Facebook-annonsering

Med Facebook Annonsering får du möjlighet att använda en riktigt kraftfull annonsplattform. Få annonskanaler ger dig som annonsör så stora möjligheter att hitta och nå precis rätt målgrupper. Våra specialister hjälper er att sätta upp ett välstrukturerat annonskonto som är optimerat för lönsamhet - oavsett om det handlar om e-handelsköp eller leadsgenerering.

Nå nya kunder med Facebook-annonser

Med Facebook Ads får du möjlighet att använda en riktigt kraftfull annonsplattform. Få annonskanaler ger dig som annonsör så stora möjligheter att hitta och nå precis rätt målgrupper. Med hjälp av Facebooks spårningskod, Facebook-pixeln, kan du nå personer som besökt din webbplats, de som handlat av dig – men även de som påbörjat ett köp utan att checka ut.

Skärmavbild 2024-12-20 kl. 11.03.51

Träffsäkert målgruppsurval

- lägg tid på att hitta rätt

Förutom att nå personer som har besökt din webbplats eller som följer din Facebook-sida, kan du även visa annonser för personer – baserat på deras intressen. Den informationen baseras på bland annat bostadsort, ålder, intresse och användarbeteende som Facebook har om sina användare - det ger en unik möjlighet att skapa exakta målgruppsurval. Här lönar det sig att lägga lite extra tid och energi, för när vi väl hittar rätt målgrupper når vi fram till de personer som verkligen har ett intresse av det ni erbjuder.

Stäng affären

- med remarketing och abandoned cart

Med Facebook remarketing kan du nå personer som redan interagerat med ditt varumärke – via Facebook, Instagram eller din webbplats. Det kan handla om att de sett en video, besökt en produktsida eller lämnat en varukorg utan att köpa. För e-handel är det ett effektivt sätt att driva återköp och snabbt skapa lönsamma kampanjer.

Få nya kunder

- med Lookalike-målgrupper

Med Facebook lookalike-målgrupper kan du nå helt nya personer som liknar dina befintliga kunder och följare. Genom att matcha intressen, beteenden och köpvanor skapas en målgrupp med hög sannolikhet att bli intresserad av det ni erbjuder – vilket gör annonseringen mer relevant och träffsäker.

Skärmavbild 2024-12-20 kl. 11.03.51

Mät resultatet så du vet att det lönar sig

Med hjälp av målhändelser kan vi se hur många köp som genererats från en viss annons och varje köps konverteringsvärde, alltså försäljningsintäkten från köpet. Genom att titta på annonskostnad, intäkt och marginal får vi en bra bild av annonseringens lönsamhet. Med en genomtänkt kundresestrategi för Facebook Ads hjälper vi dig att successivt öka din omsättning och lönsamhet.

Med rätt målspårning kan du:

  • Se hur många köp annonsering genererat

  • Vilka kampanjer som genererat flest konverteringar

  • Beräkna hur lönsam annonseringen är