Webinarserien där vi pratar om allt inom CRM

Välkommen till vår nya webinarserie med Liza Bruze, affärsutvecklare inom området CRM. Liza kommer under seriens gång bjuda in olika gäster och diskuterar customer relationship management system, eller CRM, med
dem. De olika delarna kommer bestå av Marketing automation, säljsystem
och ärendehantering. I varje del kommer vi släppa tre avsnitt. I varje avsnitt kommer vi gå igenom olika nivåer av alla delar som ingår i ett CRM-system
- så även du som ser dig som en erfaren CRM-användare kan finna nytta i
vår serie.

CRM-kollen-flat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nästa avsnitt : 

Varför bör man automatisera sin marknadsföring?

Uppskattad varaktighet: 20 min

Liza inleder Marketing Automation-serien genom att prata högt och lågt om marknadsföring med en kollega, Jonathan. De pratar om vikten av att implementera ett marketing automation-system, hur det brukar se ut för företag som saknar ett sådant system och mycket, mycket annat. 

Anmälan har ännu inte öppnat, men du kan fylla i formuläret längst ner så får du ett mail när det finns tillgängligt.

 

 

 


Marketing Automation

Passar för dig som: Jobbar med marknadsföring.

 

 

 

 

 

crm-kollen avsnitt 1

Varför bör man automatisera sin marknadsföring?


Liza inleder Marketing Automation-serien genom att prata högt och lågt om marknadsföring med en kollega, Jonathan. De pratar om vikten av att implementera ett marketing automation-system, hur det brukar se ut för företag som saknar ett sådant system och mycket, mycket annat. 

crm-kollen avsnitt 2

Jobba smartare  med ett system för Marketing automation

Liza har en återträff med Frida från CRM-kollens inledande avsnitt och har dessutom bjudit in en av Exsitecs mest erfarna marknadsförare Axel. Liza, Frida och Axel delar insikter och erfarenheter både från ett systemperspektiv men även med synpunkter från marknadsföringsvinkeln. 

crm-kollen avsnitt 3

Bli expert på ditt Marketing automation-verktyg


Det är dags att runda av Marketing automation-avsnitten och Liza träffar Axel återigen. Tillsammans pratar de om skillnader mellan B2B- och B2C marknadsföring, trender för marknadsförare och hur marknadsföringen endast är så bra som systemet
som ligger bakom. 

 

 



Säljsystem

Passar för dig som: Jobbar med försäljning.

 

 

 

 

 

crm-kollen avsnitt 1

Vad är ett säljsystem?

Liza startar igång nästa del av CRM-kollen, med fokus på säljprocessen. I första delen möter hon Ebba och Joakim, som båda arbetar mycket med försäljning på Exsitec. Tillsammans pratar de bland annat om kundresan och hur man vårdar sina prospekts. 

crm-kollen avsnitt 2

Hur arbetar en modern säljavdelning?

Liza möter Michael som, likt som Liza själv, jobbar med försäljning på Exsitec. Även konsulten Rayan gästar och kommer med sina erfarenheter av att ha implementerat säljsystem hos flera olika företag. 

crm-kollen avsnitt 3

Försäljningsavdelningen 2024 - trender och insikter

För att avsluta säljserien har Liza bjudit in Jonathan, som tidigare gästat under marketing automation-serien. Jonathan och Liza pratar om trender och insikter under 2024, samt hur sälj och marknadsföring
hör ihop - och hur ett
system kan bidra
till denna symbios. 

 

 

 


Ärendehanteringssystem

Passar för dig som: Jobbar med support.

 

 

 

 

 

crm-kollen avsnitt 1

Hur kan man effektivisera sin support?

Sista serien i CRM-kollen kommer fokus ligga på ärendehantering och support. Liza har till första avsnittet bjudit in två bekanta ansikten, Ebba och Frida. Tillsammans diskuterar de definitionen av ett system för ärendehantering, hur supportärenden klassiskt hanteras och hur ett ärendehanteringssystem kan förenkla vardagen för en supportavdelning. 

crm-kollen avsnitt 2

Hur arbetar en modern supportavdelning?

Liza träffar återigen Michael och Rayan, där de kommer med konkreta exempel på hur implementationen av ett ärendehanteringssystem har hjälpt flera
av våra kunder. 

crm-kollen avsnitt 3

Sammanfattning av CRM-kollen

Sista avsnittet i vår webinarserie lyfter Liza lite highlights från säsongen. Hon rundar både av ärendehanteringssystem men också hela CRM-kollen. Gästerna i detta avsnitt är Jonathan, som varit med tidigare, men också konsulten Emelie som gör sin debut i CRM-kollen. Det delas erfarenheter från supporthantering och dras paralleller mellan de olika modulerna för Marketing automation, sälj och support som CRM-kollen bestått av.  

 

 

 

 

Missa inte kommande avsnitt! 

Passar inte tiden för avsnittet dig? Eller du kanske hellre vill delta på en lite mer avancerad nivå?

Anmäl dig nedan för att bli påmind om när nästa avsnitt finns tillgängligt! 

Våra produkter

HubSpot

Vi är officiell HubSpot-partner för marknadens mest kraftfulla system för CRM, marketing automation, kundservice och försäljning kombinerat. Med alla delar i en och samma plattform får hela organisationen EN gemensam bild av era prospekts och kunder.

SugarCRM

Varför arbetar dina säljare med att föra in data i systemet, varför måste de lägga en stor del av tiden till administrativt arbete och varför ska det vara så krångligt att prospektera och hitta nya affärsmöjligheter? Med SugarCRM löser du problemen. 

SuperOffice

SuperOffice är ett molnbaserat CRM-system byggt för att skapa och underhålla långa kundrelationer. Tre delar för fullständig kundöversikt. Välj de delar som ni har behov utav. Dessutom med flera färdiga kopplingar till Vismas ERP.

 

 

 

Vill du veta mer om CRM-kollen?

Hör av dig till mig så berättar jag gärna mer!

liza bruze - boll för webb

Liza Bruze

Affärsutveckling