UX Design och kundupplevelse
User Experience (användarupplevelse på svenska) handlar om hur dina användare interagerar med och upplever din produkt, system eller tjänst.
Med UX-design underlättar vi och löser problemen åt dina användare så de får en positiv upplevelse av ert företag och det ni erbjuder.
Förbättra användarupplevelsen
Öka er konvertering
Få fler återkommande kunder
Datadriven designprocess med användaren i fokus
När vi jobbar med UX (User Experience) sätter vi användaren i centrum och skapar design som gör det enkelt för besökaren att förstå vad och hur den ska göra.
Vår strävan är att skapa intuitiva, lättförståeliga och användarvänliga gränssnitt för att användaren ska få en så bra användarupplevelse som möjligt. För att veta att vi gör rätt och vad som verkligen fungerar och ger resultat, arbetar vi datadrivet och testar våra idéer på riktiga användare.
UX-design
UX är en naturlig och viktig del i alla våra projekt. Användbarhet och att skapa lösningar som är enkla att arbeta med och förstå är högt prioriterat och kräver medvetet arbete och beprövade processer. Med vår samlade erfarenhet skapar vi hållbara lösningar av hög kvalitet samtidigt som vi följer upp och testar, förhåller oss till tillgänglighetskrav (t. ex. WCAG), och använder olika analysverktyg för att förstå, förbättra och optimera.
UI-design – funktionell gränssnittsdesign
Vi hjälper er att ta fram en helt nytt UI – User Interface (gränssnitt på svenska) för hela er lösning med ett helt nytt grafisk koncept eller också utgår vi från er befintliga grafiska profil och style guide och anpassar designen efter dessa.
Vi kan också göra punktinsatser där vi t.ex. utvärderar er befintliga design för att identifiera problemområden och visuella brister som kan vara bidragande till att konverteringsgraden inte är så hög som den borde.
Vi hjälper dig med:
UX-skisser
Flödesskisser, wireframes och arkitektur
UX-granskning (UX audit)
Design och grafisk profil
Konverteringsoptimering
“If you think that good design is expensive, you should look at the cost of bad design.”
- Dr. Ralf Speth CEO Jaguar Land Rover
Förbättrad kundupplevelse och ökad försäljning
En nyckel till kundlojalitet och ökad konvertering och försäljning är att ha fokus på dina kunders upplevelse av ditt varumärke och företag. Det handlar om att lära känna sin målgrupp, förstå vad de vill ha och behöver och tillmötesgå detta i den digitala världen. Med hjälp av beprövade metoder, tekniker och analyser hjälper vi dig att få större insikt om dina kunder och hela kund- och köpresan.
Bra kundupplevelser skapar fler återkommande kunder, dessa blir era bästa ambassadörer när de berättar för andra om sina positiva erfarenheter.
Vi hjälper dig med:
Kundreseworkshop
Beteendeanalys
Användarintervjuer
Användarenkäter
Personamappning
A/B-testning
Hotjar-analys
“Happy users are your best salespeople. Users become your products best advocates – free of charge – when you provide them with good experiences”
- Harvard Business Review
Varför Exsitec?
Lång erfarenhet
Exsitec har hjälpt företag att digitalisera sina verksamheter i över 20 år och tillsammans med våra kunder har vi genomfört tusentals projekt.
Långa kundrelationer
Med en tydlig förvaltningsmodell utvecklar vi kundrelationer där vi skapar värde för våra kunder, på kort sikt såväl som på lång sikt.
Vi kan integration
Med lång erfarenhet av systemstöd har vi kunskapen att förstå de digitala behoven – och skapar en kraftfull helhetslösning med era verksamhetsstödjande system.