Ärendehanteringssystem
Kundernas beteende blir allt mer komplicerat. Som ett resultat måste företag lära sig att uppfylla sina kunders förväntningar. Idag letar kunderna efter felfria upplevelser i sin interaktion med varumärken. Svaret på alla dessa förväntningar är lättanvänd och effektiv kundtjänst.
Kundtjänst är en viktig del av kundupplevelsen och företag bör investera i programvara som enbart är dedikerad till att tillhandahålla exceptionell service.
Ökad produktivitet
AI-assistans
Bättre kundkommunikation
Förenklade kundundersökningar
Kundportal
Vad är ett webbaserat ärendehanteringssystem?
Ett ärendehanteringssystem ger er en total överblick över alla inkommande supportförfrågningar, från alla era olika kanaler, samlade i samma plattform.
Med hjälp av ett system för ärendehantering är det enklare för anställda att kunna prioritera, spåra och följa upp kundförfrågningar, följa procedurer och samla information på en och samma plats. Detta kommer att hjälpa ert supportteam att bättre kommunicera med kunderna, vara införstådda med alla tidigare interaktioner och hantera problem mer effektivt.
HubSpot Service Hub
Kundportal
Låt era kunder ta kontroll över sin upplevelse med en säker kundportal. Er portal håller igång ärenden och konversationer kring ärenden - vilket innebär snabbare lösning av problemen.
Kunskapsbas
Med HubSpot Service Hub kan ni underlätta för kunderna att hjälpa sig själv och därigenom minska antalet supportförfrågningar. Omvandla vanliga frågor till en sökbar samling av hjälpartiklar.
Livechatt
Hjälp kunder på er webbplats i realtid. Automatiskt routa användare vidare till rätt personer i ert serviceteam och skapa starkare relationer genom kontextuella samtal.
Omni-channel
Erhåll en överlägsen kundupplevelse över alla kanaler. Möt era kunder oavsett plats genom tillgång till flera kanaler i inkorgen och växla smidigt mellan dem.
VoIP
Ring kunderna direkt från HubSpot-plattformen genom HubSpots VoIP-mjukvara. Få kristallklar samtalston och dra nytta av funktioner som loggade samtal och analys.
SuperOffice Service
Kundportal
Ge kunder direkt tillgång till svar genom en säker kundportal:
-
Artiklar och FAQ för självhjälp.
-
Visa kunder ärendehistorik.
-
Skapa nya ärenden från kundportalen.
Ärendehantering
Slut på förlorade ärenden och glömda svar. Få överblick över alla kanaler i en kö:
-
Skapa ärenden från e-post, samtal, chatt och webbformulär.
-
Organisera ärenden i ämnesbaserade köer.
-
Dirigera ärenden till team för samarbete och interna anteckningar.
Frigör tid
Automatisering tar hand om upprepningar och säkerställer perfekta resultat:
-
Skapa eskaleringsregler för att möta SLA:er vid obesvarade ärenden.
-
Implementera logikbaserade arbetsflöden för att hantera upprepade uppgifter.
-
Automatisk tilldelning av specifika ärenden till teamets specialister.
Chattfunktion
Använd chatten för personlig kundservice i realtid:
-
Anpassa interaktioner med kundanpassad data.
-
Hantera alla chattar från din ärendekö.
-
Snabb hjälp skapar kundförtroende.
Dashboards
Anpassa ditt teams dashboards för realtidsinsikter:
-
Välj förinställda eller skapa egna dashboards.
-
Kontrollera kundserviceteamets nyckeltal (KPI).
-
Identifiera produktproblem proaktivt.
Sugar Serve
Anpassa efter kunden
Effektiv hantering av kundernas e-post och supportförfrågningar. Med Sugar Serve kan ni smidigt integrera kundkommunikation över flera kanaler till en enda servicekonsol. Optimera supporten, förbättra kundernas upplevelse och minska era kostnader.
