10 saker du som marknadsförare kommer älska med HubSpot

2022-07-15 | Marknadsföring

Innehåll

Hubspot är CRM-systemet som är byggt med marketing automation i grunden. Tanken med plattformen är att ge full transparens till avdelningarna som alla touchar prospekt och kunder på deras resa mot nöjda kunder hos ert företag, det vill säga marknad, sälj och kundservice.

Vi har listat 10 saker som du skulle älska med Hubspot, och det har vi gjort baserat på att vi själva jobbar i verktyget sedan 2017 och älskar det!

 

10 saker som du som marknadsförare kommer att älska med Hubspot:

 

  1. Få rapporter med grym funktionalitet som visar KPI:er och hur marknadsföringen går dag för dag.

 

  1. Selektera bland era kundkategorier och skapa anpassade e-mailutskick på ett kick, utan gen(sen)vägar via Excellistor.

 

  1. Sätt upp formulär för att samla in leads & poängsätt dina leads efter dess beteende på er webb. Ge poäng på olika konverteringar och efter X antal poäng så är det kanske dags att slå en signal?

 

  1. Samla alla era annonser på Sociala Medier i en vy (Google Ads, Facebook, Linkedin m.fl.), justera budget löpande och optimera utifrån prestation.

 

  1. Få också en samlad vy över era egna kanaler i Sociala Medier och välj vilken kanal du vill publicera i härnäst.

 

  1. Jobba effektivt med kampanjer. På samma ställe kan du: koppla mail, annonser, landningssidor och UTM-taggade länkar m.m.så att du enkelt kan både mäta och analysera utfallet.

 

  1. Vässa e-mail marknadsföringen genom inbyggd A/B-testning samt smarta mail där innehållet förändras efter mottagaren. 

 

  1. Livechat eller en chatbot på webben? Hubspot erbjuder båda och gör det lättare för dina besökare att ta sig vidare i sin köpresa.

 

  1. Automatisera er marknadsföring genom att sätta upp villkorsstyrda flöden och skicka notiser till säljavdelningen när relevant. 

 

  1. Håll enkelt koll på hur er webb står sig SEO-mässigt med plattformens kraftfulla SEO-skanning.

 

PRENEMURERA PÅ KUN(D)SKAPSBLOGGEN

 

Exsitec

Relaterade inlägg

Hur kan du påverka om du kommer med i ChatGPTs Deep Research-rapport?

Vad innebär det för din SEO-strategi? Och hur kan du optimera ditt innehåll för att bli en del av dessa AI-genererade...

AI-driven sökning: Optimera din synlighet i ChatGPT

Traditionell sökmotoroptimering (SEO) handlar om att placera din webbplats högt i Googles sökresultat. Men hur...

AI-driven sökning: Uppdatera din SEO-strategi för maximal synlighet

Söklandskapet genomgår just nu en snabb förändring, främst drivet av att AI-teknik blir en allt större del av hur...

Hur ChatGPT Search fungerar och hur SEO-strategier behöver anpassas

Med allt fler AI-drivna lösningar kan det vara bra att förstå hur dessa teknologier påverkar traditionell...