder
Engagera er med kunder, oavsett var de är. Med verktyg för e-postmarknadsföring, hantering av sociala medier, AI-drivna prediktiva analyser och verktyg för Google Ads, täcker Sugar Market era marknadsföringsbehov i en plattform.
Smarta kampanjer
Skapa landningssidor, e-postutskick och konverteringsformulär snabbt med hjälp av mobilt responsiva drag-and-drop byggare. Marketing automation-verktyg förser er med ett användarvänligt gränssnitt som lätt låter er skapa olika element.
SuperOffice
Klick-triggers
Gör alla klick meningsfulla. Med klick-triggers kommer ni bland annat kunna uppdatera och komplettera kundinformation, starta uppföljning eller boka möten, markera intresse för produkter och mycket mer.
E-postmarknadsföring
Skapa anpassade e-postkampanjer som återspeglar er verksamhet genom att infoga bilder, knappar, CTA:er och mer. Allt genom användarvänliga drag-and-drop-funktioner.
Hantera formulär
Gör kunder till besökare genom att enkelt skapa och redigera formulär utan kodning. Förstärk era kundrelationer genom samtyckespreferenser.
Dashboards
Ta kontroll över er marknadsföring med detaljerad insikt från fördefinierade rapporter, där ni bland annat kan skapa och sätta samman personliga dashboards, samt jämföra open- och clickrate årligen.
Livechatt
Använd livechattfunktionen för att snabbt kommunicera med era besökare, samla in kontaktuppgifter och minska tiden mellan leads och affär.