
Innehållsförteckning
Spara tid och pengar med effektivare kundreskontra
Innehållsförteckning
Möjligheter för att effektivisera kundreskontra
För många organisationer är kundreskontran hjärtat i verksamheten, utan intäkter kan inga kostnader betalas. Därför är det av högsta vikt att hela tiden ha en bra överblick på vad som sker i kundreskontran och jobba så effektivt som möjligt. För att effektivisera sin reskontra finns det många möjligheter inne i Visma.net såsom:
- Automatisk frisläppning och utskick av fakturor
- Automatisk påminnelsehantering
- Automatisk avskrivning av kundfordringar
Automatisera och spara tid
Tiden vi lägger på vårt arbete är dyrbar och värdefull. Därför ska man inte sitta med enkla uppgifter, såsom att till exempel skicka ut kundfakturor, skapa månadsfakturor manuellt eller återrapportera kundinbetalningar. Detta ska systemet hantera automatiskt och vi lyfter vårt fokus från tidskrävande administrativa uppgifter till aktiviteter som ger mer värde till organisationen.
Några fördelarna med en mer effektiv kundreskontra:
- Bättre överblick på sin kundreskontra
- Ökad likviditet
- Spara tid (och i förlängningen pengar)
- Lägg tid på mer värdeskapande aktiviteter
Tack vare de automatiseringsmöjligheter som Visma.net erbjuder frigör vi resurser där de kan användas mer värdefullt. Det är lätt att fastna i gamla rutiner och att göra som man alltid har gjort. Genom att ta steget med Visma.net och bryta gamla rutiner och sätta upp nya automatiserade, blir inte bara jobbet roligare, utan också effektivare!
Relaterade artiklar

Digital Marketing & SEO Marknadsföring Digital handel 4 min
AI-driven sökning: Uppdatera din SEO-strategi för maximal synlighet
Söklandskapet genomgår just nu en snabb förändring, främst drivet av att AI-teknik blir en allt större del av hur...

Digital Marketing & SEO Marknadsföring Digital handel 3 min
Hur ChatGPT Search fungerar och hur SEO-strategier behöver anpassas
Med allt fler AI-drivna lösningar kan det vara bra att förstå hur dessa teknologier påverkar traditionell...

Systemintegration 4 min
Systemintegration - en teknisk, funktionell eller strategisk fråga?
Hur ska man se på systemintegration som företag? Är det en teknisk, funktionell eller strategisk fråga?