Få fler kunder med hjälp från en cetifierad Google Ads Partner
Varje dag googlar miljontals människor efter tjänster och produkter. Flera av dem söker garanterat efter det du erbjuder. Dessutom sker Google-sökningar ofta sent i köpprocessen – nära ett köpbeslut. Det gör sökannonseringen till en mycket lönsam marknadsföring.
Hög synlighet
Lönsam marknadsföring
Ger fler kunder
Fördelar med en Google Ads Partner
Sökannonsering handlar om att synas i sökmotorer, främst Google – när någon söker efter det du erbjuder. Ett företag med många sidor och framförallt många olika produkter kan behöva professionell hjälp av en Google Ads-byrå. Dels för att administrera och hantera alla sidor, fördela ut budget, sätta upp konverteringar etc. Det krävs dock även kontinuerligt underhåll av ett Google Ads-konto. Eftersom sökmönster och beteende förändras mycket snabbt krävs analys och optimering för att hela tiden lyckas ta, samt behålla, de bästa placeringarna i sökresultatet. För en placering i toppen på sökresultatet genererar nästan alltid mycket trafik till din webbplats.
Lönsam annonsering med Google Ads
Google är utan konkurrens den största aktören inom sökannonsering. Sedan flera år tillbaka är intäkterna från just Google Ads, den främsta intäktskällan för Google. Men det är inte bara Google som tjänar pengar på annonserna. Den främsta anledningen till framgången är naturligtvis att ett stort antal företag har lyckats få många nya kunder genom att annonsera med Google Ads. En av anledningarna till att det fungerar så bra och är så kostnadseffektivt är debiteringsmodellen. Du betalar för resultatet. Först när någon klickar på din annons debiteras du. Annonsutrymmet köps genom programmatisk budgivning. Och det är inte bara e-handelsföretag som kan öka sin försäljning med Google Ads utan alla typer av företag kan skapa riktig affärsnytta med hjälp av sökannonsering.
Google Ads shopping för e-handlare
Med Google Shopping visar du dina produkter i Googles sökresultat, med pris och produktbild. Dina annonser visas högst upp på söksidan och den som söker får svar på sin fråga direkt i sökresultatet. Eftersom svaret består av flera leverantörers bilder och priser uppfattas annonsen som mycket relevant – och det visar sig även i lönsamhet för den som annonserar.
Få affären med abandoned cart och remarketing
Händer det att dina besökare ibland lämnar din webbplats, utan att först ha handlat av dig? Med Remarketing når du dessa personer igen. En del av dina besökare har kanske till och med lagt produkter i sin varukorg men ändå inte riktigt tagit det där sista steget, att checka ut. Men hjälp av Abandoned Cart Remarketing kan du återigen nå dem. Med dynamiska produktannonser kan du visa individuellt anpassade erbjudanden, för just de här personerna. Här finns stora möjligheter att nå en högre avslutsfrekvens med mycket god lönsamhet.
6 tips på hur du hanterar en övergiven varukorg
Vi jobbar alltid datadrivet och alltid med kundens digitala affär i fokus. Därför blir vi ibland förvånande när vi ser en fin väldesignad e-handelsplats som saknar lösningar för att ta hand om övergiven varukorg, det vill säga de köp som ännu inte riktigt blivit av. Så här omvandlar du en lämnad varukorg till en affär.
Varför ska du välja Exsitec?
Vi har lång erfarenhet
Exsitec har hjälpt företag att digitalisera sina verksamheter i över 20 år och tillsammans med våra kunder har vi genomfört tusentals projekt.
Långa kundrelationer
Med en tydlig förvaltningsmodell utvecklar vi kundrelationer där vi skapar värde för våra kunder, på kort sikt såväl som på lång sikt.
Vi kan integration
Med lång erfarenhet av systemstöd har vi kunskapen att förstå de digitala behoven – och skapar en kraftfull helhetslösning med era verksamhetsstödjande system.
Ta hjälp av en Google Ads Partner för att nå dina affärsmål
Vi är certifierad Google Partner och våra erfarna Google Ads-specialister hjälper dig med allt ifrån att skapa en sökords-strategi och bygga upp ditt annonskonto till att kontinuerligt utveckla och optimera din synlighet på Google. När vi inleder vårt samarbete sätter vi gemensamt upp nyckeltal kopplade till bolagets affärsmål som vi sedan arbetar mot. Minst en gång per månad träffas vi sedan för att tillsammans gå igenom resultat och analys. Men först av allt börjar vi med att analysera hur du kan få fler kunder med hjälp av sökannonsering och Google Search Ads.
Hör gärna av dig för ett möte.
0707 480 207
stina.eiming@exsitec.se