5 tips till dig på inköpsavdelningen
I mångas ögon arbetar inköpsavdelningen med att köpa in produkter och tjänster. Det är delvis sant,...
Större organisationer behöver arbeta effektivare och enklare med strategiskt inköp för att minska kostnader och få till en sömlös hantering av leverantörer och kontrakt. Allt i en intuitiv lösning.
Oavsett om det gäller sourcing, onboarding av nya leverantörer eller kontraktshantering för nya och befintliga avtal så hjälper Medius moduler er att bli effektivare.
I vår Spend Management lösning för strategiska inköpare ingår flera moduler som effektiviserar arbetet innan, efter och under upphandlingar och inköp. Läs mer om varje modul nedan.
Uppmuntrar leverantörerna till självservice vid onboarding. Leverantörerna fyller själva i sin information och håller den uppdaterad. Genom att samarbeta med era leverantörer sparar ni tid och säkerställer att ni har rätt uppgifter.
Ta del av templates eller skapa egna inköpsrekvisitioner. Skicka ut till inbjudna leverantörer och få sammanställningar av svar och poäng. Vid prisförhandling finns möjligheten att ställa leverantörerna mot varandra i en realtidsauktion för att få det bästa priset.
Ha alla kontrakt säkert samlade på ett och samma ställe. Bearbeta kontrakt internt och tillsammans med era leverantörer, från anbudsförfarande till signat kontrakt.
För att säkerställa att ni förnyar, omförhandlar eller säger upp ett avtal i rätt tid finns påminnelsefunktioner. På så sätt kan ni undvika att ett avtal löper ut eller förlängs mot er vilja.
Samla direkta och indirekta inköp på ett och samma ställe. Få kontroll på kostnaden för vilda inköp och effektivisera processerna för dessa. Möjliggör för organisationen att välja rätt leverantörer och rätt produkt vid varje givet tillfälle.
Medius AP Automation (tidigare MediusFlow) optimerar och automatiserar hela processen från inköp till fakturahantering, attestering och betalning. Fakturaprocessen blir snabbare och ni får bättre finansiell kontroll och insyn i verksamheten.
Betala varje faktura enkelt och säkert, samtidigt som du använder den mest kostnadseffektiva betallösningen för respektive leverantör Hantera betalningar till leverantörer i 170 länder och i 140 valutor genom ett och samma system
Den genomsnittliga tiden för klassisk manuell hantering av en faktura är 31 dagar. Genom en automatiserad fakturahantering med MediusFlow är tiden nere på 6 dagar och en tidsbesparing på 80%. Lägg er tid på rätt saker.