Inköpsstöd för en optimerad inköpsprocess
Ett inköpssystem används för att effektivisera inköpsprocessen. Inköpsprocessen innefattar allt från att identifiera vad som ska köpas, jämföra priser från olika leverantörer, genomföra förhandlingar till att skapa avtal och följa upp leveranser. Inköpsprocessen kan dessutom avse två olika typer av inköp; decentraliserade och centraliserade inköp.
Effektiviserade processer
Minskad risk för fel
Strategiska inköp
Ökad transparens
Rapportering
Marknadsledande system inom inköp
Proceedo
Proceedo är ett inköpssystem som hjälper er förenkla och automatisera era decentraliserade inköp. Lösningen passar transaktionsintensiva organisationer som behöver bättre kontroll över utgifterna och som vill göra rätt inköp, istället för många.
Medius Spend Management
Medius Spend Management är en modulär lösning för att hantera och kontrollera företagets utgifter genom sömlös hantering av leverantörer, kontrakt, fakturor och betalningar. Lösningen hjäper er bland annat få kontroll på både direkta och indirekta inköp, på ett och samma ställe.
Eazystock
EazyStock är ett lagerhanteringssystem som hjälper er att optimera, analysera och simulera lagret för ökad servicenivå, försäljning och minskade kostnader.
Effektivisera processen för strategiskt inköp
Inköpsprocessen innefattar alla de delar som är kritiska för att genomföra inköp av varor och tjänster. Det kan handla om såväl decentraliserade inköp som centraliserade inköp.
Decentraliserade inköp stödjer interna behov, som arbetstelefoner till nya medarbetare eller kontorsutrustning, genom personer som annars inte titulerar sig som inköpare. Centraliserade inköp involverar strategiska, för affärsdriften kritiska inköp, såsom inköp för lagerhållning av försäljningsvaror, vilket ofta hanteras av en särskild inköpsavdelning/resurs.
Gemensamt för båda typer av inköp är att det ofta finns stort behov att arbeta mer strategiskt, effektivt och kostnadsmedvetet med inköpen för att få kontroll på utgifter och leverantörsavtal. Läs mer om system för:
Läs mer om system för decentraliserade inköp
Läs mer om system för centraliserade inköp
Certego fokuserar på strategi och hög servicegrad
Från manuella inköpslistor till automatiserad inköpshantering - Så lyckades Certego automatisera inköpen av försäljningsvaror, spara tid och öka effektiviteten.
Ekonomi Lager och logistik 2 min
5 tips till dig på inköpsavdelningen
Här kommer därför 5 tips till dig som arbetar på en inköpsavdelning för att se till att ni ligger i framkant.
Lager och logistik 1 min
Den moderna inköpsavdelningen
Under detta webinar kommer du lära dig hur best practise hur en modern inköpsavdelning arbetar.
Lager och logistik 5 min
3 tips till inköpare för att optimera lagret i osäkra tider
Rollen som inköpare kan vara tuff i allmänhet, men idag i synnerhet. Därför kommer vi här med tre tips för att hjälpa...
Prata inköpsprocess med Ali
Med mig kan du prata om allt från val av systemstöd för era inköp till projekt och dess kostnader. Ta kontakt direkt eller fyll i dina uppgifter så hör jag av mig.
Ali Mustapha
Mobil: 072-083 39 85
Epost: ali.mustapha@exsitec.se