Webinarserien där vi pratar
om allt inom CRM
Välkommen till vår nya webinarserie med Liza Bruze, affärsutvecklare inom området CRM. Liza kommer under seriens gång bjuda in olika gäster och diskuterar customer relationship management system, eller CRM, med dem. De olika delarna kommer bestå av Marketing automation, säljsystem och ärendehantering. I varje del kommer vi släppa tre avsnitt. I varje avsnitt kommer vi gå igenom olika nivåer av alla delar som ingår i ett CRM-system - så även du som ser dig som en erfaren CRM-användare kan finna nytta i vår serie.
Försäljningsavdelningen 2024 - trender och insikter
Uppskattad varaktighet: 30 min
För att avsluta säljserien har Liza bjudit in Emelie, konsult och teamlead inom CRM på Exsitec. Liza och Emelie pratar om trender och insikter under 2024, samt hur sälj och marknadsföring hör ihop - och hur ett system kan bidra till denna symbios.
Säljsystem
Passar för dig som: Jobbar med försäljning.
Vad är ett säljsystem?
Liza startar igång nästa del av CRM-kollen, med fokus på säljprocessen. I första delen möter hon Jonathan , som varit involverad i många implementationer av säljsystem. Liza och Jonathan pratar bland annat om kundresan och hur man vårdar sina prospekts.
Hur arbetar en modern säljavdelning?
Liza möter rådgivaren Stefan, som har lång erfarenhet av att ha hjälpt kunder öka lönsamhet genom sitt CRM. Tillsammans pratar de om strategier, mål och ambitioner med säljstöd.
Försäljningsavdelningen 2024 - trender och insikter
För att avsluta säljserien har Liza bjudit in Emelie, konsult och teamlead inom CRM på Exsitec. Liza och Emelie pratar om trender
och insikter under 2024, samt hur sälj och marknadsföring hör ihop - och hur ett
system kan bidra till denna symbios.
Ärendehanteringssystem
Passar för dig som: Jobbar med support.
Hur kan man effektivisera sin support?
I de sista två avsnitten i CRM-kollen kommer fokus ligga på ärendehantering och support. Liza har till första avsnittet bjudit in ett nytt ansikte, Linda Ebbewall - konsult och teamlead inom CRM. Tillsammans diskuterar de definitionen av ett system för ärendehantering, hur supportärenden klassiskt hanteras och hur ett ärendehanteringssystem kan förenkla vardagen för en supportavdelning.
Sammanfattning av CRM-kollen
Sista avsnittet i vår webinarserie lyfter Liza några highlights från säsongen. Hon rundar både av ärendehanteringssystem men också hela CRM-kollen. Gästen i detta avsnitt är en återvändare från säljserien, Emelie. Det delas erfarenheter från supporthantering och dras paralleller mellan de olika modulerna för Marketing automation, sälj och support som CRM-kollen bestått av.
Marketing Automation
Passar för dig som: Jobbar med marknadsföring.
Varför bör man automatisera sin marknadsföring?
Liza inleder Marketing Automation-serien genom att prata högt och lågt om marknadsföring med en kollega, Jonathan. De pratar om vikten av att implementera ett marketing automation-system, hur det brukar se ut för företag som saknar ett sådant system och mycket, mycket annat.
Jobba smartare med ett system för Marketing Automation
Liza har en återträff med Frida från CRM-kollens inledande avsnitt och har dessutom bjudit in en av Exsitecs mest erfarna marknadsförare Axel. Liza, Frida och Axel delar insikter och erfarenheter både från ett systemperspektiv men även med synpunkter från marknadsföringsvinkeln.
Bli expert på ditt Marketing Automation-verktyg
Det är dags att runda av Marketing Automation-avsnitten och Liza träffar Axel återigen. Tillsammans pratar de om skillnader mellan B2B- och B2C marknadsföring, trender för marknadsförare och hur marknadsföringen endast är så bra som systemet
som ligger bakom.
Missa inte kommande avsnitt!
Passar inte tiden för avsnittet dig? Eller du kanske hellre vill delta på en lite mer avancerad nivå?
Anmäl dig nedan för att bli påmind om när nästa avsnitt finns tillgängligt!
Våra produkter
HubSpot
SugarCRM
SuperOffice
Vill du veta mer om CRM-kollen?
Hör av dig till mig så berättar jag gärna mer!
Liza Bruze
Mobil: 0708 - 825 593
Epost: liza.bruze@exsitec.se