NEXT Project

NEXT Techs projekthanteringssystem NEXT Project är ett system helt anpassat för bygg, anläggning och entreprenad. När det integreras med bokförings- och lönesystem blir verktyget en helt komplett och konkurrenskraftig affärssystemslösning.

Webbläsare next mockup
Dokument- & mallhantering

NEXT Project ger er verktyg för mall- och dokument- och hantering för byggprojekt. Verktygen är användarvänliga men innehåller samtidigt professionella funktioner anpassat för experten.

Molnbaserat och mobilanpassat

Med Next Project lagras all information på samma ställe i molnet. Dessutom går Next Project att använda på alla enheter. Arbetsledaren följer projektet från datorn i byggboden samtidigt som fältpersonal ser projektdetaljer, lägger upp avvikelser, registrerar timmar och använt material via mobilen eller surfplatta.

Färdiga integrationer för NEXT

Anslutningen går att använda fristående för integration med NEXT men kan också anpassas utifrån unika behov. Med fördel kan den dock även nyttjas som en del i vårt ekosystem där det då finns färdiga flöden till andra anslutningar.

Verktyget som digitaliserar bygg och anläggning

Next Project är systemet som digitaliserar byggbranschen. Verktyget är kraftfullt, men också skalbart, vilket innebär att ni väljer vilka moduler och funktioner som är relevanta för ert företag. Alla bolag, från enmansföretag till stora koncerner, kan använda Next Project.

Next Project är helt webbaserad och fungerar på alla plattformar. Vi erbjuder även standardiserade integrationer mot Visma Business och Visma Net.

6 saker du kommer gilla med NEXT Project

Mobil- & molnanpassat

Fungerar lika smidigt på mobil som desktop, självklart i molnet. 

Skräddarsytt för branschen

Systemet är helt anpassat för bygg, anläggning och entreprenad

Ingen bindningstid

Kundnöjdheten är viktig för NEXT Project, därför kommer systemet helt utan bindningstid. 

Integrations-möjligheter

NEXT Project fungerar bäst genom starka integrationer. 

Projekt-anpassat

Funktioner som underlättar hela projektprocessen.

Ordning och reda

Ordning och reda som skapar högre lönsamhet.

Vill du integrera
NEXT med ett
annat system?

Skicka oss en förfrågan så återkommer vårt integrationsteam
så snart som möjligt.

Några av alla funktioner i NEXT Project

  • Affärssystem

  • Arbetsorder

  • Anbud/avtal

  • Avräkning - åkeri & frakt

  • Avvikelsehantering

  • Budget & prognos

  • Elektronisk fakturahantering

  • Foton & dokument

  • Integration ekonomi & lön

  • Karta

  • Personalliggare

  • Projektplanering

  • Prislistehantering

  • Tidrapportering

  • ÄTA

Next Project är ett molnbaserat affärssystem för byggbranschen som enkelt kan integreras mot exempelvis Visma för att skapa en helhetslösning.
NEXT Project:s arbetsordersystem hjälper dig att enkelt skapa en arbetsorder för era projekt och hålla koll på era uppdrag.
Samla all information på samma ställe och använd som underlag även för dina anbud och avtal.
Automatisk registrering av orderdata, hela hanteringen av avräkning sker digitalt från redovisade underlag och reskontra och bokföring uppdateras automatiskt då fakturorna exporteras till ekonomisystemet.
I avvikelsemodulen samlas alla former av avvikelser, exempelvis justerade ritningar, arbetsmiljö, leveransproblem eller tilläggsbeställningar.
Importmöjligheterna från kalkylprogrammet tillsammans med komplett integration med ekonomisystemet gör att det manuella registreringsarbetet försvinner. Du kan dessutom följa projektekonomin i realtid.
NEXT e-invoice digitaliserar vi dina leverantörsfakturor, så att ni både slipper manuellt pappersarbete och oreda.
Samla alla dina dokument på ett ställe och nå dem enkelt från alla dina enheter, dator som mobil.
Integrationer finns med ett stort antal ekonomi- och lönesystem.
NEXT Project:s koppling till Google Maps gör det enkelt att få en geografiskt översikt och följa din position i förhållande till arbetsorder.
Skapa en egen elektronisk personalliggare som kan användas av både egen personal och underleverantörer.
Med planeringsmodulen för era projekt får du en god översikt över projektplan, tidsplan och resurser. Med planeringsmodulen får ni snabbare estimering, effektiv resursplanering och kan skapa återanvändbara mallar.
Hantera artiklar på ett enda ställe och sätt olika kund, projekt- eller ramavtalspriser.
På under minuten har du rapporterat din arbetsdag direkt från fält med NEXT tidrapporteringssystem för byggbranschen.
Med Next Project kan ni dokumentera ÄT:or i realtid med både text och foto.
  • Affärssystem

    Next Project är ett molnbaserat affärssystem för byggbranschen som enkelt kan integreras mot exempelvis Visma för att skapa en helhetslösning.
  • Arbetsorder

    NEXT Project:s arbetsordersystem hjälper dig att enkelt skapa en arbetsorder för era projekt och hålla koll på era uppdrag.
  • Anbud/avtal

    Samla all information på samma ställe och använd som underlag även för dina anbud och avtal.
  • Avräkning - åkeri & frakt

    Automatisk registrering av orderdata, hela hanteringen av avräkning sker digitalt från redovisade underlag och reskontra och bokföring uppdateras automatiskt då fakturorna exporteras till ekonomisystemet.
  • Avvikelsehantering

    I avvikelsemodulen samlas alla former av avvikelser, exempelvis justerade ritningar, arbetsmiljö, leveransproblem eller tilläggsbeställningar.
  • Budget & prognos

    Importmöjligheterna från kalkylprogrammet tillsammans med komplett integration med ekonomisystemet gör att det manuella registreringsarbetet försvinner. Du kan dessutom följa projektekonomin i realtid.
  • Elektronisk fakturahantering

    NEXT e-invoice digitaliserar vi dina leverantörsfakturor, så att ni både slipper manuellt pappersarbete och oreda.
  • Foton & dokument

    Samla alla dina dokument på ett ställe och nå dem enkelt från alla dina enheter, dator som mobil.
  • Integration ekonomi & lön

    Integrationer finns med ett stort antal ekonomi- och lönesystem.
  • Karta

    NEXT Project:s koppling till Google Maps gör det enkelt att få en geografiskt översikt och följa din position i förhållande till arbetsorder.
  • Personalliggare

    Skapa en egen elektronisk personalliggare som kan användas av både egen personal och underleverantörer.
  • Projektplanering

    Med planeringsmodulen för era projekt får du en god översikt över projektplan, tidsplan och resurser. Med planeringsmodulen får ni snabbare estimering, effektiv resursplanering och kan skapa återanvändbara mallar.
  • Prislistehantering

    Hantera artiklar på ett enda ställe och sätt olika kund, projekt- eller ramavtalspriser.
  • Tidrapportering

    På under minuten har du rapporterat din arbetsdag direkt från fält med NEXT tidrapporteringssystem för byggbranschen.
  • ÄTA

    Med Next Project kan ni dokumentera ÄT:or i realtid med både text och foto.

Guide:
Kontroll och insikt för bygg och anläggning - en guide i 3 steg

mark och energibyggarna case 1