Mät era marknadsaktiviteter genom hela köpresan

Vi har samlat marknadens bästa system för marketing automation. Vi hjälper er att hitta det som passar just er verksamhet.

Marketing automation 

Marketing automation är mycket mer än en robust programvara som är utformad för marknadsföringsavdelningar. Begreppet innebär också att ni har ett team för att automatisera processer så att ni på ett effektivt sätt kan marknadsföra till potentiella kunder under hela köpresan för att skapa konverteringar.

För att detta ska vara möjligt är det viktigt att ha en stabil grund. Med hjälp av rätt system som har rätt nyckelfunktioner kan ni utnyttja kraftfull data och analys för att skapa strategiska marknadsföringsaktiviteter, hitta leads, skapa konverteringar och öka avkastningen.

Skärmavbild 2024-12-17 kl. 16.50.26

Fördelar med att implementera ett marketing automation-system

  • Spara tid

  • Effektivt och skalbart

  • Nöjdare kunder

  • Analys och insikt

Genom att automatisera rutinmässiga uppgifter så som mailutskick och schemaläggning av kampanjer kommer ni spara massor av tid för er marknadsavdelning. 
Marketing Automation kan hjälpa er att öka effektiviteten och kan erbjuda skalbarhet i era marknadsföringsuppgifter - oavsett er verksamhets storlek. 
Genom marketing automation kommer ni kunna leverera relevant och tidsenlig information till era kunder och därmed stärka era kundrelationer.
Ett Marketing Automation-verktyg kan genom spårning och analys av data ge värdefulla insikter som kan hjälpa er att effektivisera era marknadsföringsstrategier.
  • Spara tid

    Genom att automatisera rutinmässiga uppgifter så som mailutskick och schemaläggning av kampanjer kommer ni spara massor av tid för er marknadsavdelning. 
  • Effektivt och skalbart

    Marketing Automation kan hjälpa er att öka effektiviteten och kan erbjuda skalbarhet i era marknadsföringsuppgifter - oavsett er verksamhets storlek. 
  • Nöjdare kunder

    Genom marketing automation kommer ni kunna leverera relevant och tidsenlig information till era kunder och därmed stärka era kundrelationer.
  • Analys och insikt

    Ett Marketing Automation-verktyg kan genom spårning och analys av data ge värdefulla insikter som kan hjälpa er att effektivisera era marknadsföringsstrategier.

Hur arbetar en modern marknadsavdelning? 

Utnyttjar automatisering

Med automatisering kan marknadsavdelningen effektivisera kampanjer och nå rätt målgrupp vid rätt tid. Segmentering, schemalagda utskick och personaliserad kommunikation sparar tid och ökar konverteringen.

Mäter och förbättrar

Genom att analysera kampanjer i realtid kan marknadsavdelningen optimera strategi och innehåll. Mätning av engagemang och konverteringar ger bättre insikter och resultat.

Tar hand om sina leads

Genom lead scoring och segmentering kan marknadsavdelningen prioritera rätt kontakter. Automatiserade flöden säkerställer snabb och relevant uppföljning för högre konvertering.

Jobbar nära säljavdelningen

När marknad och sälj samverkar blir leadshantering smidigare. Genom delad data och automatiserade flöden säkerställs en sömlös övergång från lead till affär.

Jämför våra system för marketing automation

HubSpot

Hantera kontakter

Lägg till kontakter och företag med ett enda knapptryck, loggför automatiskt säljaktiviteter och håll alla uppgifter uppdaterade. 

Marknadsrapportering

Presentera resultaten från era kampanjer och skapa budgetförslag med större säkerhet än tidigare. 

Hantera formulär

Skapa leads från er hemsida genom HubSpots kraftfulla och användarvänliga formulärbyggare.

Dashboards

Integrera data från existerande appar i HubSpot för att hålla all er data på ett ställe - vilket ni sedan kan bygga skräddarsydda rapporter utifrån. 


Livechatt

Hjälp besökare med riktade välkomstmeddelanden och chatt-automationer. 

SugarCRM

Inget mer gissande

Med förutsägande lead scoring kommer ni få en effektiv marketing automation genom en pålitlig lead-kvalificering baserad på reellt engagemang och konverteringsbidrag. 


Analys och resultat

Hitta vad som fungerar och vad som inte fungerar med Advanced Analytics, ett kraftfullt beslutsstöd som ingår i Sugar Market. 

Vårda era prospekts

Med hjälp av AI kan ni analysera lead-intressen för att snabbt skapa dynamiska kampanjer som lockar fler högkvalitativa leads till er pipeline. 

Engagera med kunder

Engagera er med kunder, oavsett var de är. Med verktyg för e-postmarknadsföring, hantering av sociala medier, AI-drivna prediktiva analyser och verktyg för Google Ads, täcker Sugar Market era marknadsföringsbehov i en plattform. 

Smarta kampanjer

Skapa landningssidor, e-postutskick och konverteringsformulär snabbt med hjälp av mobilt responsiva drag-and-drop byggare. Marketing automation-verktyg förser er med ett användarvänligt gränssnitt som lätt låter er skapa olika element. 

SuperOffice

Klick-triggers

Gör alla klick meningsfulla. Med klick-triggers kommer ni bland annat kunna uppdatera och komplettera kundinformation, starta uppföljning eller boka möten, markera intresse för produkter och mycket mer. 

E-postmarknadsföring

Skapa anpassade e-postkampanjer som återspeglar er verksamhet genom att infoga bilder, knappar, CTA:er och mer. Allt genom användarvänliga drag-and-drop-funktioner. 

Hantera formulär

Gör kunder till besökare genom att enkelt skapa och redigera formulär utan kodning. Förstärk era kundrelationer genom samtyckespreferenser. 

Dashboards

Ta kontroll över er marknadsföring med detaljerad insikt från fördefinierade rapporter, där ni bland annat kan skapa och sätta samman personliga dashboards, samt jämföra open- och clickrate årligen. 

Livechatt

Använd livechattfunktionen för att snabbt kommunicera med era besökare, samla in kontaktuppgifter och minska tiden mellan leads och affär. 

Ladda ned guide:
Kravspecifikation för nytt CRM-system