CRM och Kundhanteringssystem

Kundhantering för starkare kundrelationer, mer effektiv försäljning och bättre stöd i kunddialoger. 

Boka Workshop

 

Vad är CRM?

CRM står för “Customer Relationship Management” och innefattar precis som det låter, omhändertagandet av kunder. Detta administreras på många företag i antingen excel eller i affärssystemets kundreskontra, men det finns många fördelar med att ha ett separat CRM-system.5 anledningar till ett CRM-system

Vidare läsning: Allt du behöver veta om CRM del 3.1 - Vad är CRM?

Varför ett separat CRM-system?

Införandet av ett CRM-system fokuserar på säljprocessen och centraliserar samt automatiserar arbetet för att på så sätt skapa tydliga och effektiva rutiner.

Ett CRM-system kan med fördel integreras med befintligt affärssystem, och i förlängningen då även mot övriga verksamhetssystem. På så vis kan ett företags olika processer effektiviseras samt information kan synliggöras för alla involverade parter.

3 användningsområden för CRM

Säljhantering

Skapa upp kontakter, se status på aktiviter, visualisera säljpipe och generera offerter.

Kundhantering

Arbeta efter er strategi och hantera ärenden för era kunder och prospekt strukturerat.

Uppföljning

Analysera utfall efter era prognoser, generera rapporter och följ lönsamheten i era affärer.

guide om modern kundhanteringSugar CRM - vårt crm erbjudande

Läs mer om CRM och kundhantering
quotesign

Vi har samlat mångårig kompetens från ledande funktioner inom försäljning och marknadsföring och skapat en grund för att ge viktiga råd och insikter i vad som går att uppnå med ett smart CRM.

Michael Huss, CRM-specialist Exsitec
prev
next
Vill du veta mer om CRM? Kontakta mig så berättar jag mer

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig - eller kontakta vår expert direkt!

Fredrik Lundell
Fredrik Lundell

Försäljningschef, 070 934 30 81