Skräddarsydd kundportal

Client Portal är Exsitecs egenutvecklade kundportal baserat på systemet Litium och är specifikt framtagen för industri- och tillverkande verksamheter. 

Webbläsare Skärmavbild 2025-03-28 kl. 10.41.02
Självbetjäning

Kunderna kan hantera sina egna ärenden och affärer få tillgång till information utan att behöva kontakta kundtjänst.

Bättre orderhantering

Kunderna kan följa sina beställningar, vilket ger dem transparens och kontroll över sina affärstransaktioner.

Ökad kundtillfredsställelse

Genom enkel tillgång till information och snabb service stärks kundrelationerna.

Modulärt anpassningsbart
efter behov

Exsitecs egenutvecklade kundportal är framtagen på den e-handelsplattformen Litium, en av de ledande inom B2B och in synnerhet lämpad för verksamheter inom industri, tillverkning samt distribution. 

Kundportalen är därför framtagen för att bidra med ett större värde genom​:

- Minimera projektrisker
- Få ut mer av redan gjorda investeringar
- Högre grad av B2B och vertikal expertis
- Dedikerade resurser för att skapa mer relevanta och färdiga lösningar/paketeringar
- Stötta hela samarbetet som vår kund har med sin slutkund

carlos 1000x1000

Anledningar till en skräddarsydd kundportal

  • Intern effektivitet

  • Nöjda & lojala kunder

  • Ökat försäljning

Minska belastningen på kundservice: Kundportalen minskar arbetsbelastningen på kundtjänst genom att automatisera vanliga förfrågningar och uppgifter.

Minska belastningen på säljarna: Kundportalen minskar arbetsbelastningen på säljavdelningen genom att göra specifik information tillgängligt direkt för kund. Sälj kan då lägga mer vikt på att assistera i mer komplexa projekt.

Effektivt informationsflöde i organisationen (PIM)
I vår kundportal får du ett riktigt bra system för att hantera all din produktnformation från en och samma plats. Detta gör att du alltid har uppdaterade och aktuella priser, produktbilder och produktinformation i alla dina system och kanaler. 

Automation: Med en stark koppling till organisationens ERP kan alla delar av försäljningsprocessen skötas automatiskt.

Punchout: Effektivt sätt att få kunder som arbetar i sina egna inköpssytem att använda uppdaterad information direkt från Kundportalen. spara mycket tid i bägge ändar.

Självservice: Självservice och självbetjäning ger kunderna möjlighet att själva se sin orderstatus och leveransstatus. Se sina individuella priser och få tillgång till relevanta dokument så som avtal mm.

Kundrelationer och insikter: Genom att använda Kundportalen kan ni vårda relationen med kunden 24/7, och hjälpa och stödja dem i alla olika delar av köpresan. Något som kortar ner köpresan för både er som företag och för kunden.

Värdefulla kundinsikter: Genom att analysera kundens aktivitet i Kundportalen kan du få värdefull information om kundernas beteende och behov. Värdefulla insikter för att anpassa kundupplevelsen.

Snabb anpassning till dina kunders feedback: Snabb feedback från kunderna att respondera på ökar lojalitet och engagemang. En väldesignad och välfungerande kundportal kan ge ditt företag en fördel jämfört med konkurrenterna.

Skalbarhet: Att vara skalbar är innebär att ni snabbt kan tillgängliggöra nya verksamheter och nya sortiment och produkter. 

Tillgänglighet: En annan stor fördel är att  att successivt tillgängligöra funktioner i Kundportalen.

Ökad interaktion med kunden: 
Allt efter era kunders digitala mognad ökar så ökar också möjligheten till effektivisering. En resa som ni gör tillsammans med kunden.

Fler kundinsikter: Genom att analysera kundens aktivitet i portalen kan du få värdefull information om kundernas beteende och behov.

Förbättrad försäljning: Kundportalen kan användas för att marknadsföra produkter, tillbehör, reservdelar och tjänster i olika kanaler, samt att erbjuda kunderna merförsäljningsmöjligheter.

  • Intern effektivitet

    Minska belastningen på kundservice: Kundportalen minskar arbetsbelastningen på kundtjänst genom att automatisera vanliga förfrågningar och uppgifter.

    Minska belastningen på säljarna: Kundportalen minskar arbetsbelastningen på säljavdelningen genom att göra specifik information tillgängligt direkt för kund. Sälj kan då lägga mer vikt på att assistera i mer komplexa projekt.

    Effektivt informationsflöde i organisationen (PIM)
    I vår kundportal får du ett riktigt bra system för att hantera all din produktnformation från en och samma plats. Detta gör att du alltid har uppdaterade och aktuella priser, produktbilder och produktinformation i alla dina system och kanaler. 

    Automation: Med en stark koppling till organisationens ERP kan alla delar av försäljningsprocessen skötas automatiskt.

