En modern kundportal

Skapa konkurrensfördelar genom att erbjuda dina
kunder bästa möjliga användarupplevelse.

Testa vår demo ILS expanderar med kundportal

En bra interaktion med kunderna är en viktig framgångsfaktor för de flesta företag. Samtidigt ökar kundernas krav på effektiva och enkla verktyg i takt med att digitaliseringen breder ut sig.

Att tillhandahålla en portal som underlättar sina kunders vardag är idag en viktig konkurrensfördel och skapas på bästa sätt genom att utgå från kundernas behov. 

Vad är en kundportal?

Borde ni ha en kundportal?

Hur tar man fram en kundportal?

quotesign

Allt har fungerat fantastiskt bra och utan portalen hade vi inte kunnat expandera och ta in kunder i den takt vi har gjort

Johan Högberg Innovation Lift Scandinavia
Se case

Vad är en kundportal?

En kundportal, extranät eller mina sidor är en webbaserad portal som förbättrar er kundupplevelse och minskar intern administration. Vill du veta mer om vad en kundportal är, läs gärna blogginläggen nedan.


Borde ni ha en kundportal?

Funderar ni på om en kundportal är en lösning för er? En kundportal är relevant inom många olika branscher och värdet är som störst för långa kundrelationer med flera olika interaktionspunkter längs kundresan.

Det är ofta svårt att räkna på värdet av en kundportal. För att stötta i detta har vi tagit fram en kalkylator som hjälper er uppskatta de positiva effekterna en portal kan medföra.

 

Om du vill få en bild av hur en kundportal kan se ut får du gärna logga in i vår demoapplikation.

Testa vår demo


Hur tar man fram en kundportal?

Överväger ni en investering i en kundportal men är osäkra på hur ni går vidare? Vi har genomfört många kundportalsprojekt som ni kan läsa mer om bland våra kundcase.

Allt har fungerat fantastiskt bra och utan portalen hade vi inte kunnat expandera och ta in kunder i den takt vi har gjort. Vi har dock fler utvecklingsidéer på gång och vi lär oss mer och mer om vad vi vill ha för funktioner i systemet framöver. Vi ser detta som version 1, och det kommer med största sannolikhet en version 2 och kanske en version 3.

 Johan Högberg, försäljningschef på ILS.

Kunderna kan lätt få en överblick av de arbeten vi gjort hos dem och skriva ut rapporter. De kan också kontakta oss via portalen, lägga in fler egna användare och skapa uppdrag och förfrågningar. Då får de en samlad bild och spårbarhet.

- Tina Mauritzson, servicekoordineringschef på Coromatic

Vill du läsa mer om hur man tar fram en kundportal, ladda gärna ner vår guide 7 steg för att ta fram en kundportal, extranät eller mina sidor.

Ladda ner guide

 

Vill du veta mer om våra kundportaler?

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig - eller kontakta vår expert direkt!

Eric Johansson
Eric Johansson

Kundportaler