Stäng menyn

sales-funnel-concrete

 

linkedin-logo-3

Nå din målgrupp med Linkedin-annonsering

En del menar att man nått framgång med sin marknadsföring när man lyckats kommunicera sitt budskap till en intresserad målgrupp. Men egentligen är det minst lika viktigt att dialogen sker med en person som faktiskt har befogenhet att göra affär med dig. Så, hur säkerställer vi egentligen att vi pratar med rätt person?

 Förbättra din synlighet

 Skapa lönsamhet

 Få fler kunder

 



spot on rund 1

 

Prata med personer i deras arbetsroller

På Linkedin har du möjlighet att prata direkt med en person utifrån arbetsrollen. Det ger dig kontroll över att dialogen sker med rätt person, på rätt företag. Utöver möjligheten att bygga målgrupper baserade på intresse och preferenser, kan du bland annat även välja företag, bransch, kompetens och arbetstitel. Användarprofilen på Linkedin är oftast baserad på en persons arbetsroll och arbetstitel, till skillnad från till exempel Facebook, där användarprofilen snarare speglar privatpersonen bakom. Det innebär att kommunikation på Linkedin med fördel kan ske med personen, utifrån sin arbetsroll. Det ökar effektiviteten i marknadsföringen eftersom yrkespersonen ofta har ett större intresse av en affärsdiskussion.



Bygg varumärke och skaffa leads

Linkedin-annonsering ger oss goda möjligheter att skapa mer exakta målgrupper. Där finns även flera typer av annonser som passar för olika budskap och mål. För att bygga varumärke finns exempelvis flera olika annonstyper, som visas i flödet för Linkedins användare. När målet med kampanjen är att skaffa affärs-leads eller när det handlar om att sälja din produkt eller tjänst, så väljer vi med fördel annonstyper som kommunicerar genom privata meddelanden – direkt med personerna i din målgrupp.



linkedin-logo-3

 


När företagsaffärer är målet

Eftersom många använder Linkedin i sin arbetsroll gör det plattformen extra attraktiv, när ditt mål är att göra affärer med andra företag. Linkedin-annonsering är uppbyggt runt att skapa affärsnätverk – vilket gör plattformen mycket väl lämpad för marknadsföring och försäljning till andra företag. Vill du sälja din produkt eller tjänst till andra företag, är Linkedin-annonsering ett mycket bra val.


Ta hjälp av LinkedIn vid rekrytering

 Rekrytera med annonsering på LinkedIncheckbox-confirm-circle-34_0b0b8890-3eb9-4b75-892f-1643b8c51980

Som världens största CV-databas är Linkedin en perfekt kanal för rekrytering. Här finns speciell funktionalitet för rekrytering, anpassad just för att hitta relevanta kandidater och diskret inleda dialog med dem. Genom att kombinera en attraktiv tjänstebeskrivning med ett mycket noggrant målgruppsurval når vi potentiella, framtida medarbetare till dig.

external-link-100_5d4638b5-73f4-4f5e-8c3b-3b8a6af5d6c7   Attrahera rätt medarbetare

Att använda LinkedIn för "employer branding," det vill säga att stärka ditt företags varumärke för att attrahera och behålla talangfulla medarbetare, är en strategi som har positiv inverkan på rekryteringsprocessen och företagets övergripande rykte.



 

 


Varför ska du välja Exsitec?

 

 

 

 

 

3 (2)-1

Vi har lång erfarenhet

Exsitec har hjälpt företag att digitalisera sina verksamheter i över 20 år och tillsammans med våra kunder har vi genomfört tusentals projekt.

2 (7)

Långa kundrelationer

Med en tydlig förvaltningsmodell utvecklar vi kundrelationer där vi skapar värde för våra kunder, på kort sikt såväl som på lång sikt.

1 (4)

Vi kan integration

Med lång erfarenhet av systemstöd har vi kunskapen att förstå de digitala behoven – och skapar en kraftfull helhetslösning med era verksamhetsstödjande system.

stina_eiming Profilbild Rund

Stina Eiming
0707 480 207
stina.eiming@exsitec.se

 

 

Har du frågor om annonsering på LinkedIn? Stina svarar gärna på dina frågor.