CTV och OTT
Med CTV (Connected TV) och OTT (Over-The-Top/streaming) kan du nå din målgrupp oavsett vilken skärm de befinner sig framför – TV:n, mobilen, surfplattan och via Apple TV. Med ett genomtänkt upplägg för CTV och OTT kan vi idag erbjuda riktad TV-reklam som når precis rätt målgrupp på alla stora aktörer såsom Tv4, Max, Discovery etc.
Annonsera direkt i kundernas vardagsrum
CTV och OTT är kort och gott smart TV-reklam. Nå målgruppen på alla deras skärmar när de tittar på stora TV-aktörer- och streamingstjänsters plattformar. En mix av både CTV och OTT är en kostnadseffektiv marknadsföringsinsats - för till skillnad från traditionell TV-reklam har det här sättet att annonsera på en stor träffsäkerhet i målgruppsurvalet.
Fördelarna med CVT och OTT
- Brand safety – Annonserna riskerar inte att visas bredvid olämpligt eller olagligt innehåll.
- Riktad reklam – Till skillnad från traditionell TV reklam kan man använda sig av geografiska eller målgruppsbaserad inriktning.
- 100% synlighet – Ingen reklam riskerar att förlora synlighet då 100% av pixlarna är synliga.

Vad är CTV?
CTV står för Connected TV och betyder helt enkelt en TV som är uppkopplad till internet. Det kan vara:
- En smart-TV som är internetansluten direkt.
- En vanlig TV kopplad till en enhet som Apple TV, Chromecast, Amazon Fire Stick eller en spelkonsol som Playstation/Xbox.
Med andra ord: CTV är TV-reklam i streamingvärlden, där du når tittare på TV-skärmen i deras vardagsrumm via plattformar som TV4 Play, Max, Discovery+, Viaplay m.fl. men med samma smarta styrning som du kanske redan är van vid från exempelvis Google Ads eller Meta Ads.
Vad är OTT?
OTT står för Over-The-Top och är innehåll som distribueras via internet, utan att gå genom traditionell TV-leverantör. Det betyder att tittarna streamar via appar i mobilen, surfplattan, datorn.
Med andra ord: OTT är reklam i streamingappar – till exempel Netflix, Amazon Prime Video och andra plattformar – där du når användare oavsett vilken enhet de tittar på.
Man når rätt personer med samma smarta målgruppsstyrning som i annan digital annonsering.
Styrkan av mixen
Tillsammans skapar de här två sätten att annonsera på en helhetstäckande strategi som bygger starkt varumärke och maximerar din räckvidd över alla kundernas skärmar, med samma digitala precision som i annan onlineannonsering.
Kontakta Exsitecs specialister på digital annonsering för att sätta upp rätt strategi fär CTV och OTT.

Fördelarna med CTV och OTT
- Brand safety – Annonserna riskerar inte att visas bredvid olämpligt eller olagligt innehåll.
- Riktad reklam – Till skillnad från traditionell TV reklam kan man använda sig av geografiska eller målgruppsbaserad inriktning.
- 100% synlighet – Ingen reklam riskerar att förlora synlighet då 100% av pixlarna är synliga.