Banner-annonsering

Med banner-annonser, eller display-annonser som det också heter, kan du nå personer i precis rätt målgrupp, oavsett på vilken nyhetssajt de befinner sig. Genom att välja webbplatser som är “Brand Safe” så säkerställer vi att dina annonser endast visas på välkända och godkända webbplatser. Exponering på välkända mediesajter ger hög varumärkeskännedom.

Bygg varumärke på välkända mediesajter

Att annonsera programmatiskt med bannerannonsering innebär att köpa digitalt annonsutrymme på stora mediesajter via automatiserade plattformar. Istället för att förhandla direkt med varje enskild sajt optimeras annonseringen i realtid, baserat på målgrupp, beteende och kontext. Ert varumärke exponeras för potentiella kunder där de befinner sig, med hög precision och räckvidd. Kampanjerna blir mer kostnadseffektiva än vid traditionell annonsering hos varje enskild tidning.

Fördelarna med programmatisk bannerannonsering
  • Visa dina annonser för rätt målgrupp
  • Effektiv kampanjekonomi
  • Marknadsför dig visuellt på utvalda premium-medier
Skärmavbild 2024-12-20 kl. 11.03.51

3 smarta tips för lyckad bannerannonsering

 

Använd remarketing banner-ads

Med remarketing når du de som besökt din webbplats och därmed bekräftat sitt intresse för dina produkter eller tjänster. Med en bra strategi för remarketing lyckas du sälja till de som ännu inte blivit kunder och sälja mer till de som tidigare handlat. Genom att visa varumärkesbyggande annonser och produktannonser för de som redan befinner sig i konverteringsfasen, bygger du lojalitet och växer genom merförsäljning.

Kombinera geografi med demografi

Kombinera fler relevanta målgrupper med varandra, exempelvis dina webbplatsbesökare (remarketing), besökare hos konkurrenter samt intresse-målgrupper. Öka relevansen ytterligare genom att visa dina annonser för målgruppen – inom ett begränsat geografiskt område. Väljer du dessutom att enbart visa annonserna när personerna i målgrupperna besöker DI, DN, Expressen, SVD och Aftonbladet får du varumärkesnytta från mediesajterna. Genom att kombinera flera olika parametrar blir precisionen och relevansen mycket hög.

En banner-strategi för flera affärer

Med banner-annonsering kan du alltså både bygga ett starkt varumärke, nå dina nuvarande kunder och hitta nya kunder. Vi har en stor erfarenhet av att hjälpa flera företag att hitta nya kunder och förbättra sin lönsamhet. Vill du veta hur vi tillsammans med dig kan skapa affärsnytta genom strategisk banner-annonsering?

Skärmavbild 2024-12-20 kl. 11.03.51

Nå dina konkurrenters kunder


Med målgrupper baserade på bland annat webbplatsbesök annonserar vi för dina konkurrenters kunder. Ja, du läste rätt. Genom att visa banner-annonser för de personer som nyligen besökt din konkurrents webbplats når du direkt en helt ny, relevant, målgrupp. Det här är ett effektivt sätt att hitta nya kunder i en målgrupp som vi redan på förhand vet har intresse av dina produkter och tjänster. Marknadsföring för en så exceptionellt relevant målgrupp, resulterar nästan alltid i en mycket effektiv kampanjekonomi.

 

 

Vill du testa att annonsera på dagstidningar och nyhetssajter?

Kom igång med Banner-annonsering

Med grundpaketet för Banner Ads kommer ni igång direkt och får snabbt synlighet på på flera av Sveriges största tidningar, till exempel Dagens Nyheter, Dagens Industri, Expressen och Aftonbladet. För att testa vilken potential som finns för er verksamhet genom banner-annonsering rekommenderar vi att ni startar igång med vårt minsta paket till ett fast pris på 10 000 kr/månad. Vi kontrollerar och justerar annonseringen löpande samt genererar en anpassad resultatrapport varje månad.

Priset inkluderar både vårt arbete och annonskostnad. Detta upplägg kan sedan byggas ut så att vi kan jobba aktivt med optimering och med en högre annonsbudget efter behov.

Löpande enligt överenskommelse | Pris: 10 000 SEK / månad