Kundportal anpassad
för Monitor ERP

Webb, PIM och kundportal som förlänger kraften i ditt affärssystem. Vi kopplar samman Monitor ERP med Litium för att skapa moderna B2B-lösningar för tillverkande företag.

Webbläsare Skärmavbild 2025-03-28 kl. 10.41.02
Självbetjäning

Kunderna kan hantera sina egna ärenden och affärer få tillgång till information utan att behöva kontakta kundtjänst.

Bättre orderhantering

Kunderna kan följa sina beställningar, vilket ger dem transparens och kontroll över sina affärstransaktioner.

Ökad kundtillfredsställelse

Genom enkel tillgång till information och snabb service stärks kundrelationerna.

Erfarenhet och integration mot Monitor G5

Många industriföretag har kommit långt med automatisering och ERP-stöd i produktionen – men den digitala kundresan släpar ofta efter. Exsitecs egenutvecklade kundportal är framtagen på e-handelsplattformen Litium och är helt integrerad med Monitor ERP – så att era kunder kan lägga order, följa leveranser och få full insyn, direkt online.

Flertalet webb- och B2B-portaler där vi integrerat Litium specifikt mot Monitor G5 borgar för teknisk trygghet. Paketeringen Client portal är specifikt utformat mot ert affärssystem.

Exsitec som partner för tillverkande bolag

  • Lång erfarenhet

  • Långsiktig partner

  • Single point of contact

Vi har över 100 aktiva kunder inom tillverkning, och många av våra kunder använder nischade affärssystem som Monitor. Vi har jobbat med tillverkande industri och varumärken under många år och vi har både bransch och verksamhetsspecifik kompetens inom Exsitec. 

Vi har över 100 aktiva kunder inom tillverkning, och många av våra kunder använder nischade affärssystem som Monitor eller Jeeves. Vi har jobbat med tillverkande industri och varumärken under många år och vi har både bransch och verksamhetsspecifik kompetens inom Exsitec. 

Med Exsitec som leverantör får ni en Single Point of Contact, SPOC, dit ni alltid kan vända er för att få hjälp, oavsett vilket system eller vilken tjänst det gäller. 

  • Lång erfarenhet

    Vi har över 100 aktiva kunder inom tillverkning, och många av våra kunder använder nischade affärssystem som Monitor. Vi har jobbat med tillverkande industri och varumärken under många år och vi har både bransch och verksamhetsspecifik kompetens inom Exsitec. 

  • Långsiktig partner

    Vi har över 100 aktiva kunder inom tillverkning, och många av våra kunder använder nischade affärssystem som Monitor eller Jeeves. Vi har jobbat med tillverkande industri och varumärken under många år och vi har både bransch och verksamhetsspecifik kompetens inom Exsitec. 

  • Single point of contact

    Med Exsitec som leverantör får ni en Single Point of Contact, SPOC, dit ni alltid kan vända er för att få hjälp, oavsett vilket system eller vilken tjänst det gäller. 

Namnlös design (30)

Komponenterna som gör Client Portal komplett

PIM – Samlad produktinformation

För tillverkande och industriföretag är korrekt produktdata avgörande tidigt i produktlivscykeln.

Med Litiums integrerade PIM samlar du all data – texter, bilder, filer, attribut, tekniska specifikationer, översättningar och relationer – på ett ställe. Kvalitetssäkra, massuppdatera och distribuera information enkelt till webb, kundportal, kataloger och återförsäljare.

 

Kundportal – Självservice för B2B

Skapa självservice och digital upplevelse genom att:

Se sitt upphandlade sortiment, avtalade priser och tillgängligt lager. Möjliggöra digital orderläggning för utvalda produkter. 

Söka produkter, skapa inköpslistor och följa orderstatus, historik och fakturor.

Hantera offerter – både spegla offerter från Monitor och redigera dem direkt i portalen för snabbare beslutsvägar och tydligare kommunikation.

Dela dokument och filer mellan er organisation och kund 

Webb som digitala skyltfönster

Integrerat CMS, Ofta finns våra kunder på internationella marknader, vilket gör webbplatsen till ett viktigt digitalt skyltfönster där innehåll, språk och produkter presenteras tydligt och intuitivt.

Enkelt att använda – Skapa landningssidor och kampanjer snabbt med drag-och-släpp.

Skalbart och flexibelt – Hantera flera webbplatser, språk, marknader och kanaler med avancerade behörigheter.


 

Beprövade integrationer

Integrationen är framtagen av Exsitec och bygger på branschens best practice, förfinad genom många projekt.

Den kombinerar kundunik anpassning med standardiserad arkitektur – vilket ger flexibilitet, kortare implementationstid och hög driftsäkerhet.

Artikeldata, priser, lagersaldon, kunder, order och historik speglas sömlöst mellan Monitor G5 och Litium, oavsett om lösningen körs on-premise, i molnet eller över flera instanser.

 

Utforska Client portal
i vår demomiljö

I demomiljön får du en inblick i hur du hanterar ärenden, följer upp konversationer och skapar en smidigare dialog med dina kunder – allt samlat på ett och samma ställe. 

Önskar du att få en specialanpassad demo till just ert bolag så klicka på knappen nedan och fyll i formuläret. Vi återkommer då till er med tid för ett första samtal för att kunna skapa en anpassad demo. 

Skärmavbild 2025-03-28 kl. 10.41.02

Anledningar till en skräddarsydd kundportal

  • Intern effektivitet

  • Nöjda & lojala kunder

  • Ökat försäljning

Minska belastningen på kundservice: Kundportalen minskar arbetsbelastningen på kundtjänst genom att automatisera vanliga förfrågningar och uppgifter.

