Kontakt

Vi är våra medarbetare

Vår vision

Vi väljer ut bra programvaror och tjänster, ser till att de fungerar tillsammans i kundens verksamhet och tar ansvar efter leveransen. Vi är specialister på affärssystem, beslutsstöd, digitalisering och skräddarsydda verksamhetsapplikationer. Vi vill välkomna våra kunder till en effektivare, enklare och roligare vardag genom att erbjuda ett bra IT-stöd.

Läs mer om vårt erbjudande

Att ha nöjda medarbetare som är motiverade både till att ha en trevlig arbetsmiljö och att göra ett bra jobb tillsammans med våra kunder är A och O.

Johan Kallblad VD, Exsitec

Vår kultur genomsyrar hela Exsitec

Värdeorden och vår kultur genomsyrar hela verksamheten och speglar vilka vi är och hur det är att arbeta på Exsitec. Organisationen är platt och det är högt till tak. Inkluderande!

Känslan på Exsitec är unik och något vi är väldigt stolta över.

Affärsmässighet

Vi är professionella och behandlar varandra och vår omgivning med ärlighet, respekt och prestigelöshet. Vi vill alltid att vårt arbete ska ge långsiktig nytta och lönsamhet för våra kunder.

Framåtanda

Vår verksamhet präglas av en nyfiken vilja att växa och en ständig önskan att bli bättre genom att utveckla oss själva samt våra kunder och partners.

Glädje

Vi har roligt på jobbet och för en positiv dialog med varandra och med andra. Resultatet av vårt arbete ska göra vardagen roligare för våra kunder.

Enkelhet

Vi är jordnära, okomplicerade, ödmjuka och vänliga. Vi strävar alltid efter att göra vardagen enklare för våra kunder och för varandra.

 

Karriär hos Exsitec

Exsitecs historia

Exsitec startades år 2000 och fokuserade inledningsvis på att förbättra verksamheten och IT-stödet för företag som använde affärssystemet Movex.

2009 gick investmentbolaget Syntrans in som delägare, ett entreprenörsdrivet bolag som arbetar långsiktigt med att utveckla bolag för att bli bäst på sin valda marknad. 2017 tillkom ytterligare en ägare, Standout Capital, investmentbolaget som fokuserar på att investera i växande teknikinriktade bolag i norden. 

Vi växer med förvärv

Under åren har vi förvärvat bolag för att växa och stärka vår kompetens inom områden vi tror på. 2012 förvärvade vi Sundit AB, ledande leverantör av affärssystemet Visma Business och vi växte med över 100%. Några år senare, 2015, var det bolaget Arego med deras kunskap inom Visma.net som gick till förvärv och nu senast, 2017, fick beslutsstödsområdet en stark tillväxt i förvärvet av konsultbolaget EGBS - Qlik- och Microsoftpartner med lång erfarenhet inom beslutsstöd.

Populärt traineeprogram

2013 startade vi vårt traineeprogram - då med 4 deltagare. Programmet har sedan dess vuxit sig både stort och väldigt populärt bland universitetsstuderande runt om i Sverige. 2018 kommer runt 20 deltagare plockas in och idag är omkring en tredjedel av personalen tidigare traineer.