1

Wave Image

Innehållsförteckning

    Publicerad: 27.03.19 | Integration Kundrelationer

    Hjälp, vi har för många kunder!

    Innehållsförteckning

      “Hjälp, vi har för många kunder!” är kanske inte det vanligaste utropet vi stöter på hos våra kunder. Men för många tillväxtföretag är detta en verklig utmaning. I takt med att kunderna blir fler och fler så finns det olika ställen i verksamheten där den interna administrationen inte skalar.

      Ett område som är svårt att skala på ett bra sätt är interaktionen med kunderna. För ett litet företag går det ganska bra att ta emot beställningar via mail och telefon, kontinuerligt träffa alla kunder, löpande svara på frågor om specifika leveranser m.m. När antalet mail och telefonsamtal per dag överstiger en viss nivå blir det svårt att hinna med sina vanliga arbetsuppgifter samtidigt som kunderna börjar uppleva en lägre servicenivå. Att anställa sig ur en sådan situation är oftast varken det bästa eller mest kostnadseffektiva alternativet.

      Kundportaler-1

      Att tillgängliggöra information och ge kunder möjlighet att själva registrera ärenden, generera offerter, skapa beställningar (eller vad som nu är relevant i ert fall) gör att både ni och kunderna kan ägna mer tid åt värdeskapande aktiviteter.

      Ofta finns ett stort värde i det externa perspektivet, alltså möjligheten att behålla fler kunder och hitta fler nya. Läs gärna mer om det i blogginlägget din kund är din viktigaste användare. Det interna perspektivet har fördelen att det oftast är lättare att kvantifiera. Hur mycket tid går åt till att svara på frågor och hantera uppgifter som kunderna själva hade kunnat lösa om de haft möjligheten?

      Läs mer om kundportaler

      Relaterade artiklar

      Vad är Business NXT och varför ska jag välja det?

      Ekonomi 4 min

      Vad är Business NXT och varför ska jag välja det?

      Står du inför beslutet att välja mellan Visma.net ERP och Business NXT för ditt företag? Vi går igenom hur du ska tänka.

      Gå från 55% till 80% automatisk hantering av leverantörsfakturor

      2 min

      Gå från 55% till 80% automatisk hantering av leverantörsfakturor

      Effektivisera hanteringen av leverantörsfakturor genom att automatisera processerna med diagnosverktyg.

      Tankar om integrationer

      Integration 1 min

      Tankar om integrationer

      Strävar ni också efter att era system ska fungera harmoniskt ihop? Exsitec kan hjälpa er med integrationer mellan...

      Toggle Icon Author Avatar

      Kontakta
      skribenten

      Close

      Kontakta Eric Lindholm