Vår ROI-kalkylator kan ge en indikation på värdet ni kan få ut av en kundportal. Notera att beräkningen är en förenkling och att det kan finnas värden vid sidan av de som uppskattas i kalkylatorn. Ingen data i kalkylatorn sparas.
Kalkylatorn går igenom ert nuläge, behov och uppskattad användning samt uppskattning av värdet. Utifrån den data som fylls i beräknas besparingar och ökade intäkter.
Boxar med information i denna färg innehåller värden som har beräknats utifrån annan data.
Fält i denna färg ändras genom att klicka och/eller dra.
Här fyller du i relevant information om nuläget som kommer att användas för beräkningar av värdet. Om du inte har exakt data, gör en grov uppskattning.
Hur komplext ert behov är och hur stor användningsgrad ni kan få hos era kunder är viktiga faktorer för att beräkna hur stort värdet av kundportalen är för er.
En enkel kundportal kännetecknas av relativt lite information med koppling till endast ett eller ett par system. Mestadels rör det sig om att visualisera information. En komplex kundportal innehåller mycket information, har koppling till många olika system och har mer unik funktionalitet. Kunderna ska själva kunna skapa olika typer av information som t.ex. order, ärenden eller liknande.
En bra kundportal som underlättar vardagen för era kunder bidrar till en längre kundrelation.
En digital portal som kunderna använder regelbundet är en utmärkt plats för merförsäljning. Det kan både bidra till att kunden köper mer av befintlig produkt eller tjänst och ett ställe där de får upp ögonen för ert övriga erbjudande.
När kunderna själva kan hitta information de söker och registrera saker själva frigör ni tid till mer värdeskapande aktiviteter.
Support