Värdet av en kundportal

Vår ROI-kalkylator kan ge en indikation på värdet ni kan få ut av en kundportal. Notera att beräkningen är en förenkling och att det kan finnas värden vid sidan av de som uppskattas i kalkylatorn. Ingen data i kalkylatorn sparas.

Kalkylatorn går igenom ert nuläge, behov och uppskattad användning samt uppskattning av värdet. Utifrån den data som fylls i beräknas besparingar och ökade intäkter.

Boxar med information i denna färg innehåller värden som har beräknats utifrån annan data.

Fält i denna färg ändras genom att klicka och/eller dra.

Nuläge

Här fyller du i relevant information om nuläget som kommer att användas för beräkningar av värdet. Om du inte har exakt data, gör en grov uppskattning.

Kunder

Täckningsbidrag

kr

Administration

tim
kr/mån

Behov och användning

Hur komplext ert behov är och hur stor användningsgrad ni kan få hos era kunder är viktiga faktorer för att beräkna hur stort värdet av kundportalen är för er.

En enkel kundportal kännetecknas av relativt lite information med koppling till endast ett eller ett par system. Mestadels rör det sig om att visualisera information. En komplex kundportal innehåller mycket information, har koppling till många olika system och har mer unik funktionalitet. Kunderna ska själva kunna skapa olika typer av information som t.ex. order, ärenden eller liknande.

%

Uppskattningar

Ökad kundlojalitet

En bra kundportal som underlättar vardagen för era kunder bidrar till en längre kundrelation.

år

Potential till merförsäljning

En digital portal som kunderna använder regelbundet är en utmärkt plats för merförsäljning. Det kan både bidra till att kunden köper mer av befintlig produkt eller tjänst och ett ställe där de får upp ögonen för ert övriga erbjudande.

%

Minskad administration

När kunderna själva kan hitta information de söker och registrera saker själva frigör ni tid till mer värdeskapande aktiviteter.

tim

Sammanställning

Om du är intresserad av att veta mer eller diskutera era behov är du mer än välkommen att höra av dig.

Läs mer om kundportaler Boka möte