Innehållsförteckning
Kan man göra mer än bara lagra kontakter i sitt CRM-system?
Innehållsförteckning
Letar du efter ett ställe att bara samla dina kontakter är kanske inte ett CRM-system det självklara valet, visst? För ett CRM-system är så mycket mer än bara det! CRM-system är ett smart business-relaterade system som är mångsidigt och som tillämpas i många branscher och vertikaler.
VAD ÄR VIKTIGT ATT TÄNKA PÅ FÖR ATT FÅ UT DET MESTA AV DITT CRM-SYSTEM
Att ha ett CRM-system som är väl förankrat i organisationen är A och O. Med en bra implementationsprocess, enkla utbildningar och förvaltning av systemet förhindrar du att systemet inte lever upp till företagets förväntningar.
Systemets främsta uppgift är att användaren känner sig stöttad och effektiviserar användarens processer i så bred utsträckning som möjligt. Andra uppgifter som systemet kan bidra med är att förse användaren med relevant information innan användaren ens behöver be om den.
Vi på Exsitec har valt att sammarbeta med CRM-system som vi tror på, som är i hög grad anpassningsbara och enkla att integrera med andra system. I vårt erbjudande idag har vi Sugar CRM, SuperOffice & HubSpot.
Sugar CRM - Komplett CRM system som passar för små, mellan och stora företag.
SuperOffice - Kan nordiska användare och har flera färdiga kopplingar till Visma ERP
Hubspot - HubSpot är ett CRM med marknadens främsta marketing automation verktyg inbyggt.
Är du nyfiken på att veta mer om CRM? Läs gärna: “Tio anledningar till varför ni bör ha ett CRM”.
Relaterade artiklar
Digital Marketing & SEO Marknadsföring Digital handel 4 min
AI-driven sökning: Uppdatera din SEO-strategi för maximal synlighet
Söklandskapet genomgår just nu en snabb förändring, främst drivet av att AI-teknik blir en allt större del av hur...
Digital Marketing & SEO Marknadsföring Digital handel 3 min
Hur ChatGPT Search fungerar och hur SEO-strategier behöver anpassas
Med allt fler AI-drivna lösningar kan det vara bra att förstå hur dessa teknologier påverkar traditionell...
Systemintegration 4 min
Systemintegration - en teknisk, funktionell eller strategisk fråga?
Hur ska man se på systemintegration som företag? Är det en teknisk, funktionell eller strategisk fråga?