Medius Spend Management
Spend Management är en process för att hantera och kontrollera företagets utgifter. Det handlar om att identifiera, analysera och optimera företagets utgifter för att maximera värdet och minska kostnaderna. Precis detta hjälper den modulära lösningen Medius Spend Management er med.



Allt-i-ett
Spend Management omfattar olika processer såsom budgetering, kostnadskontroll, inköp, fakturahantering och uppföljning av utgifter. Medius Spend Management erbjuder flexibla och lättanvända lösningar för helheten, allt från sourcing av leverantörer och inköp till fakturahantering och betalning.
Kontroll
Målet med Spend Management är att hjälpa företaget att nå sin övergripande finansiella målsättning genom att effektivt hantera och kontrollera utgifter. Medius Spend Management ger dig kontroll över kostnader, automatiserar manuella uppgifter och ger dig bättre insyn för smartare inköpsbeslut.
Användarvänligt
Medius Spend Management utvecklas hela tiden och anpassas efter användarnas behov. Utvecklingen baseras på data från Medius globala kundbas för att se till så att lösningen alltid är anpassad efter verkliga behov - allt för att leverera bästa möjliga värde till dig och ditt företag
Medius Spend Management ger er kontroll över utgifter och minskar kostnader
Företag idag behöver fokusera på att få en sömlös hantering av leverantörer, kontrakt, fakturor och betalningar för att få kontroll och minska kostnader. Medius moduler för Spend Management hjälper er med detta - välj den eller de moduler som passar organisationens behov och väx tillsammans med lösningen!

Detta är Medius Spend Management
-
Supplier Management
-
Sourcing
-
Contract Management
-
Procurement
-
AP Automation
-
Pay
Få full förståelse för dina leverantörer genom att göra det möjligt för dem att förse dig med korrekt information och data vid on boarding. Genom Medius Supplier Management fyller leverantörerna själva i sin information och håller den uppdaterad. Genom att samarbeta med era leverantörer sparar ni tid och säkerställer att ni har rätt uppgifter.
Hitta de bästa leverantörerna, få hjälp att driva på inköps- och upphandlingsprocesser och få kostnadsbesparingar. Medius Sourcing hjälper er att eliminera manuellt arbete genom att automatisera sourcing- och auktionsprocessen. Ni får även automatiskt genererade rapporter och dashboards, vilket ger tillgång till innehållsrika analyser över utgifter och besparingar.
Genom automatiserade påminnelser tar Medius Contract Management bort det manuella arbetet med pappersbaserade kontrakt och besväret med förnyelser av kontrakt. Lösningen hjälper dig även att visualisera dina kontrakt genom rapporter där du kan filtrera på typ, värde, kategori, utgångsdatum och mycket mer.
Samla direkta och indirekta inköp på ett och samma ställe. Få kontroll på kostnaden för vilda inköp och effektivisera processerna för dessa. Möjliggör för organisationen att välja rätt leverantörer och rätt produkt vid varje givet tillfälle.
Medius AP Automation (tidigare MediusFlow) optimerar och automatiserar hela processen för fakturahantering - Allt från tolkning, kontering och attestering till matchning mot inköpsorder och kontrakt. Fakturaprocessen blir snabbare och ni får bättre finansiell kontroll och insyn i verksamheten.
Betala varje faktura enkelt och säkert, samtidigt som du använder den mest kostnadseffektiva betallösningen för respektive leverantör. Hantera betalningar till leverantörer i 170 länder och i 140 valutor genom ett och samma system.
-
Supplier Management
Få full förståelse för dina leverantörer genom att göra det möjligt för dem att förse dig med korrekt information och data vid on boarding. Genom Medius Supplier Management fyller leverantörerna själva i sin information och håller den uppdaterad. Genom att samarbeta med era leverantörer sparar ni tid och säkerställer att ni har rätt uppgifter.
-
Sourcing
Hitta de bästa leverantörerna, få hjälp att driva på inköps- och upphandlingsprocesser och få kostnadsbesparingar. Medius Sourcing hjälper er att eliminera manuellt arbete genom att automatisera sourcing- och auktionsprocessen. Ni får även automatiskt genererade rapporter och dashboards, vilket ger tillgång till innehållsrika analyser över utgifter och besparingar.
-
Contract Management
Genom automatiserade påminnelser tar Medius Contract Management bort det manuella arbetet med pappersbaserade kontrakt och besväret med förnyelser av kontrakt. Lösningen hjälper dig även att visualisera dina kontrakt genom rapporter där du kan filtrera på typ, värde, kategori, utgångsdatum och mycket mer.
-
Procurement
Samla direkta och indirekta inköp på ett och samma ställe. Få kontroll på kostnaden för vilda inköp och effektivisera processerna för dessa. Möjliggör för organisationen att välja rätt leverantörer och rätt produkt vid varje givet tillfälle.
-
AP Automation
Medius AP Automation (tidigare MediusFlow) optimerar och automatiserar hela processen för fakturahantering - Allt från tolkning, kontering och attestering till matchning mot inköpsorder och kontrakt. Fakturaprocessen blir snabbare och ni får bättre finansiell kontroll och insyn i verksamheten.
-
Pay
Betala varje faktura enkelt och säkert, samtidigt som du använder den mest kostnadseffektiva betallösningen för respektive leverantör. Hantera betalningar till leverantörer i 170 länder och i 140 valutor genom ett och samma system.
On-demand: Så effektiviserar Medius era inköp
Vill du veta mer? Ladda ner vår gratisguide "Medius Source to Contract".
Inspiration
Vad är Supplier Information Management?
Supplier Information Management (SIM) kan med andra ord besrkivas som onboarding av leverantörer. Onboarding av leverantörer innebär mer än att sätta upp leverantörer och deras artiklar.
Vad är avtals-hantering?
Avtalshantering är en viktigt del för att ditt bolag ska få så bra villkor som möjligt från era leverantörer. Arbetsuppgifter som berör avtalshantering kan vara mycket tidskrävande och mm man inte har ett effektivt och systematiskt sätt att arbeta med avtalshantering i sitt bolag så kan det också bli mycket kostsamt.
Vad är Sourcing?
Sourcing är en stor och viktig del av en inköpares arbetsvardag. Sourcing innefattar att hitta, utvärdera och engagera leverantörer vid köp av produkter, material varor eller tjänster. Aktiviteter inom sourcing kan bland annat innefatta realtidsaktioner, kontraktshantering, eRFx, spendanalys m.m.
5 tips till dig på inköps-avdelningen
I mångas ögon arbetar inköpsavdelningen med att köpa in produkter och tjänster. Det är delvis sant, men inköpsavdelningen arbetar ofta med mer saker än så. Det handlar om att fastställa krav, undersöka marknaden...
Vi erbjuder support till Medius Spend Management
Vår support är experter på hela vår systemflora och vi är mycket stolta över våra kompetenta och erfarna supportkonsulter inom Medius.