Minska belastningen på säljarna: Kundportalen minskar arbetsbelastningen på säljavdelningen genom att göra specifik information tillgängligt direkt för kund. Sälj kan då lägga mer vikt på att assistera i mer komplexa projekt.

Effektivt informationsflöde i organisationen (PIM)
I vår kundportal får du ett riktigt bra system för att hantera all din produktnformation från en och samma plats. Detta gör att du alltid har uppdaterade och aktuella priser, produktbilder och produktinformation i alla dina system och kanaler. 

Automation: Med en stark koppling till organisationens ERP kan alla delar av försäljningsprocessen skötas automatiskt.

Punchout: Effektivt sätt att få kunder som arbetar i sina egna inköpssytem att använda uppdaterad information direkt från Kundportalen. spara mycket tid i bägge ändar.

Självservice: Självservice och självbetjäning ger kunderna möjlighet att själva se sin orderstatus och leveransstatus. Se sina individuella priser och få tillgång till relevanta dokument så som avtal mm.

Kundrelationer och insikter: Genom att använda Kundportalen kan ni vårda relationen med kunden 24/7, och hjälpa och stödja dem i alla olika delar av köpresan. Något som kortar ner köpresan för både er som företag och för kunden.

Värdefulla kundinsikter: Genom att analysera kundens aktivitet i Kundportalen kan du få värdefull information om kundernas beteende och behov. Värdefulla insikter för att anpassa kundupplevelsen.

Snabb anpassning till dina kunders feedback: Snabb feedback från kunderna att respondera på ökar lojalitet och engagemang. En väldesignad och välfungerande kundportal kan ge ditt företag en fördel jämfört med konkurrenterna.

Skalbarhet: Att vara skalbar är innebär att ni snabbt kan tillgängliggöra nya verksamheter och nya sortiment och produkter. 

Tillgänglighet: En annan stor fördel är att  att successivt tillgängligöra funktioner i Kundportalen.

Ökad interaktion med kunden: 
Allt efter era kunders digitala mognad ökar så ökar också möjligheten till effektivisering. En resa som ni gör tillsammans med kunden.

Fler kundinsikter: Genom att analysera kundens aktivitet i portalen kan du få värdefull information om kundernas beteende och behov.

Förbättrad försäljning: Kundportalen kan användas för att marknadsföra produkter, tillbehör, reservdelar och tjänster i olika kanaler, samt att erbjuda kunderna merförsäljningsmöjligheter.

  • Intern effektivitet

    Minska belastningen på kundservice: Kundportalen minskar arbetsbelastningen på kundtjänst genom att automatisera vanliga förfrågningar och uppgifter.

    Minska belastningen på säljarna: Kundportalen minskar arbetsbelastningen på säljavdelningen genom att göra specifik information tillgängligt direkt för kund. Sälj kan då lägga mer vikt på att assistera i mer komplexa projekt.

    Effektivt informationsflöde i organisationen (PIM)
    I vår kundportal får du ett riktigt bra system för att hantera all din produktnformation från en och samma plats. Detta gör att du alltid har uppdaterade och aktuella priser, produktbilder och produktinformation i alla dina system och kanaler. 

    Automation: Med en stark koppling till organisationens ERP kan alla delar av försäljningsprocessen skötas automatiskt.

    Punchout: Effektivt sätt att få kunder som arbetar i sina egna inköpssytem att använda uppdaterad information direkt från Kundportalen. spara mycket tid i bägge ändar.

  • Nöjda & lojala kunder

    Självservice: Självservice och självbetjäning ger kunderna möjlighet att själva se sin orderstatus och leveransstatus. Se sina individuella priser och få tillgång till relevanta dokument så som avtal mm.

    Kundrelationer och insikter: Genom att använda Kundportalen kan ni vårda relationen med kunden 24/7, och hjälpa och stödja dem i alla olika delar av köpresan. Något som kortar ner köpresan för både er som företag och för kunden.

    Värdefulla kundinsikter: Genom att analysera kundens aktivitet i Kundportalen kan du få värdefull information om kundernas beteende och behov. Värdefulla insikter för att anpassa kundupplevelsen.

    Snabb anpassning till dina kunders feedback: Snabb feedback från kunderna att respondera på ökar lojalitet och engagemang. En väldesignad och välfungerande kundportal kan ge ditt företag en fördel jämfört med konkurrenterna.
  • Ökat försäljning

    Skalbarhet: Att vara skalbar är innebär att ni snabbt kan tillgängliggöra nya verksamheter och nya sortiment och produkter. 

    Tillgänglighet: En annan stor fördel är att  att successivt tillgängligöra funktioner i Kundportalen.

    Ökad interaktion med kunden: 
    Allt efter era kunders digitala mognad ökar så ökar också möjligheten till effektivisering. En resa som ni gör tillsammans med kunden.

    Fler kundinsikter: Genom att analysera kundens aktivitet i portalen kan du få värdefull information om kundernas beteende och behov.

    Förbättrad försäljning: Kundportalen kan användas för att marknadsföra produkter, tillbehör, reservdelar och tjänster i olika kanaler, samt att erbjuda kunderna merförsäljningsmöjligheter.

Se vårt webinar!

I demomiljön får du en inblick i hur du hanterar ärenden, följer upp konversationer och skapar en smidigare dialog med dina kunder – allt samlat på ett och samma ställe. Webinaret leds av våra två experter Niclas Frid och Markus Rundlöf.