Mobigo - Arbetsorderhantering för VVS

2019-10-24 | Service, bygg och entreprenad
vvs

Innehåll

Du kommer snabbt igång med Mobigo eftersom du får systemet med alla branschspecifika
inställningar som VVS-företag generellt använder. Är ditt företag godkänt och auktoriserat enligt
Säker Vatten är Mobigo dessutom förkonfiguerat med Säker Vattens arbetsordersedlar, checklistor och intyg.

Vill du se hur systemet fungerar och se exempel på olika funktioner? Tryck på knappen för att komma till vår guide för olika funktioner i Mobigo. 

Se hur det ser ut

Mobila checklistor och intyg 

Installationerna blir utförda och kontrollerade enligt branschreglerna. Montörerna arbetar efter checklistan för installationer enligt Säker Vatten och fyller enkelt i den på plats med Mobigos system för mobil arbetsorder. Intyget till beställaren lämnas i digital form via e-post eller skrivs ut och skickas.

Koppla systemet mot dina grossister

För många VVS-företag tar prissättning och hantering av artiklar och prislistor mycket tid. Du kan
koppla Mobigo mot grossister som Ahlsell, Dahl, Elektroskandia och Onninen, läsa in deras följesedlar direkt i systemet och förenkla arbetet.

RSK-nummer för prisjämförelser

I artikelregistret läser du in artikelregister och prisfiler från ditt affärssystem eller grossisternas filer. Med RSK-nr på dina artiklar kan du enkelt jämföra priser från olika leverantörer.
Kalkylrapporter ger arbetsledare och projektledare överblick och kontroll på uppdragens
täckningsbidrag.

Integration med affärssystem och lönesystem

Idag talas det mycket om automatisering och hur man kan effektivisera arbetsprocesserna inom ett företag. Integrationer bidrar till att få systemen att arbeta tillsammans och kännas som en enhet ut mot användarna. Med Mobigo finns det integrationer till de mest förekommande affärssystem och lönesystem på den svenska marknaden som kan hjälpa just ditt VVS-företag. 

 

Läs mer om Mobigo här

 

kom i kontakt med våra säljare 

Vad innebär K3-övergången för bygg- och entreprenadbolag?

Från och med 1 januari 2026 blir det obligatoriskt för fler företag att tillämpa det så kallade K3-regelverket – något...

Digitalisering för bygg och entreprenad

Genom att noggrant planera och följa den ekonomiska utvecklingen kan entreprenörer öka effektiviteten, minska...

Exsitec ingår samarbetsavtal med twoday INSIKT för service-, bygg-, och entreprenadbranschen

Exsitec ingår samartbetsavtal med twoday gällande produkten INSIKT.

En inblick i digitalt fältarbete

Exsitec har sedan ca 10 år tillbaka arbetat med att digitalisera företag inom Service, Underhåll/Installation, Bygg och...