Supportavtal för din Qlik-miljö

Exsitecs mångsidiga Qlik-supportavtal är utformade för att säkerställa att er verksamhet blomstrar. Med tillgång till rätt experter, verktyg och information när ni behöver dem maximerar våra supportavtal nyttan av er Qlik-investering.

qlik-elite-solution-provider-exsitec-ver4-small

 

 

Säkerställ en stabil miljö:

Användarsupport

Vår personliga användarsupport som hjälper er att får ut det mesta av er Qlik-lösning. Dessutom har ni fri tillgång till vår omfattande Knowledge Base. 

Ärendehantering enligt SLA

Tillgång till Exsitecs ärendehanteringssystem med svarstider för såväl akuta som icke-akuta händelser.

Övervakning av Qlik-miljö

Övervakning och felsökning av era dataladdningar.

"Bas"
Nivå 1

En grundtrygghet för Qlik SaaS-kunder inkl:

  • Ärendehantering enligt SLA
  • Personlig användarsupport
  • Automatisk övervakning av laddningar samt felsökning
  • Licens- och behörighetshantering
  • Lösenordshantering till anslutna datakällor
  • Tillgång till vår omfattande Knowledge Base

Dessutom får ni löpande tips och nyhetsbevakning.

"Lite till"
Nivå 2

Allt i Nivå 1, inklusive:

  • Semesterbemanning
  • Övervakning av licensutnyttjande
  • Rådgivning kring uppsättning av arkitektur och regelverk
  • Kvartalsvis avstämning kring användning, ärendehistorik samt planering framåt

 

 

 

 

"Mer"
Nivå 3

Allt i Nivå 1 och Nivå 2 samt:

  • Uppgraderingar till senaste versionen
  • Individuella konton för supporttekniker

Vi gör en morgoncheck och kontrollerar att alla laddningar körts samt att Qlik-miljön fungerar som förväntat. Har du semester? Inga problem, vi håller våra rutiner och tillser att allt fungerar som det skall.

 

 

Support när den behövs

Tillgänglig alla vardagar
08:00 – 17:00

Med våra system för automatiserad övervakning och erfarna supportteam hjälper vi er minimera eventuell nedtid och säkerställa tillgängligheten till era Qlik-lösningar.

Intresserad? Vi kontaktar dig.

6 saker kunder gillar med våra supportavtal

 

  Hjälp för alla användare

Alla användare ni har i Qlik har tillgång till vår användarsupport. Via såväl epost som vårt ärendehanteringssystem.

 

  På svenska & engelska

Vår supportpersonal pratar både svenska och engelska så att du och era användare kan få support på det språk som ni är trygga med. 

  En planerbar investering

Få allt i ditt valda supportpaket till en fast månatlig kostnad - förutsägbart och lätt att budgetera för.

  Vår Knowledge Base

Vi har en dokumenterad kunskapsbas - ett bibliotek ni själva kan använda för att finna inspiration och svar.

Den innehåller information om Qlik, lösningar på utmaningar andra och vi stött på samt ämnen som hjälper våra supportkunder att hitta svar så att de kan lösa problem på egen hand.

  Proaktivitet

Med ett större åtagande från vårt håll kan vi agera förebyggande för att minimera risken för driftstopp, optimera utnyttjandet av era licenser och investeringar samt se till att ni alltid har tillgång till den senaste funktionaliteten. 

  Roligare & enklare

Att ha en aktiv partner som finns tillgänglig för stora som små frågor gör vardagen både roligare och enklare för era användare. Det leder till ett större användande av de lösningar ni investerat i.

kristofer-round

 

 

Undrar du något? Kristofer svarar gärna på dina frågor.