C’est Normal växlar upp med Business Central och Brink Commerce
C'est Normal är ett svenskt livsstilsvarumärke grundat av influencern Jon Olsson och hans team.Det erbjuder kläder och accessoarer med en minimalistisk och sportig design.
Nu växlar de upp med Business Central.
Styr på flödena med BCS Connect och Brink Commerce
Höga försäljningsvolymer under kortare tidsperioder förutsätter intelligenta integrationer med möjlighet till att styra flödet, övervakning med larm och diagnostisering samtidigt som kapaciteten kan skalas upp i realtid (läs Black Week på sterioder). I C’est Normals fall är BrightComs integrationsplattform, BCS Connect, mot e-handelsplattformen Brink Commerce samt BCS Logistics mot Bonver med WMS Nyce helt avgörande för en sömlös och automatisk process.
– Skalbarhet och så hög grad av automatisering som det bara går är en förutsättning för C’est Normals väg framåt eftersom vi får så otroligt många orders på kort tid säger Warner Nickerson, CEO på C’est Normal. Vi vill lägga så mycket energi som möjligt mot våra kunder runt om i världen och det ställer helt andra krav på affärssystemet och e-handelsplattformen än tidigare, fortsätter Warner.

Om C'est Normal
C'est Normal är ett svenskt livsstilsvarumärke grundat av influencern Jon Olsson och hans team.
Det erbjuder kläder och accessoarer med en minimalistisk och sportig design.
Varumärket har vuxit snabbt genom stark närvaro i sociala medier och exklusiva släpp.
Fokus ligger på kvalitet, community och ett livsstilsdrivet uttryck.
Headless e-handelsplattform skalar linjärt
Brink Commerce är en headless e-handelsplattform som klarar av att skala linjärt. Vi fyller bara på med mer underliggande infrastruktur, det klarar inte ens de största enterprise-plattformarna av att göra. Det tar aldrig stopp som det gör för våra konkurrenter, det är därför vi kallar den för ’uncrashable’ säger Kristian Tysander, CEO och medgrundare till Brink.
Automatiserade betalningsflöden
Utöver integrationerna med e-handeln från Brink Commerce och 3PL Bonver är fokus på att automatisera betalningsflödena med Adyen med tillhörande avstämningar och uppföljningar vilket görs via PSP Connect. I takt med ökad internationell lansering är planen att lägga till ytterligare betalningslösningar vid behov. Med slutkunder i flera olika länder och valutor som i C’est Normal fall är en väl utvecklad internationell momshantering central. BrightComs modul för internationell momshantering stöder även de nya EU-reglerna för distanshandel från och med 1 juli 2021.

Business Central
Tinted är ett varumärke som ser heminredning som mode för ditt hem. De vill styla ditt hem med inspiration från catwalken, som återspeglas i produkter till ditt hem. Grundaren av Tinted har 20 års erfarenhet av design och textilier. Efter mycket lärdom och erfarenhet från modevärlden beslutade hon sig för att rikta sina kunskaper och passion mot inredning.