Rapportering och bugetering på webben
OneStop Reporting är det molnbaserade systemet med ett kraftfulla och användarvänliga funktioner för rapportering, konsolidering och budgetering som ger full insyn i verksamheten. Oavsett om man vill bygga sina egna rapporter i Excel eller använda sig av det stora utbudet av färdiga rapporter, så har Onestop Reporting någonting för alla som hjälper företag att effektivisera den dagliga verksamheten och få en full översikt.
Onestop Reporting är fullt integrerbar med både Visma Business och Visma.net
Kontakta oss om Visma OneStop Reporting
Rapport- och budgetdesign genomförs enkelt i Excel och inga mer kunskaper behövs än grundläggande Excel-kunskap. Genom enkel och intuitiv dra-och-släpp funktion anpassar ni själva hur ni vill att rapporten ska se ut.
Genom att sätta upp arbetsflöden får ni full koll på vad som händer i budgetprocessen. Det kan göras så simpelt som att tilldela en användare en budget direkt, till att sätta upp ett fullständigt flöde med bland annat granskare och godkännare. Dessa budgetar går enkelt att komplettera i egenskapade rapporter och jämföra mot till exempel resultatrapporten.
Genom delningsfunktioner, automatiska utskick och publicering är det enkelt att dela med sig av rapporter ut i organisationen. Genom olika roller och användarnivåer kan ni enkelt bestämma vad mottagaren ska kunna se och göra med rapporterna.
Onestop Reporting är i dagsläget fullt integrerat med marknadens ledande ERP-system vilket gör att användaren har åtkomst till all data som finns tillgänglig i ERP-systemet. Genom systemets portal-app är all data och rapporter enkelt tillgängligt även från mobila enheter såsom tablets och smartphones.
Koncernrapportering görs enkelt i Onestop Reporting genom att lägga till automatiska regler för eliminering i rapporter.Allting görs enkelt och via ett knapptryck kan ni få fram den konsoliderade rapporter. Helt utan manuell handpåläggning. Detta sparar tid och ökar säkerheten på de konsoliderade rapporterna.
Få en överblick av OneStop Reporting med de bästa funktionerna
Reporting Designer är verktyg som är integrerat med Microsoft Excel och gör det möjligt att skräddarsy rapporter efter era önskemål. Verktyget möjliggör även för er att med en enkel dra-och-släpp-funktion på kort tid utforma avancerade rapporter, så att ni kan använda er tid till annat.
Verktyget Workflow ger er en bättre kontroll i budgetprocessen genom administratören får möjlighet att reglera slutanvändarens åtkomst till budgetar och får dessutom besked när budgetregistrering är slutförd. Administratören informeras också kontinuerligt om vilka steg i budgetprocessen slutanvändaren befinner sig i.