Medius AP Automation
Medius AP Automation, tidigare MediusFlow, är en molnbaserad lösning för elektronisk fakturahantering som gör era manuella fakturahanteringsprocesser till digitala flöden.
Digitalisera pappersfakturor
Automatisera manuella processer
Hela fakturaprocessen i en digital lösning
Används av
-2.webp)
-3.webp)
-2.webp)
-1.webp)









Medius AP Automation med era övriga system
Vi integrerar Medius AP Automation mot en rad olika system. Genom våra hållbara integrationslösningar ser vi till att era system pratar med varandra och uppdateras, så att ni alltid arbetar med den senaste informationen.
6 Saker du kommer gilla med Medius AP Automation
Automatisering
Ta er automatisering till nästa nivå med Medius AP A. Genom AI och Machine Learning fångas, digitaliseras och hanteras fakturorna. Kontering, godkännande och betalning sker automatisk och i tid.
Datafångst
Medius AP A erbjuder marknadsledande fakturatolkning och datafångst med hjälp av smart AI-teknologi och Machine Learning.
Matchning
Automatisera fakturahanteringen med hjälp av marknadens mest kraftfulla matchmotor. Inköpsorderbaserade fakturor matchas mot order eller inleverans, och återkommande fakturor matchas mot leverantörens betalningsplan.
Kontroll
Få full kontroll på era fakturor och inköp, samt bättre insyn i era kostnader med hjälp av dashboards och rapporter. Medius AP A hjälper er optimera rörelsekapital och kassaflödet, minska risken för fel och få koll på era leverantörer.
Mobil tillgänglighet
Medius AP A är en mobil lösning som ger användaren tillgång att hantera fakturor var som helst, när som helst. Godkänn fakturor vart ni än befinner er - på kontoret, hemma eller på semester.
Flexibelt
En enkel fakturaprocess ska inte vara knepigt att få till. Med Medius AP A får ni en smidig, enkel och anpassningsbar lösning med integration mot ert valda affärssystem eller redovisningssystem.
Jobbar ni automatiserat med leverantörsfaktura-hanteringen?
Det är fortfarande många bolag som än idag inte arbetar helt automatiserat med leverantörsfakturahanteringen. Denna checklista på 10 enkla frågor hjälper dig att utvärdera och identifiera status på din hantering av leverantörsfakturor. Den ger dig insikt i er faktiska automationsnivå, vad ni kan förbättra i arbetet och vilka automationsmöjligheter ni har.
Varför Exsitec?
Vi har lång erfarenhet
Exsitec har hjälpt företag att digitalisera sina verksamheter i över 20 år och tillsammans med våra kunder har vi genomfört tusentals projekt.
Långa kundrelationer
Med en tydlig förvaltningsmodell utvecklar vi kundrelationer där vi skapar värde för våra kunder, på kort sikt såväl som på lång sikt.
Vi kan integration
Med lång erfarenhet av systemstöd har vi kunskapen att förstå de digitala behoven – och skapar en kraftfull helhetslösning med era verksamhetsstödjande system.
Årets partner fyra år i rad!
![]()
|
![]()
|
![]()
|
![]()
|
Några av våra nöjda kunder
”Vi och våra medarbetare inom administrationen är supernöjda och det har minskat vår personalomsättning då många tröttnade med den tidigare lösningen. Exsitec har verkligen uppfinningsrika personer, inget är omöjligt för dem och de har mycket bra lösningar."
- Marie Carlander, System & Projektkoordinator Office Management
"Vi har börjat att automatisera en del processer som fakturahanteringen och vi har även EDI handel med vår största leverantör. Jag är mest nöjd med möjligheten att enkelt anpassa systemet efter våra behov."
- Jan Denker, IT-ansvarig Moelven
”Exsitec är otroligt serviceinriktade och kompetenta, de har koll på både teknik (systemet) och hur man får det att fungera optimalt ute i verksamheten. Vi har fått snabb support och stabil hjälp vid behov. De är trevliga och väldigt bra att ha att göra med och vi ser fram emot ett fortsatt gott samarbete"
- Maggie Papp Broman, Projektledare NRC Group
Vi erbjuder support till Medius AP Automation
För oss är ansvar efter leverans viktigt. Vår support är experter på hela vår systemflora och vi är mycket stolta över den långa erfarenhet våra supportkonsulter har av Medius AP A.