Säljsystem - nästa generations CRM
Säljsystem är en viktig del av nästa generations CRM-system, specifikt designat för att effektivisera säljavdelningens processer och skapa en sömlös kundupplevelse. Effektivisera genom skapandet av transparens inom verksamheten med hjälp av sparad kundhistorik i systemet.
Säljsystem för en effektivare försäljningsavdelning
Fördelar med att implementera ett säljsystem
-
Lättare hantering av säljprocesser
-
Lättare prognostisering
-
Skräddarsy utefter era mål
-
Stor anpassningsbarhet
I ert säljsystem kommer ni lätt kunna skapa och skicka offerter. Genom att strukturera upp kontakter, leads och olika projekt kommer ni kunna förenkla hela säljprocessen.
Få prognoser genom ditt säljsystem genom automatisk analys av tidigare data från CRM:et. Genom säljsystemet kan du även inkludera data från externa källor, som kanske inte finns med i din egen databas.
-
Lättare hantering av säljprocesser
I ert säljsystem kommer ni lätt kunna skapa och skicka offerter. Genom att strukturera upp kontakter, leads och olika projekt kommer ni kunna förenkla hela säljprocessen.
-
Lättare prognostisering
Få prognoser genom ditt säljsystem genom automatisk analys av tidigare data från CRM:et. Genom säljsystemet kan du även inkludera data från externa källor, som kanske inte finns med i din egen databas.
-
Skräddarsy utefter era mål
Med hjälp av olika verktyg i säljsystemet kan ni bestämma, förutspå och nå era intäktsmål. Genom detta kan ni kan få en djupare insikt i era teams prestationer och anpassa era mål därefter. -
Stor anpassningsbarhet
I ert säljsystem finns det stora möjligheter för att anpassa exempelvis företagskort efter era behov.
HubSpot
AI
I HubSpot finns en inbyggd AI-funktion som kan hjälpa dig skapa både prospekteringsmail och CTA:er.
Prospektering
Ta hand om era leads och kommande säljaktiviteter i ett personligt workspace, där ni kan omvandla leads till affärer.
Mailhantering
Skapa templates för mailutskick, som går att redigera och optimera. Dessutom kan ni enkelt se när era leads öppnar mail, och därigenom följa upp för att snabbare stänga affärer.
Automatisering
Sätt upp automatiserade och personliga mail, samt uppföljningar för att förenkla säljprocessen.
Följ upp samtal
Skapa, spela in och logga automatiskt era säljsamtal i ert CRM.
SugarCRM
AI
I SugarCRM finns deras egna AI, SugarPredict. Genom SugarPredict kan du få verksamhetskritiska förutsägelser, till och med genom ofullständig data.
Automatisk analys
Automatisk analys av data från olika källor och få viktiga uppdateringar realtid.
Kundkommunikation
Håll en enhetlig kommunikation med era kunder genom sömlös tonalitetsanalys i säljsystemet. Få snabb tillgång till köphistorik, affärsmöjligheter och mycket mer.
Kartlägg kundresan
Kartlägg enkelt varje kundresa hela vägen från första interaktionen, för att försäkra er om att säljarna vet precis när och hur de ska ta kontakt.
Förnyelsemöjligheter
Med inbyggd support för prenumeranter och användarvänliga funktioner för befintliga prenumerationer, samt många andra funktioner kommer ni aldrig gå miste om en chans för förnyelse.
SuperOffice
AI
I SuperOffice finns en direkt koppling till ChatGPT, där användarna direkt kan använda AI-chatten inne i systemet.
Integrationer
I SuperOffice finns färdiga integrationer med mail och kalender, vilket innebär att ni kommer kunna skapa aktiviteter direkt i Outlook.
Sales Intelligence
Med Sales Intelligence kommer ni automatiskt bli påminda om kunder som behöver följas upp, avtal som behöver förnyas och framtida kundaktiviteter som behöver schemaläggas.
Listor och urval
Med data i ert CRM kommer ni kunna skapa prognoser och segmenteringar utifrån färdiga filter. Ni kommer även kunna skapa olika diagram och dashboards anpassade utefter datan.
Säljguide
Sätt upp säljprocessens olika steg i kronologisk ordning, där ni kommer kunna bli påminda om alla steg. Genom att sätta en standard kommer ni kunna förenkla för ert säljteam vad gäller strategi och budskap.
Hur arbetar en modern säljavdelning?
Utnyttjar automatisering
En modern försäljningsavdelning behöver automatiserade processer för att fokusera på relationer och affärer, förbättra arbetsflödet och kundnöjdheten.
Följer upp försäljningen
En framgångsrik försäljningsprocess innebär kontinuerlig uppföljning för att skapa nya affärsmöjligheter, med hjälp av moderna system för automatisering och feedbackhantering.
Tar hand om sina leads
Att generera leads är bara början; deras värde ligger i effektiv hantering. Ett modernt säljteam vårdar leads, prioriterar, automatiserar påminnelser och skickar uppföljningar i tid.
Integrerar med hela företaget
En modern försäljningsavdelning blomstrar genom samarbete med marknadsföring, kundservice och ekonomi, vilket leder till snabbare och hållbar tillväxt.
Svenska Institutet implementerar ett säljsystem
“Nu har vi en översikt av alla kontakter och leads och kan jobba mer strategiskt och databaserat.”
Jan-Frederic Buss | Projektledare - Svenska institutet.
.webp)