Ärendehantering
Med Sugar Serve kommer er kundservice få verktyg för att mer effektivt och produktivt kan prioritera kundärenden efter SLA, prioritet och allvarlighetsgrad. I Sugars mjukvara för kundsupport hittar ni all nödvändig information för att lösa ärenden direkt.
Testa kundens puls
Få insikter i era kundrelationer, kundernas åsikter och beteenden med hjälp av SugarPredict-driven attitydanalys. Programvaran för kundservice spårar och analyserar alla kundinteraktioner, som supportärenden och chattar.
Minska supportsamtal
Med en användarvänlig programvara för kundsupport kommer ni kunna minska antalet inkommande samtal. Underlätta för att era kunder själva ska kunna lösa sina frågor med en anpassad självbetjäningscentral.
Snabb problemlösning
Identifiera problem innan de hinner bli allvarliga med hjälp av ärendesparning och instrumentpaneler. Avslöja snabbt vilka ärenden som kräver mest uppmärksamhet.
Exsitec erbjuder en portal för ärendehantering
Som kan förenkla kommunikationen med dina kunder
och effektivisera supportprocesser
Integration mot SugarCRM
Kunden skapar snabbt och enkelt ärenden via portalens gränssnitt. Informationen överförs till SugarCRM där ett nytt Case genereras.
När du svarar på Caset i SugarCRM skickas denna information tillbaks till portalen.
Överskådlig listvy
I portalens listvy får kunden en tydlig överblick över sina befintliga supportärenden och deras status.
Interaktiv chattfunktion
Kunden kan raskt följa upp på sina ärenden via portalens chattformulär. Ovanför formuläret ser kunden all tidigare dialog kring ärendet i fråga.
Anpassningsbart gränssnitt
Via SugarCRMs adminverktyg kan du göra anpassningar av portalens gränssnitt för att stämma överens med ditt företags grafiska profil.
Varför Exsitec?
Vi kan ärendehantering, på riktigt!
Vi hjälper inte bara andra verksamheter med att automatisera sin ärendehantering. Våra egna supportmedarbetare arbetar dagligen med automatiserade aktiviteter kopplat till ärendehantering. Med andra ord vet vi vad vi pratar om.
4000 kunder
i Norden
Exsitec har hjälpt företag att digitalisera verksamheter i över 20 år och tillsammans med våra kunder har vi genomfört tusentals projekt.
Långsiktiga
kundrelationer
Med en tydlig förvaltningsmodell utvecklar vi kundrelationer där vi skapar värde för våra kunder, på kort sikt såväl som på lång sikt.
Vi kan
integration
Med lång erfarenhet av systemstöd har vi kunskapen att förstå de digitala behoven – och skapar en kraftfull helhetslösning med era verksamhetsstödjande system.
Hur arbetar en modern supportavdelning?
Utnyttjar automatiska processer
Följer upp försäljningen
Tar hand om sina leads
Integrerar med resten av företaget
Hur kommer vi igång?
Vad är nästa steg i att införskaffa ett nytt system för ärendehantering? Om ni börjar känna er klara med era efterforskningar brukar det ofta stå och väga mellan några olika system som blivit utvalda.
Vi vet hur svårt det kan vara att välja bland alla lösningar där ute i systemdjungeln. Våra experter arbetar dock med detta varje dag. Fråga gärna Michael nedan, så guidar han dig rätt och svarar på dina frågor.
Vill ni göra mer efterforskningar? Vi förstår er, att hitta ett nytt ärendehanteringssystem är en komplex och omfattande process. Därför har vi försökt hjälpa er genom att ta fram en guide i hur ni kravställer ett CRM-system. Ladda ner guiden och kom ihåg att Michael och ett dussin andra support-experter finns här om du har några frågor.
Prata mer om ärendehantering med mig!
Michael Huss
Mobil: 0727 - 442 356
Epost: michael.huss@exsitec.se