Innehållsförteckning
Skapa oändliga möjligheter med ditt CRM
Innehållsförteckning
CRM? CRM, vad är det ett sådant system egentligen gör? Det handlar i stort om hur ett företag hanterar sina kunder. Med det sagt är det fortfarande många saker med ett CRM som inte är helt självklart och de funktioner som finns är många, låt oss gå igenom några utav dem.
Är det dags att börjat nysta i vad man kan göra med ett CRM-system? (Customer Relationship Management). Det kan ha stor betydelse för ett företag att ta in ett sådant system. Ett CRM-system behöver inte enkom användas för att hantera kundkontakter och följa upp potentiella affärsmöjligheter utan möjligheterna är oändliga! Speciellt om du integrerar systemet mot andra affärssystem.
Exsitec erbjuder kunder skräddarsydda CRM-lösningar
Med hjälp av open-source plattformen SugarCRM kan Exsitec erbjuda sina kunder helt skräddarsydda lösningar. SugarCRM i sin tur erbjuder fyra olika standardlösningar, som kan kombineras och skräddarsys efter kundens unika processflöden. Följande lösningar ingår i SugarCRMs portfölj:
- Sugar market - Automatisering av marknadsföring
- Sugar sell - Automatisering av försäljningsprocessen
- Sugar serve - Ärendehanteringssystem
- Sugar Enterprise - Möjliggör on-prem-lösning
Du KAN BYGGA EN RAKET MED DITT SUGARCRM
Under en introduktionsutbildning om SugarCRM hörde jag för första gången uttrycket “Du kan bygga en raket med ditt SugarCRM!”. För att reda ut vad uttrycket har för betydelse och för att få svar på andra frågor om SugarCRM grabbade jag tag i min kollega, team leader och erfarna CRM-konsulten Sofia Jonsson för att få svar på några frågor:
“Vad är innebörden av uttrycket “Man kan bygga en raket med Sugar?”
Det innebär att systemet är mycket anpassningsbart och som användare har man möjlighet att bygga upp processer utifrån sin verksamhet i Sugar. Många konkurrerande CRM system är inte lika flexibla som SugarCRM. Så innebörden av uttrycket "Man kan bygga en raket av Sugar" betyder kort att våra kunder kan använda SugarCRM till något helt annat än just för CRM. På gott och ont.
“Kan du nämna någon skräddarsydd lösning som du är stolt över”
En av våra kunder har en integration till deras affärssystem. Syftet med den är dels att skicka över vunna offerter som blir faktureringsunderlag i affärssystemet, men också dels för att snabbt som säljare kunna söka fram kundspecifika priser på de produkter säljarna vill erbjuda kunderna. Denna skräddarsydda lösning har vårt CRM-team skapat tillsammans med andra utvecklare på Exsitec. Så ett riktigt teamarbete med andra ord!
“Vilka kunder är lämpliga för ett SugarCRM-system?”
Jag skulle säga alla kunder som känner att de idag sitter med viktig data om sina kunder på flera olika ställen, det kan vara i excel, mail, olika system som inte är integrerade med varandra, då skulle jag varmt rekommendera SugarCRM. Med det får användarna en 360graders vy av sina kunder och all relevant information samlas på ett ställe.
Beskriv SugarCRM med tre ord
Flexibelt, Intuitivt och framtiden
Relaterade artiklar
Systemintegration 4 min
Systemintegration - en teknisk, funktionell eller strategisk fråga?
Hur ska man se på systemintegration som företag? Är det en teknisk, funktionell eller strategisk fråga?
Systemintegration 3 min
5 steg för att ta fram en enkel integrationsstrategi
En integrationsstrategi är viktigt för att skapa hållbara integrationslösningar. Här får du tips om hur man kan skapa...
ERP-system ERP 4 min
Så får ni kontroll på era indirekta inköp
Ta kontroll över era indirekta inköp med Proceedo. Upptäck fördelarna med ett automatiserat inköpssystem som...