Förenkla din upphandling av ett budget- och prognossystem

Går ni i tankarna på att skaffa ett nytt budget- och prognossystem men känner er osäkra kring hur ni säkerställer att det nya systemet täcker era behov? En viktigt pusselbit är självklart att genomföra en utvärdering och kartläggning av era behov och förväntningar på ett nytt system. En utvärdering kan kännas svår och snårig men behöver inte upplevas som ett berg att bestiga. Genom att lyssna in på detta webinar får ni med er verktygen ni behöver för en lyckad upphandling.
Vi kommer bland annat prata om:
- Vart och med vem startar en kartläggning av verksamhetens behov och utvärdering av potentiella system
- Kommunikationen av krav och prioritering till potentiella leverantörer samt hur detta genomförs tydligt och strukturerat
- Hur ni säkerställer att systemet uppnår träffsäkerhet med att processen matchar er verksamhet, att verktyget fungerar för hela organisationen och resultatet resulterar i en stark precision av er budget
Ta gärna del av vår mall av en kravspecifikation för budget- och prognosverktyg. Ni finner den här.
Se webinaret här ↓
Relaterade on-demand webinar
Gör ditt Planacy bättre - Enkla tips på 30 min
I detta webinar kommer vi att fokusera på enkla tips och trix kring hur du genom enkla medel kan lyfta användandet av...
Qlik + Planacy = SANT
Få en inblick i hur systemen Qlik Sense och Planacy fungerar tillsammans och vad styrkorna är att ha båda dessa system...
Det här är Planacy
Under detta webinar presenterar vi budget- och prognosverktyget Planacy och visar hur det effektiviserar arbetet med...
Rullande prognosarbete med Planacy
Detta webinar innehåller information om hur planeringsverktyget Planacy kan hjälpa dig i arbetet med rullande prognoser.