Frepart håller koll på affärerna
med SuperOffice

Deras kunder lägger stöldbegärliga produkter i Freparts händer  – och Frepart förlitar sig på Exsitec för en bättre kundrelationshantering. Efter flera decennier med samma CRM-system valde företaget att göra en uppdatering som banar väg för långsiktiga och lönsamma kundrelationer.

Du har säkert sett deras varuställ över huvudet på kassapersonalen i mataffären

Svenska Frepart AB har sedan början av 90-talet levererat lösningar för säker exponering i handeln, inte minst till varumärkesägare inom tobaksindustrin. Företaget säljer sina lösningar i ett flertal europeiska länder, bland annat i Tyskland där Frepart har en stark marknadsposition.


– Det finns många varor ute i butikerna som är stöldbegärliga, snus och läkemedel är två exempel. Vi hittar lösningar för att förvara detta på ett säkert och snyggt sätt, så att produkterna är lätta att hitta men svåra att stjäla, berättar Hjalmar Dverstorp, projektledare på Frepart.

Skärmavbild 2024-12-20 kl. 10.55.15
carlos 1000x1000

Ett digitalt lyft

Hösten 2023 valde företaget att uppdatera sin digitala systemmiljö. Efter att ha använt ett annat CRM-system i nästan 25 år, var det dags att testa något nytt. Molnbaserade SuperOffice CRM, som är byggt för att skapa och underhålla långsiktiga kundrelationer, matchade önskemålen. Så även Exsitec, som valdes som systemleverantör.

– Systemet innehåller väldigt många möjligheter, men det vi använder i nuläget är främst funktionen för att lägga upp varje försäljningscase och varje projekt där vi utvecklar saker i samarbete med kunden. Att kunna hålla isär försäljningsdelen och utvecklingsdelen är en av styrkorna hos SuperOffice, säger Hjalmar Dverstorp och fortsätter:

– Vi har väldigt mycket på gång samtidigt och det händer saker i projekten hela tiden. När man hamnar i ett sådant läge där man måste börja prioritera är det viktigt att kunna få en snabb bild av läget.

Med ett par klick går det att få fram en lista över försäljningar som behöver följas upp. Timmarna som läggs på att skräddarsy lösningar för kunder registreras enkelt i SuperOffice, och underlag för fakturering skapas automatiskt.

Om Frepart

Frepart har levererat displayställ sedan början av 90-talet, då företaget introducerade takhängda ställ för tobaksprodukter. Sedan dess har Frepart försett tusentals butiker över hela Europa med smarta varuställ för olika kategorier såsom receptfria läkemedel, egenvårdsprodukter, snus och tobak.

Resan från ett invant system

Hur har övergången varit, från ett välbekant till ett nytt system?

– Det är spännande att börja med något nytt, särskilt när man har jobbat i en annan miljö så pass länge. I början var det många frågor och rätt mycket letande innan vi hittade rätt i systemet, men det har inte varit några konstigheter att få svaren vi behöver från Exsitec. Samarbetet har fungerat bra.

Vilka funktioner värderar ni högst?

– Att snabbt få en överblick över våra försäljningar. Att kunna se var de stora intäkterna ligger, när man kan tänka sig att de trillar in och vilka vi måste jobba mer på för att stänga. Det är lättarbetat och enkelt att få struktur och ordning med SuperOffice, säger Hjalmar Dverstorp.

liza olivia 1000x1000

Hjalmar Dverstorp, projektledare Frepart

"I början var det många frågor och rätt mycket letande innan vi hittade rätt i systemet, men det har inte varit några konstigheter att få svaren vi behöver från Exsitec. Samarbetet har fungerat bra."

Skribent: Alice Lindén

Om produkten

 

Detta är SuperOffice CRM

SuperOffice är ett molnbaserat CRM-system byggt för att skapa och underhålla långa kundrelationer. Systemet innehåller tre delar för fullständig kundöversikt: Sälj, kundservice och marknad. Dessutom med flera färdiga kopplingar till Vismas ERP.

Undrar du något? Hör av dig så återkommer någon av våra 600 experter.

Frame 292 (1)