Building-construction-white

 

NEXT Project

NEXT Techs projekthanteringssystem NEXT Project är ett system helt anpassat för byggbranschen. När det integreras med bokförings- och lönesystem blir verktyget en helt komplett och konkurrenskraftig affärssystemslösning.

 

Projekthantering för byggbranschen

Skräddarsytt för bygg-, entreprenad- och servicebranschen.

Anpassningsbart efter ert företag

Next Project kan anpassas till just er bransch, utefter era unika flöden och de processer och arbetssätt som passar just ert företag.

Molnbaserat och mobilanpassat

Med Next Project lagras all information på samma ställe i molnet. Dessutom går Next Project att använda på alla enheter. Arbetsledaren följer projektet från datorn i byggboden samtidigt som fältpersonal ser projektdetaljer, lägger upp avvikelser, registrerar timmar och använt material via mobilen eller surfplatta.

 



Används av

Verktyget som digitaliserar byggbranschen

Next Project är systemet som digitaliserar byggbranschen. Verktyget är kraftfullt, men också skalbart, vilket innebär att ni väljer vilka moduler och funktioner som är relevanta för ert företag. Alla bolag, från enmansföretag till stora koncerner, kan använda Next Project.

Next Project är helt webbaserad och fungerar på alla plattformar. Vi erbjuder även standardiserade integrationer mot Visma Business och Visma.net.

HubSpot Video

 

6 saker du kommer gilla med NEXT Project

 

 

Mobil & molnanpassat

 

Skräddarsytt för branschen

Ingen bindningstid

Goda integrationsmöjligheter

Funktioner som underlättar hela projektprocessen

Ordning och reda som skapar högre lönsamhet

Några av alla funktioner i NEXT Project

Tidrapportering

På under minuten har du rapporterat din arbetsdag direkt från fält med NEXT tidrapporteringssystem för byggbranschen.

ÄTA

Med Next Project kan ni dokumentera ÄT:or i realtid med både text och foto.

Prislistehantering

Hantera artiklar på ett enda ställe och sätt olika kund, projekt- eller ramavtalspriser.

Personalliggare

Skapa en egen elektronisk personalliggare som kan användas av både egen personal och underleverantörer.

Arbetsorder

NEXT Project:s arbetsordersystem hjälper dig att enkelt skapa en arbetsorder för era projekt och hålla koll på era uppdrag.

Affärssystem

Next Project är ett molnbaserat affärssystem för byggbranschen som enkelt kan integreras mot exempelvis Visma för att skapa en helhetslösning.

Foton & dokument

Samla alla dina dokument på ett ställe och nå dem enkelt från alla dina enheter, dator som mobil.

Avräkning - åkeri & frakt

Automatisk registrering av orderdata, hela hanteringen av avräkning sker digitalt från redovisade underlag och reskontra och bokföring uppdateras automatiskt då fakturorna exporteras till ekonomisystemet.

Projektplanering

Med planeringsmodulen för era projekt får du en god översikt över projektplan, tidsplan och resurser. Med planeringsmodulen får ni snabbare estimering, effektiv resursplanering och kan skapa återanvändbara mallar.

Anbud/avtal

Samla all information på samma ställe och använd som underlag även för dina anbud och avtal.

Karta

NEXT Project:s koppling till Google Maps gör det enkelt att få en geografiskt översikt och följa din position i förhållande till arbetsorder.

Avvikelsehantering

I avvikelsemodul samlas alla former av avvikelser, exempelvis justerade ritningar, arbetsmiljö, leveransproblem eller tilläggsbeställningar.

Budget & prognos

Importmöjligheterna från kalkylprogrammet tillsammans med komplett integration med ekonomisystemet gör att det manuella registreringsarbetet försvinner. Du kan dessutom följa projektekonomin i realtid.

Elektronisk fakturahantering

NEXT e-invoice digitaliserar vi dina leverantörsfakturor, så att ni både slipper manuellt pappersarbete och oreda.

Dokument- & mallhantering

NEXT Project ger er verktyg för mall- och dokument- och hantering för byggprojekt. Verktygen är användarvänliga men innehåller samtidigt professionella funktioner anpassat för experten.

Integration ekonomi & lön

Integrationer finns med ett stort antal ekonomi- och lönesystem.

 


Varför Exsitec?

 

 

 

 

 

3 (2)-1

Vi har lång erfarenhet

Exsitec har hjälpt företag att digitalisera sina verksamheter i över 20 år och tillsammans med våra kunder har vi genomfört tusentals projekt.

2 (7)

Långa kundrelationer

Med en tydlig förvaltningsmodell utvecklar vi kundrelationer där vi skapar värde för våra kunder, på kort sikt såväl som på lång sikt.

1 (4)

Vi kan integration

Med lång erfarenhet av systemstöd har vi kunskapen att förstå de digitala behoven – och skapar en kraftfull helhetslösning med era verksamhetsstödjande system.

3 steg för kontroll och uppföljning i byggföretag

 


Några av våra nöjda kunder

 

 

 

 

 

telarco-300x127

 

"Den bästa förändringen med den nya helhetslösningen skulle jag vilja säga är sökbarheten i allting, enkelheten att söka gäller alla systemen. Vi har strikta bokslut och det stödet vi får i de olika systemen har varit en av de större skillnaderna. Vi kan idag hantera detta mycket lättare."

Jenny Landgren | Ekonomichef, Telarco

Client Logos (3)

 

"Är det något jag skulle vilja göra om så är det att ha kommit igång med Next Project ännu tidigare."

 

Andreas Andersson | VD, Network Solutions

 

Maskinringar-5

 

"Tidigare när våra användare var ute på arbete skrevs tidrapporter och andra notiser ner på papper under dagen och sedan fick medarbetaren snällt logga in på datorn under kvällen för att registrera allt i systemen. Det blev ett ohållbart arbetssätt."

 

Annelie Näsström | Verksamhetsansvarig, Sveriges Maskinringar

Kopia av Webbmall - boll för bild  (1)

 

 

Vad undrar du om NEXT Project? Mattias svarar gärna på dina frågor.