Visma.net Project Management sammanför dina medarbetare med dina kunder och projekt i en enda mjukvara för projekthantering. Förbättra informationsflödet, eliminera manuella rutiner och få en översikt av företagets resurser i realtid.
Lösningen är helt molnbaserad och fungerar var som helst, när som helst - på alla enheter. Med appen kan du exempelvis tidrapportera direkt efter avslutat kundmöte, följa upp och skapa aktiviteter, hålla koll på säljcase och få full översikt över dina projekt även när du är på språng.
Med ett modernt projektverktyg i Visma Project management får du allt på samma plats. Från projektplanering till uppföljning på samma plattform.
Med en effektiv projekthanteringslösning påskyndar du det administrativa arbetet och får fler projekt klara för fakturering. Helt enkelt en snabbare faktureringscykel som leder till högre likviditet.
Visibilitet i hela flödet med ett modernt projektverktyg ökar även förståelsen för verksamheten. Realtidsgenererade rapporter visar ner på projektnivå vilken tidsåtgång, kostnader och intäktsprognoser som finns för respektive projekt.
Visibiliteten hjälper även till att skapa ett enhetligt tillvägagångsätt i projektarbetet. Dessutom görs uppföljningsanpassning efter mottagare så att nyckeltal finns tillgängliga för exempelvis projektledare, konsultchef eller ekonomiansvarig.
Vi integrerar alla system och produkter efter dina behov. Från vår egna produktpark eller andra av era redan existerande systemlösningar.
Läs mer om våra applikationer vi skapat över tidigare affärssystem eller om våra integrationer.
Med dagliga backuper och automatiska uppdateringar behöver ni aldrig oroa er för er data, den sparas och finns tillgänglig när som helst, var som helst och på alla enheter.
Genom Visma.net Project Management har vi underlättat arbetet från tidrapportering till fakturering
Klas Lindgren | CFO 1337 .tech
Visma.net Project Management, tidigare Visma Severa, är en del i Visma-familjen och har färdiga integrationer mot Visma.net, Visma Business, Visma Admin, Visma Global och Visma Lön. Detta innebär att ni arbetar i Project Management men integrationen för över information till affärssystemet. Exempelvis sker fakturering i Project Management, medan ordern kommer att läggas i affärssystemet.
Samla all kundinformation på ett och samma ställe och få bättre koll på dina projekt och alla dess processer, historik, aktiviteter och lönsamhet.
Projektverktyget ger dig en god överblick över allt kopplat till projektet, så som resurser, finansiella detaljer, deadlines, scheman och kostnader.
Tillåter en god överblick och effektiv allokering av era resurser, vilket bidrar till lönsamhet i projektet. Ni kan redan i försäljningsstadiet lägga upp en preliminär plan för resursfördelningen samt få god översikt över kapacitet och belastning per anställd.
Tidsrapportering och registrering av utlägg görs direkt via webben eller i appen. Rapporterad tid uppdateras direkt och kan kopplas till kund eller internt arbete, samt direkt till underlaget som används för fakturering
Automatiserar faktureringsprocessen och frigör tid och resurser till annat. Visma.net Project Management kan även integreras med exempelvis ert bokföringssystem.
Visma.net Project Management möjliggör realtidsgenererade rapporter som ger värdefulla insikter om er organisation och era projekt. Dessutom kan rapporterna delas både internt och med kund.
Företag inom exempelvis reklam- webb- PR- och produktionsbyråer kan ha nytta av:
Företag inom exempelvis arkitektur och IT eller med annan projektverksamhet kan ha nytta av:
Konsultföretag inom exempelvis teknik och mjukvaruutveckling kan ha nytta av: