1

Wave Image

Innehållsförteckning

    Publicerad: 22.01.19 | Försäljning Kundrelationer

    Allt du behöver veta om CRM del 1- Köparen 2.0

    Innehållsförteckning

      Välkommen till första delen av vår nya bloggserie. Denna serie avser behandla allt du behöver veta om CRM och kommer bestå av blogginlägg, guider, best-practices och annat material i syfte öka förståelsen för CRM och vad det kan innebära för er verksamhet.

      Vad CRM är för något är inte en lätt fråga att behandla, serien kommer därför bestå av flera delar för att ge er en helhetsbild. Något som är viktigt att ta med sig är att CRM inte handlar om enbart teknik utan snarare är en filosofi om hur teknik, organisation och styrning fungerar i harmoni med företagets strategi.

      Prenumerera på månadens säljtips

      CRM - Köparen 2.0

      Om vi backar bandet ca 30 år till när PCn fortfarande var ett relativt okänt fenomen såg våra köpvanor helt annorlunda ut, vi var mer eller mindre vana vid att passivt ta emot information från TV och tidningar. Vi var tvungna att prata med en rad olika säljare samla in broschyrer och annat säljmaterial i syfte att försöka förstå mer om produkten/tjänsten vi ville köpa.

      Men allt förändrades med internet och sociala medier. Informationsspridningen var ett faktum. Vi insåg att vi enkelt kan skaffa oss informationen på egen hand - “Köparen 2.0” föddes.

      Dagens köpare är inte bara välinformerade, utan även i hög grad immuna mot traditionella och uppenbara sälj- och marknadsföringstaktiker. Forum, chattrum, diskussionsgrupper, prisjämförelsesajter, betyg, sociala nätverk, och till och med företags hemsidor förser idag köpare med kopiösa mängder information, vilket sakta men säkert gör traditionella metoder obsoleta.


      Med ribban höjd transformerades sättet vi säljer och marknadsför produkter idag. Kunder behöver inte bli tillsagda vad de behöver eller vill ha längre. De vet redan det. De önskar inget annat än bli behandlade som individer och få känslan av att deras verksamhet är viktig för leverantören och att leverantören verkligen bryr sig.

      Prenumerera på månadens säljtips

      Relaterade artiklar

      Vad är Business NXT och varför ska jag välja det?

      Ekonomi 4 min

      Vad är Business NXT och varför ska jag välja det?

      Står du inför beslutet att välja mellan Visma.net ERP och Business NXT för ditt företag? Vi går igenom hur du ska tänka.

      Gå från 55% till 80% automatisk hantering av leverantörsfakturor

      2 min

      Gå från 55% till 80% automatisk hantering av leverantörsfakturor

      Effektivisera hanteringen av leverantörsfakturor genom att automatisera processerna med diagnosverktyg.

      Tankar om integrationer

      Integration 1 min

      Tankar om integrationer

      Strävar ni också efter att era system ska fungera harmoniskt ihop? Exsitec kan hjälpa er med integrationer mellan...

      Toggle Icon Author Avatar

      Kontakta
      skribenten

      Close

      Kontakta Liza Bruze