    Punchout: Effektivt sätt att få kunder som arbetar i sina egna inköpssytem att använda uppdaterad information direkt från Kundportalen. spara mycket tid i bägge ändar.

  • Nöjda & lojala kunder

    Självservice: Självservice och självbetjäning ger kunderna möjlighet att själva se sin orderstatus och leveransstatus. Se sina individuella priser och få tillgång till relevanta dokument så som avtal mm.

    Kundrelationer och insikter: Genom att använda Kundportalen kan ni vårda relationen med kunden 24/7, och hjälpa och stödja dem i alla olika delar av köpresan. Något som kortar ner köpresan för både er som företag och för kunden.

    Värdefulla kundinsikter: Genom att analysera kundens aktivitet i Kundportalen kan du få värdefull information om kundernas beteende och behov. Värdefulla insikter för att anpassa kundupplevelsen.

    Snabb anpassning till dina kunders feedback: Snabb feedback från kunderna att respondera på ökar lojalitet och engagemang. En väldesignad och välfungerande kundportal kan ge ditt företag en fördel jämfört med konkurrenterna.
  • Ökat försäljning

    Skalbarhet: Att vara skalbar är innebär att ni snabbt kan tillgängliggöra nya verksamheter och nya sortiment och produkter. 

    Tillgänglighet: En annan stor fördel är att  att successivt tillgängligöra funktioner i Kundportalen.

    Ökad interaktion med kunden: 
    Allt efter era kunders digitala mognad ökar så ökar också möjligheten till effektivisering. En resa som ni gör tillsammans med kunden.

    Fler kundinsikter: Genom att analysera kundens aktivitet i portalen kan du få värdefull information om kundernas beteende och behov.

    Förbättrad försäljning: Kundportalen kan användas för att marknadsföra produkter, tillbehör, reservdelar och tjänster i olika kanaler, samt att erbjuda kunderna merförsäljningsmöjligheter.

 

Utforska Client portal
i vår demomiljö

I demomiljön får du en inblick i hur du hanterar ärenden, följer upp konversationer och skapar en smidigare dialog med dina kunder – allt samlat på ett och samma ställe. 

Önskar du att få en specialanpassad demo till just ert bolag så klicka på knappen nedan och fyll i formuläret. Vi återkommer då till er med tid för ett första samtal för att kunna skapa en anpassad demo. 

Skärmavbild 2025-03-28 kl. 10.41.02

Kunder

Elbjörn

El-Björn har försett människor och tillfälliga arbetsplatser med rätt kraft, ljus och klimat sedan 1954. 70 år av innovationer och hårt arbete har gjort dem till en kompetent leverantör av produkter och system. 

Orderinvest

Orderinvest skapar funktionella arbetsmiljöer där människor trivs och presterar. Med över 40 års erfarenhet och ett brett sortiment av inredning för kontor, skolor och industrimiljöer erbjuder de smarta, kundanpassade lösningar som håller över tid.

Bergo Flooring

Bergo Flooring är ett familjeföretag som har tillverkat och utvecklat Bergogolv sedan 1972. Bergo är originalet som, med över 50 års erfarenhet, är världsledande inom multifunktionella golvplattor. All utveckling och produktion sker stolt i Sverige med högsta kvalitet.

Techpoint

Techpoint hjälper företag att växa genom att hitta smarta lösningar, rätt verktyg och rätt sätt att arbeta på. Vi erbjuder ett brett utbud av produkter inom skärvätska, skärvätskehantering, luftrening, spånhantering, verktyg och förvaring. 

Tree of pets

Tree of Pets arbetar för djurs bästa genom att distribuera högkvalitativa produkter till zoofackhandel och veterinärer i hela Sverige. Med en genuin passion för djur kombinerar de expertis och engagemang för att erbjuda foder, tillbehör och vårdprodukter som främjar husdjurs hälsa och välmående. 

Swebolt Järfälla AB

Swebolt Järfälla har i över 35 år varit industrins pålitliga partner för fästelement, verktyg och maskinbearbetning. Med ett unikt sortiment och hög teknisk kompetens skapar de smarta systemlösningar som sparar tid och resurser. Genom kvalitet, service och precision hjälper de allt från lokala byggföretag till globala industrijättar att få rätt lösning – i rätt tid.

MCT Brattberg

MCT Brattberg är världsledande inom säkra kabel- och rörgenomföringar, med lösningar som skyddar liv och egendom i några av världens mest krävande miljöer. Sedan starten i Sverige har företaget byggt upp ett starkt internationellt rykte genom innovation, kvalitet och ett kompromisslöst fokus på säkerhet. 

Se vårt webinar!

I demomiljön får du en inblick i hur du hanterar ärenden, följer upp konversationer och skapar en smidigare dialog med dina kunder – allt samlat på ett och samma ställe. Webinaret leds av våra två experter Niclas Frid och Markus Rundlöf.