För 10 000 kr kan du synas på alla stora dagstidningar, för exakt din målgrupp*
*Detta är ett paket-erbjudande och gäller t.o.m. 30 november 2025
och är öppet för alla Exsitecs kunder.
Bygg varumärke på välkända mediesajter
Att annonsera programmatiskt med bannerannonsering handlar om att köpa digitalt annonsutrymme på stora mediesajter via automatiserade plattformar. Istället för att förhandla direkt med varje enskild sajt optimeras annonsköpen i realtid, baserat på målgrupp, beteende, maxpris och kontext. Ert varumärke exponeras för potentiella kunder där de befinner sig, med hög precision och räckvidd. Kampanjerna blir mer kostnadseffektiva än vid traditionell annonsering hos varje enskild tidning.
Fördelar med programmatisk bannerannonsering
- Visa dina annonser för rätt målgrupp
- Effektiv kampanjekonomi
- Marknadsför dig visuellt på utvalda premium-medier
- Ett starkt varumärke driver enklare trafik från t.ex. Chat GPT eller Google AI Mode
Kombinera geografi med demografi
Kombinera fler relevanta målgrupper med varandra, exempelvis dina webbplatsbesökare (remarketing), besökare hos konkurrenter samt intresse-målgrupper. Öka relevansen ytterligare genom att visa dina annonser för målgruppen – inom ett begränsat geografiskt område. Väljer du dessutom att enbart visa annonserna när personerna i målgrupperna besöker DI, DN, Expressen, SVD och Aftonbladet får du varumärkesnytta från mediesajterna. Genom att kombinera flera olika parametrar blir precisionen och relevansen mycket hög.
En banner-strategi för fler affärer
Med banner-annonsering kan du alltså både bygga ett starkt varumärke, nå dina nuvarande kunder och hitta nya kunder. Vi har en lång erfarenhet av att hjälpa flera företag att hitta nya kunder och förbättra sin lönsamhet. Vill du veta hur vi tillsammans med dig kan skapa affärsnytta genom strategisk banner-annonsering?