Kraftfull motor för ekonomi och logistik
- så går en leverans av Business NXT till!
Med Business NXT får ni fördelarna med en standardiserad lösning och molnets trygghet, utan att göra avkall på era behov av integrationer och anpassningar.
I denna guide kommer vi gå igenom vad en leverans av Business NXT med Exsitec innebär.
Ekonomi & logistik
Skalbart
Öppet API
Leverans baserad på best practise
Projektmetodik
Exsitecs projektmetodik säkerställer att projektet levereras i tid, inom budget och med överenskommen kvalitet. Metodiken är uppdelad i olika faser, där varje fas avslutas med en kontrollpunkt som bekräftar att vi är på rätt spår. För att detta ska lyckas krävs att båda parter tar ansvar och aktivt deltar med rätt kompetens genom hela processen.
Rådgivare inom ekonomi och logistik
Exsitecs team för projektet består av rådgivare med specialistkompetens inom olika områden och djupgående systemkunskap om både din nuvarande lösning och den du byter till. Detta ger dig de bästa förutsättningarna för att komma igång med Business NXT.
Utbildning
Vi erbjuder er som kund självklart utbildning genom projektet. Dessa baseras främst på onlinekurser som är tillgängliga via Visma Learning Universe, Visma Softwares digitala kursportal. Genom att avsätta tid för att genomföra kurser och utbildningar i din nya lösning så tidigt som möjligt, kommer du snabbare igång med alla funktioner.
Business NXT passar dig som har:
Funktioner i Business NXT
Ekonomi och redovisning
Logistik och lager
Stöd för produktion
Stöd för enkel montering/strukturartiklar
Projektredovisning
Kan integreras mot tredjepart-system
Stora anpassningsmöjligheter
Dynamisk gränssnitt
1. Användning av BAS-kontoplan, standardiserade nummerserier, samt grunddataprofiler, bokföringsprofiler och kundprofiler m.m.
2. Säkerställa hög grad av engagemang, ägarskap och förändringsvilja från kunden. Kundens eget engagemang är en avgörande framgångsfaktor.
3. En dedikerad projektledare från kundens sida är nödvändigt för att säkerställa att projektet når sin fulla potential
4. Tid från kunden att testa lösningen, så vi kan nå till ert önskade resultat tillsammans.
Leveransprocessen
I denna fas utreds kundens behov och lösningen specificeras i detalj. Detta sker genom workshops som vi ofta genomför på plats hos kund. Syftet är att identifiera kundens behov och önskemål och ta fram en lösningsbeskrivning.
Här utvecklar och konfigurerar Exsitec lösningen. Parallellt med detta hålls utbildning av nyckelanvändare, antingen digitalt eller på plats hos kunden. I denna fas testar kunden lösningen. Det är viktigt att kunden avsätter tid för att delta på utbildningar och testa lösningen, så att lösningen kan konfigureras utefter behov.
Kunden gör tester i demomiljö innan lösningen godkänns för driftsättning. Grunddata importeras i demomiljö och sedan i produktionsmiljö. Vid Go-Live har Exsitec avsatt dedikerad tid för assistans vid uppstart, där rådgivare finns tillgängliga för kunden.
Efter Go-Live verifierar kunden lösningen och konsulter från projektet fortsätter att arbeta nära kunden. Efter avslutat projekt erbjuder Exsitec support samt förvaltning. Vi rekommenderar våra kunder att ingå förvaltningsavtal för att vidareutveckla och automatisera lösningen.
Gratis kartläggningsworkshop
Vill ni förstå om Business NXT är rätt för er? Kontakta oss här för att boka en kostnadsfri kartläggningsworkshop. Vi går igenom era nuvarande system och processer för att identifiera det bästa paketet eller affärssystemet för dina mål!