Kontakt

CRM och CRM-system

Förbättra och bevara kundkontakten med ett CRM-system för styrning, organisering och administration av kunder och kundrelationer.

Läs om crm-systemet sugar

CRM: Customer Relationship Management

CRM står för “Customer Relationship Management” och innefattar precis som det låter, omhändertagandet av kunder. Det används för att hantera interaktionen med nuvarande kunder, men även för att nå ut till nya potentiella kunder.

  • Hantera interaktionen och kommunikation med kunder
  • Lagra information om kunder och potentiella kunder
  • Dela information med dina kunder
  • Förstå kundernas behov och möta dem på bästa sätt

Varför ett separat CRM-system?

Ett CRM-system hjälper att skapa en strategi för relationsmarknadsföring. Marknadsföring och försäljning kan optimeras med hjälp av ett CRM system, och därmed kan även lönsamheten inom ett företag förbättras.

Införandet av ett CRM-system fokuserar på säljprocessen och centraliserar samt automatiserar arbetet för att på så sätt skapa tydliga och effektiva rutiner.

Ett CRM-system kan med fördel integreras med befintligt affärssystem, och i förlängningen då även mot övriga verksamhetssystem. På så vis kan ett företags olika processer effektiviseras samt information kan synliggöras för alla involverade parter.

Administrera och organisera dina kundkontakter med stil

Kontakta mig om CRM-system
Omed Saeid
Omed Saeid

Försäljning, 076-710 10 55

Omed är lösningsorienterad och brinner för att hjälpa och utveckla kunder och relationer. Utmanar gärna befintliga arbetssätt och anstränger sig för att hitta nya möjligheter. Dessutom driver han vårt Sugar-initiativ affärsmässigt.