Nespresso valde molnbaserat affärssystem

Nespresso erbjuder kaffe av högsta kvalitét som övervakas noggrant genom hela värdekedjan, från hållbar producering av kaffebönor till distribution av färdig produkt. Därför är det också naturligt att Nespresso Professional har valt att satsa på Nordens bästa affärssystem i molnet.

Nespresso erbjuder kaffe av högsta kvalitét som övervakas noggrant genom hela värdekedjan, från hållbar producering av kaffebönor till distribution av färdig produkt. Därför är det också naturligt att Nespresso Professional har valt att satsa på Nordens bästa affärssystem i molnet.

Molnbaserat och skalbart affärssystem till Nespresso

Nespresso Professional står för bästa kvalitet, både i själva kaffet och i de användarvänliga kaffemaskinerna som tillhandahålls för kontor, hotell och restauranger. När de bestämde sig för att byta till ett nytt och effektivare affärssystem valde de Visma.net.

- Vi ville ha ett system som har samma skalbarhet som CRM-systemet salesforce.com som vi använder i Sverige, Danmark och Finland. Molnbaserade system tillåter oss att dra nytta av den senaste teknologin utan CAPEX och de ger våra team tillgång till relevant information överallt – och hela tiden, berättar Minttu Väisänen, vd på Nespresso Professional i Sverige och Finland.

För att kunna erbjuda den högsta kvaliteten på både kaffe och service, är det viktigt för Nespresso Professional att ständigt effektivisera sitt arbete och följa med i den tekniska utvecklingen. Deras mål är att fortsätta växa och därför måste de arbeta med ett dynamiskt affärssystem som enkelt kan anpassas till förändringar.

Blogg: Visma.net - Det automatiserade affärssystemet

"Det är ett måste för ett modernt företag som Nespresso Professional. En annan fördel med Visma.net är att integrationen mot befintliga system enkelt kunde göras via API:er"
 
- Minttu Väisänen, VD på Nespresso Professional i Sverige och Finland.

Framtidsvision och målbild

Till följd av implementationen av Visma.net hos Nespresso Professional berättar Minttu Väisänen  att man bland annat hoppas på bättre faktureringslösningar med det molnbaserade affärssystemet:

– Men vi strävar också efter att minska rapporterings- och administrationstiden genom fullständig integration mot våra övriga molnbaserade system.

Visma.net levereras med support av Vismas certifierade partners och Nespresso Professional har valt att arbeta med Exsitec som partner.

– Vi är nöjda med integrationen som har gjorts mellan Visma.net och Salesforce. Supporten från Exsitec har varit mycket bra och vi har än så länge bara haft direktkontakt med involverade konsulter, säger Minttu Väisänen.

Läs mer: Kravspecifikation för affärssystem

“Supporten från Exsitec har varit mycket bra och vi har än så länge bara haft direktkontakt med involverade konsulter”
  
- Minttu Väisänen, VD på Nespresso Professional i Sverige och Finland.

 

Vill du veta mer om Visma.net? Besök produktsidan via knappen nedan.

Läs mer om Visma.net

https://www.exsitec.se/hubfs/Linnea_Palsson_webb_round_36kb.webp

Linnéa Pålsson

Affärsutvecklare

Kontakta mig om lösningen