Medlemsregister i CRM-systemet
Ett CRM system behöver nödvändigtvis inte bara användas av säljare och säljande företag. Alla...
Kundhantering för starkare kundrelationer, mer effektiv försäljning och bättre stöd i kunddialoger.
CRM står för “Customer Relationship Management” och innefattar precis som det låter, omhändertagandet av kunder. Detta administreras på många företag i antingen excel eller i affärssystemets kundreskontra, men det finns många fördelar med att ha ett separat CRM-system.
Vidare läsning: Allt du behöver veta om CRM del 3.1 - Vad är CRM?
Införandet av ett CRM-system fokuserar på säljprocessen och centraliserar samt automatiserar arbetet för att på så sätt skapa tydliga och effektiva rutiner.
Ett CRM-system kan med fördel integreras med befintligt affärssystem, och i förlängningen då även mot övriga verksamhetssystem. På så vis kan ett företags olika processer effektiviseras samt information kan synliggöras för alla involverade parter.
Ett komplett CRM-system med stöd för försäljning, marknadsföring och support gentemot era kunder.
Plattformen ger hela företaget en tydlig överblick, förstklassig kundupplevelse samt ger pålitliga prognoser och analyser.
Anpassningsbart och flexibelt, systemet sätts upp utifrån era behov och processer.
Skapa upp kontakter, se status på aktiviter, visualisera säljpipe och generera offerter.
Arbeta efter er strategi och hantera ärenden för era kunder och prospekt strukturerat.
Analysera utfall efter era prognoser, generera rapporter och följ lönsamheten i era affärer.